Miksi isyydentunnustuksessa kysytään milloin alkanut seurustelemaan ja muuttanut yhteen?

• Viestiketjun aloittaja täh?
  • Ensimmäinen viesti
En minä tiedä. Meiltä kysyttiin jankkaamalla myös että mistä mieheni voi olla "varma" että lapsi todellakin on hänen. Siinä kohtaa meinasin jo tokaista jotain mutta mieheni ehti avata suunsa ensin.

Kai en kuuluu siihen mitä niiden kuuluu kysyä,mutta onhan seurustelun aloittaminen sinäänsä olennainen tieto.Jos kertoo tavanneensa miehen alle 9kk:n aikana voi olla aihetta epäillä kyseisen miehen isyyttä. :D

Täh?
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Kai en kuuluu siihen mitä niiden kuuluu kysyä,mutta onhan seurustelun aloittaminen sinäänsä olennainen tieto.Jos kertoo tavanneensa miehen alle 9kk:n aikana voi olla aihetta epäillä kyseisen miehen isyyttä. :D
Nii mut ei kysytty et millon tapasit vaan millon aloitetti seurustelun :p

no entäs
entäs jos ei seurustele lapsen isän kanssa? mikä informaatioarvo tällä sitten on nimenomaan sen isyyden tunnustamisen kannalta? eivät kai ne siellä voi mennä väittämään, ettei kyseinen henkilö ole isä?

Täh?
Alkuperäinen kirjoittaja no entäs:
entäs jos ei seurustele lapsen isän kanssa? mikä informaatioarvo tällä sitten on nimenomaan sen isyyden tunnustamisen kannalta? eivät kai ne siellä voi mennä väittämään, ettei kyseinen henkilö ole isä?
Ni-i tätä minäkin mietin. Se täti siellä myös jankkas että "oletteko varmoja ettei DNA testiä tarvita.." jos se tarvittais ni eikai me siellä oltais käsikädessä lapsen kanssa tunnustamassa sitä isyyttä..vittu sanon minä.

Kaks kertaa on pitänyt tuolla istua, itse olen kokenut sen jokseenkin nöyryyttävänä. Hyvä ettei ole kysytty että milloin ja missä asennossa sitä lasta on tehty kun monet noista kyselyistä tuntuvat lähinnä epäilyiltä sen isyyden suhteen eivätkä oikein millään tapaa edes ole oleellisia. Kolmannen lapsen kanssa ei onneks tarttenutkaan mennä selvitteleen kun oltiin jo naimisissa. Ehkä ton koko homman tarkoitus onkin sitten saada ihmisiä avioliittoon niin ei tartte selvitellä asiaa..

Antakaa palautetta. Siis ei tarvitse valitusta tehdä, mutta palautetta voi antaa, jotta osaavat sitten muuttaa toimintatapaansa sellaiseksi, että se ei tunnu ehkä asiakkaista niin loukkaavalta.

Minä luulen, että heidän on pakko kysyä ja varmistaa asia. Siksi he kysyvät näitä asioita. Ja totta, se tuntuu loukkaavalle. Siksi kysymysten selittäminen ja kertominen, miksi tällaista kysytään sekä selittäminen, että se on pakko kysyä, olisi minusta asiakkaiden kannalta parempi. Näin asiakkaan näkökulmasta siis.

Vieras
Meiltä kysyttiin jopa MISSÄ olimme tavanneet ekan kerran :O Sitten se, kauanko ollaan asuttu yhdessä ja vastaukseksi kelpasi se, mikä maistraatin mukaan ollaan asuttu, eikä se mikä oikea totuus oli... Mutta kuulemma siksi kyseli niin tarkkaan, kun olimme yhteensä niin vähän aikaa tunnettu...

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Njoop, tosin meiltäkin kysyttiin sitä ja ollaan sentään asuttu yhdessä n 17 vuotta,, :xmas:

Meiltä kysyttiin myös mm., että missä, koska, minkälaisessa asennossa lapsi on saanut alkunsa, oliko valot päällä (ihan ymmärrettävää, mistäs mä voin säkkipimeässä tietää, oliko se just se mies.... :whistle: )...

Sitten piti kaiken päälle se just nukahtanut vauva rääpiä vaunusta pystyyn ja riisua ulkovaatteista, että täti näkee, onko se edes isänsä näköinen.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Meiltä kysyttiin myös mm., että missä, koska, minkälaisessa asennossa lapsi on saanut alkunsa, oliko valot päällä (ihan ymmärrettävää, mistäs mä voin säkkipimeässä tietää, oliko se just se mies.... :whistle: )...

Sitten piti kaiken päälle se just nukahtanut vauva rääpiä vaunusta pystyyn ja riisua ulkovaatteista, että täti näkee, onko se edes isänsä näköinen.
Oikeesti? :eek:
Eikös tuollaisesta kohtelusta voisi jo tehdä jonnekin ilmoitusta?

vieras

Voi ei!! Onko totta??

bb
Meillä ainakin oli siinä lomakkeessa mihin niitä tietoja syötetiin ihan valmiina nuo kohdat että milloin seurustelu on alkanut, milloin muutettu yhteen yms. Ihan asialliseen sävyyn nuo kysyttiin ja riitti kun tiesi kuukauden tarkkuudella. Niitä kun on yllättävän paljon miehiä jotka tunnustavat väärän lapsen isyyden tietämättään tai jopa tietoisesti niin hyvähän se on että kysyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

Oikeesti? :eek:
Eikös tuollaisesta kohtelusta voisi jo tehdä jonnekin ilmoitusta?
Taitaa olla myöhästä nyt, kun siitä on jo reippaat 5 vuotta aikaa....
Tokan ja kolmannen syntyessä oltiin jo naimisissa.

Eikä me jotenkin silloin edes ajateltu, että oltais jotenkin poikkeustapaus. Lähipiirissä ei ollut lapsia/kyseiseen tilanteeseen joutuneita.
Naurettiin keskenään, että ei ollu täti vissiin koskaan ite saanu.
Ja mietittiin, miten herkkänahkaisemmat kestää tuollaista ristikuulustelua, kun meilläkin teki tiukkaa.

Mieheltä se kysyi ainakin kolmeen kertaan vähän eri tavalla, että oletko varma että muksu on sun?
Me ei just muistettu, mikä kerta se ois ollut, eli ei sitäkään, oliko valot päällä.
Kai se mamma meinasi, että mies ei ehkä myöskään pimeässä ole nähnyt, mihin on sohaissut... :xmas:

Yhteistyössä