Miksi jatkaisin tällaista "ystävyys"suhdetta...?

Ollaan tän kamuni kanssa tunnettu jo lukioajoilta, mutta sittemmin elämä vei eri paikkakunnille ja on yhteydenpito harventunut. Kaverini on myös tässä ajassa (reilut 10v.) muuttunut, ja varmasti minäkin. Kumpikin ollaan toistemme esikoisten kummeja kuitenkin, kun heti lukion jälkeen kumpikin sai ekansa ja silloin siis oltiin vielä ihan bestiksiä :) Mutta nykyään siis yhteydenpito rajoittuu satunnaisiin puhelinkeskusteluihin sekä näiden kummilastemme synttäreihin. Tosin heitä en kauhean mielelläni edes niille enää kutsu, koska nämä kaikki heidän kolme lastaan ovat aikamoisia täystuhoja; kaikki lelut ym. tavarat tarvii aina korjata varastoon vierailun ajaksi, etteivät omat neljä lastamme jotuisi sitten vierailun jälkeen itkemään seinään mäsäksi heitettyjä lelujaan... :/ Viimeksi käydessään alkoivat poislähtiessa viskomaan kiviä autokatoksemme ikkunoihin, eli ihan oikeasti saa pelätä että jotain menee rikki kun he ovat kylässä.
Samoin puhelinkeskustelumme ovat lähinnä sitä, että kuuntelen ystävättäreni selontekoja kahdesta sivusuhteestaan ja suihinotoistaan ja yhteissaunomisistaan näiden miestuttavien kanssa tai mikäli ei sitä, niin sitten arvostellaan minun tekemisiäni tähän tyyliin... Ystävä kysyy esimerkiksi mitä pyykinpesuainetta käytän (!!!) ja saatan vastata että omopurkki näyttää tuolla nyt olevan, mikä nyt sattui oleen tarjouksessa tmv. ja ystävätär siihen että aijaijai, ei kannata sellasta käyttää kun siinä on zeoliittia ja se pilaa pyykkikoneen jne. Tai nyt viimeksi paasasi puolisen tuntia kuinka minun ei kannattaisi kuulua Tehyyn koska se on huono ammattiliitto ja niin huonon sopimuksenkin tekivät ja kuinka tehy on menneinä vuosina tehnyt sitä ja tätä ja tota... Ylipäätään kaikki minun tekemiseni ja valintani ovat vääriä ja huonoja ja hän kyselee kuulumisiammekin ihan vaan siksi että pääsee sitten korostamaan omaa tietämystään... "Ai että olitte Ahvenanmaalla kesällä? voi voi ei sinne kyllä kannattaisi lasten kanssa mennä kun niitä punkkeja on, kauheeta, mä en kyllä uskaltais riskeerata lapsiani sillailla..." "Ai mahataudissa olette olleet? No mut ei varmaan kannattais käydä missään perhekerhoissa, sieltähän ne kaikki taudit tarttuu..." "Pyöräkärryssä kuljetat lapsia? Ai jaa, mä just luin jostain et sellaset kärryt on tosi vaarallisia kun ne saattaa kaatua..."
Kaikenkaikkiaan noi puhelinkeskustelut on aikamoisia koettelemuksia mulle, etten menetä hermojani ja lataa takaisin... Miksi ihmeessä jatkaisin tällaista ystävyyttä, joka ei anna mulle mitään, olenpahan vain arvosteltavana ja kuuntelijana hänen ihmissuhdedraamoilleen...???
 
Miksi ihmeessä jatkaisin tällaista ystävyyttä, joka ei anna mulle mitään?
Siinähän se jo tuli. Jos tulee mieleen joku todella hyvä syy miksi jatkaa niin jatka, jos ei niin älä turhaan kituuta huonossa ystävyys-suhteessa.
 
Meritähti harmaana
Mä sanoisin sille kaverille jotain nasevaa siitä, kuinka tutkimusten mukaan ihmiset, jotka tuhlaavat energiansa turhanpäiväisiin ongelmiin, ovat keskimääräistä onnettomampia ja kuolevat nuorempina. ;)
 
Miikku75
Jätä nyt jo ihmeessä tuollainen "kaveri", joka saa sinut tuntemaan olosi kurjaksi.

Kannattaisi vaan todeta kylmän rauhallisesti, että olette kasvaneet irti kouluaikaisesta ystävyydestä ja ettei teillä ole enää mitään yhteistä.

Kyllä tästä maailmasta löytyy mukavampia ystäviä!
 
Miikku75
Alkuperäinen kirjoittaja pallukka:
onko lapsellasi muita kummeja? Hyvä olisi pitää jonkinlaiset välit, että lapsesi ei tunne olevansa kummiton...
Nykyisin voi lisätä lapselleen kummeja, kunhan vaan ottaa yhteyden kirkkoherranvirastoon...
 
...etten halua olla tekemisissä enää :/ Toisaalta kummipoikaani en haluaisi hylätä sen vuoksi että hänen äitinsä käy hermoilleni... Omalla esikoisellani on kyllä muitakin kummeja, lapsuudenystäväni miehensä kanssa, ja he ovat todella ihanasti poikani elämässä mukana :)
Kunpa kyseessä olisikin hyväätarkoittava neuvojen antaminen, tarvittaessa sellaista kyllä kestän ja jopa toivonkin toisinaan ystäviltäni (joita kyllä onneksi on muitakin kuin tämä josta kerroin!!) mutta kun tämä on sellaista besserwissermaista jatkuvaa arvostelua!!! Ja vielä luku erikseen nämä suihinotto- ja kimppakivasepostukset hänen miesystäviensä kanssa tekemistään seikkailuista... YÖK :eek: Ja näissä kahdessa asiassa onkin oikeastaan nykyään "ystävyytemme" koko sisältö...!
 

Yhteistyössä