miksi ihmiset pukeutuu suruvaatteisiin kun menevät vieraiksi häihin?????????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt enemmän tai vähemmän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kifa:
Mitä tulee sukkahousuihin niin ne vain nyt yksinkertaisesti ovat tyylikkäämmät kuin paljaat sääret ja niitä saa nykyään niin ohuina etteivät helteelläkään haittaa. Itse olen joskus tehnyt niin että käyn sitten juhlan loppupuolella, kun meno alkaa muutenkin olla rennompaa, vessassa riisumassa ne sukkikset.

Voi hurja,että ihan sukkikset pois illan kuluessa..Kyllä on saanut nauraa tätä ketjua lukiessa..

Alkuperäinen kirjoittaja voi luoja:
Alkuperäinen kirjoittaja Kifa:
Mitä tulee sukkahousuihin niin ne vain nyt yksinkertaisesti ovat tyylikkäämmät kuin paljaat sääret ja niitä saa nykyään niin ohuina etteivät helteelläkään haittaa. Itse olen joskus tehnyt niin että käyn sitten juhlan loppupuolella, kun meno alkaa muutenkin olla rennompaa, vessassa riisumassa ne sukkikset.

Voi hurja,että ihan sukkikset pois illan kuluessa..Kyllä on saanut nauraa tätä ketjua lukiessa..

:laugh:

Mun mielestä ihmiset oli kauniisti pukeutuneita meidän häissä, vaikka asu vaihtelikin kunnon juhlapuvuista kukkamekkoihin, ja muutama mies tuli yhdistelmässä siistit farkut + pikkutakki. Ainoa joka hieman pisti silmään oli kaveri, jonka miehellä oli siisti puku ja tyttärillä kauniit mekot, mutta äiti itse tuli paikalle ryppyisessä neulepaidassa ja ryppyisessä farkkuhameessa. Ymmärrän, että lapsiperheellä ei aina ole varaa ostaa juhlavaatteita koko poppoolle, mutta että ei silitysrautaa...

Häiden suhteen pukeutumisessa on varmaan morsian eri asemassa tuossa olkapäiden paljastamisessa. Mutta kyllä meillä ainakin pappi sanoo aina esimerkiksi konfirmaatioon tuleville nuorille, että olkapäät PITÄÄ olla peitettynä. Sitä en tiedä mitä ko. pappi sanoo morsiamille, kun mut on vihitty eri paikkakunnalla, olkapäät peittäneessä vihkipuvussa.

Luulen että tuo olkapää-sääntö on enemmänkin sellainen kirjoittamaton sääntö siitä, miten pukeutuneena sopii mennä kirkkoon. Kirkko ja siellä vietettävät tilaisuudet ovat yleensä hartaita ja juhlallisia tilaisuuksia. Pukeutumalla asianmukaisesti, kunnioittaa kirkkoa ja myös esimerkiksi sitä vihittävää hääparia ja heidän läheisiään. Näin ainakin itse ajattelen.

Huvittavaa on myös se että kutsussa tulee pukeutmiskoodi ja sitten itse juhlapaikka on joku kaljakuppila josta ei saa juhlatilaa tekemälläkään, siellä sitten vedetään kaljaa ja siideriä ja ruokanakin tarjoillaan mitä lie halvinta keittoa.
Ensin vaaditaan vieraita pukeutumaan hienoksi ja tehdään hienot runot joilla kerjätään rahaa ja sitten vastine tälle kaikelle on istua jossakin räkälässä :D
Ja mitä kiitoskorttiinkin tulee sekin laitetaan jokaiselle sähköpostiin kuva jonka saa halutessa itse tulostettua tai jos haluaa oikean valokuvan laitetaan liitteeksi sen kuvaamon nimi josta kyseinen kuva löytyy ja toki se sitten itse myös maksetaan.
Että tuli sitten käytyä tällaisissakin häissä :D

häihin mustan jakkutakin ja liituraitaiset (mustat) housut.
Heittäkööt mut pihalle jos haluavat.
Minä en ala ostaa turhaan vaatteita mitä en ikinä käytä sen jälkeen, enkä varsinkaan nuollakseni heidän P*'seitään!

Huomasin omissa häissäni ilokseni paljon väriä ja melkein kaikki olivat panostaneet hyvin pukeutumiseensa. Oli kyllä eräs poikkeus: eräs sukulaisnainen on pukeutunut jo monen vuoden ajan sukujuhlissamme aina samaan mustaan puolihameeseen ja melko arkiseen paitaan. Muiden vieraiden pukeutuminen ei pistänyt silmään mutta hänet tunnistaa häissä ja hautajaisissa aina samasta asusta. Se loukkasi kun muilla vierailla oli iltapuvut ja korut yms. Ymmärrän kyllä erilaiset taloudelliset tilanteet mutta tuntui hänen kohdallaan olevan jostain muusta kuin rahasta kiinni.. Olisi kyllä masentavaa jos kaikilla vierailla olisi mustaa päällänsä. Itse olen menossa huomenna häihin ja laitan yksinkertaisen mutta juhlavan beigen pitkän mekon, mustan pitsiboleron, sukkahousut, mustat korkokengät ja asuihin sopivat korut. Kivaa kun saa pukeutua hienosti!

Yhteistyössä