miksi ihmiset pukeutuu suruvaatteisiin kun menevät vieraiksi häihin?????????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt enemmän tai vähemmän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla äiti oli lukenu rippijuhliin, että minkälaista pukeutumista pitäisi olla. Siellä oli, että tennarit saa olla jalassa, mutta pitää olla siistit ja puhtaat. Mä hieman yllätyin. Mun veljellä siis rippijuhlat viikon päästä. Ja kyllä puvun osti kuitenkin veljelleni.

eli kun ostin tänään valkosen hameen, voin laittaa sen häihin?? Kunhan yläosa on jotain muuta väriä. Tai jos en laita tota hametta, niin valkoset housut käy kans?

No jos ei ole muuta siistiä?

Itellä ainaki vaikeuksia löytää sopivia asuja mihinkään juhliin... Ku ei mitkään istu päälle ja muutenki oon laiska etsimään enkä ole valmis maksamaan maltaita...

Mustaan saa mun puolesta pukeutua mutta silmään pistää paljaat sääret ja ne olkapäät...

Ja kyllä mä ihmeissäni katoin omissa häissäni kun muutamalla miehellä oli farkut jalassa, ei kauheen tyylikästä.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Meijjän mutsi oli mun ekoissa häissäni mustissa :/
Itse asias hieman kyllä ketutti

Mun äiti meinas kanssa pukeutua ihan mustaan mun veljen häissä alkukuusta.
Mutta se olis etiketin mukaan ollut ihan "sallittua", koska äidillä on suruaika. Isän kuolemasta 6kk.
Mut sitten löysi ihanan laventelinvärisen asun ja ihastui niin, että päätti pitkän pohdinnan jälkeen ostaa sen.

Itse olin häissä eilen ja siellä oli kaks naista toinen 20-30v ja toinen 40-50 vuotias olivat pukeutuneet valkoiseen!!!! Voiko pahempaa etiketti virhettä tehdä!

Sit siel oli myös noin 8-10v tyttö joka oli myös valkoisissa, mut se oli lapsi en katsonut sitä ihan niin pahana virheenä!

Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt enemmän tai vähemmän:
Olin eilen häissä, joihin varta vasten etiketin mukaan olin hankkinut etiketin mukaisen hääasun, mekko, joka ulottuu polvien alapuolelle, on väriltään ruskea ja siihen sävysävyyn hartiahuivi kirkkoon olkapäiden peitoksi ja kengät samoin ja sukkahousut. Nämä kaikki on siis mainittu hääpukeutumisen etiketissä, mutta järkytyin, kun suurin osa vieraista olis ensinnäkin pukeutunut mustaan!!!!!! ja vielä koko mustaan mekkoon tai asuun ja kenelläkään jolla oli mekko, ei ollut sukkahousuja. Näyttivät kyllä melkoislta hompsantuilta ja ei ollut kyllä mitenkään kunnioittavaa hääparia kohtaan. Kirkossakin vaan naiset köllöttelivät ilman olkapäitä peittävää hartiahuivia ja yksi tuli bootseissa ja toinen puoleen reiteen olevan hameen kanssa. Eikö ihmiset osaa enää nykyään kunnoittaa toisten juhlaa, että laitetaan ykköset päälle. Jos noi vaatteet oli joidenkin ykköset (tavallinen joku henkkamaukan mekko ja t-paitatyyppinen hame tai koko musta hame), niin en haluakaan tietää, mitä heidän II-vaatteensa ovat.

Jos jollakulla häävieraalla ON ihan OIKEESTI suruaika.
Siks.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mutta joo...tänä päivänä avioliitto vain harvalla kestää siihen, kunnes kuolema erottaa. Naidaan, erotaan, naidaan, erotaan. Juhlavaatteille on loppujen lopuksi aika vähän käyttöä, joten on järkevämpää hankkia vermeet, joita voi käyttää niin juhlissa kuin palavereissakin. Musta on väreistä paras.

Mut toisaalta, kun kerran hankkii sen yhden etiketin mukaisen häihin sopivan puvun, voi sitä käyttää sukulaisten häissä seuraavat 10 vuotta. Tai sitten kuitenkin pirkko-marjatta suuttuu kun bongaa vieraan kolmansissa häissään edelleen samassa asussa kuin ekoissakin. Ja cecilian ekoissa ja tokissa. Koska irmelin ekat häät olivat työmatkasi aikana, olet käyttänytkin pukua irmelinkin toisissa häissä. Ja kaikissa eskon 4 häissä. Ja pekan kaksissa.

Ei ollutkaan hyvä idea,sori.

Alkuperäinen kirjoittaja Muua:
No huhhuh!
Mun häihin saa ihmiset pukeutua JUST NIINKU NE HALUAA ja tuntee olonsa kotoisaksi.
Että en ymmärrä moista nipotusta!
No,meitä on moneen junaan..

Samaa mieltä olen. Kirjoitinkin tuonne aiemmin, että jos menen joskus naimisiin, niin mun häissä saa pukeutua koko mustaan tai valkoiseen. Mun mielestä pitäisi vähän ajatella sitä ihmisen omaa tyyliäkin eikä vain jotain hiton etikettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti minäkin:
miks muka kirkossa pitää olla hartiat peittettyinä, eihän ne aina ole morsiamellakaan.....

pitääkö kaikkeen olla joku syy? on ollut vaan tapana niin ettei kirkkoon tulla olkapäät paljaana (kirkko on pyhä paikka - no nykyään sellaiselle ei anneta arvoa)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Olin eilen häissä, joihin varta vasten etiketin mukaan olin hankkinut etiketin mukaisen hääasun, mekko, joka ulottuu polvien alapuolelle, on väriltään ruskea ja siihen sävysävyyn hartiahuivi kirkkoon olkapäiden peitoksi ja kengät samoin ja sukkahousut. Nämä kaikki on siis mainittu hääpukeutumisen etiketissä, mutta järkytyin, kun suurin osa vieraista olis ensinnäkin pukeutunut mustaan!!!!!! ja vielä koko mustaan mekkoon tai asuun ja kenelläkään jolla oli mekko, ei ollut sukkahousuja. Näyttivät kyllä melkoislta hompsantuilta ja ei ollut kyllä mitenkään kunnioittavaa hääparia kohtaan. Kirkossakin vaan naiset köllöttelivät ilman olkapäitä peittävää hartiahuivia ja yksi tuli bootseissa ja toinen puoleen reiteen olevan hameen kanssa. Eikö ihmiset osaa enää nykyään kunnoittaa toisten juhlaa, että laitetaan ykköset päälle. Jos noi vaatteet oli joidenkin ykköset (tavallinen joku henkkamaukan mekko ja t-paitatyyppinen hame tai koko musta hame), niin en haluakaan tietää, mitä heidän II-vaatteensa ovat.

Miks olkapäät pitäs olla peitossa?
Mitä pahaa siin on jos olkapäät näkyy ja kyllä kesäkuumalla en kyl sukkiksiakaan käytä.

Miten te voitte olla noin tyhmiä! Kirkossa kuuluu aina olla, vaikka vain turistina käymässä ulkomailla, olkapäät peitettynä. Hitto kun on tyhmiä ihmisiä.

Sukkahousut kuuluu olla etiketin mukaan oli millaiset kengät tahansa tai millainen helle tahansa. Sukkahousut; ohuet ja kiiltävät tuovat asuun arvokkuutta. Tämäkin on etiketissä mainittu.

KYLLÄ TEILLÄ OSALLA SUOMALAISISTA ON VIELÄ PALJON OPITTAVAA.

Totta turiset!

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Pakko kysyä, et miks kirkossa pitää olla hartiat/olkapäät peitettyinä?

Kun kirkollinen vihkinen antaa papin siunauksen kautta Jumalan siunauksen avioparille, on hääväen kunnioitettava kirkon sääntöjä. Pakanat voivat pysyä poissa vihkimisestä jos ei osaa peittää hartoita/reisiään tai napaan asti ulottuvaa yläosan aukkoa. Kunnioitusta, lapset, kunnioitusta. Kuka teidät on kasvattuanut kieroon; vai kasvoitteko ihan pellossa, ilman ohjausta ja kaitsentaa???!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Huh:

Kun kirkollinen vihkinen antaa papin siunauksen kautta Jumalan siunauksen avioparille, on hääväen kunnioitettava kirkon sääntöjä. Pakanat voivat pysyä poissa vihkimisestä jos ei osaa peittää hartoita/reisiään tai napaan asti ulottuvaa yläosan aukkoa. Kunnioitusta, lapset, kunnioitusta. Kuka teidät on kasvattuanut kieroon; vai kasvoitteko ihan pellossa, ilman ohjausta ja kaitsentaa???!!!

Mut on ainaki kasvatettu oikein mainiosti,vaikkakaan kirkon oppeja ei muhun koskaan iskostettu.

Mitä pahaa siin on jos olkapäät näkyy ja kyllä kesäkuumalla en kyl sukkiksiakaan käytä.

joukossamme pälyilee ilmielävä MOUKKA....¨

On kuule paljon kauniimpaa ja asiallisempaa kun koivet on verhottu. Paljaat koivet on törkeän näköiset. Onhan niitä stay-up sukkia keksitty, ei ole niin kuumat kuin sukkikset!

Alkuperäinen kirjoittaja Oho:

joukossamme pälyilee ilmielävä MOUKKA....¨

On kuule paljon kauniimpaa ja asiallisempaa kun koivet on verhottu. Paljaat koivet on törkeän näköiset. Onhan niitä stay-up sukkia keksitty, ei ole niin kuumat kuin sukkikset!

:laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja muua:

Mut on ainaki kasvatettu oikein mainiosti,vaikkakaan kirkon oppeja ei muhun koskaan iskostettu.

ja se mitä kotona ei osattu opettaa, ei ole tarpeellistakaan oppia? Ei kovin hyvää kesvatusta ole, jos ei ole oppinut kunnioittamaan kirkollisisa menoja tai hääparin, lesken, tai vaikka orvon tunteita....

Alkuperäinen kirjoittaja onneks en tunne teitä:
Ahdasmieliset kokoontuu taas =)

Aivan. Mä menin viime kesänä veljeni häihin mustapohjaisessa mekossa - olin raskaana eikä noita vaihtoehtoja mulla liiemmälti silloin ollut. Sen tiesin, että kokovalkoinen asu on tietenkin vastoin etikettejä. Mutta että mustakin... Menee sitten jo aika vaikeaksi..

Alkuperäinen kirjoittaja suomeen on kasvanut moukka-sukupolvi:
Alkuperäinen kirjoittaja muua:

ja se mitä kotona ei osattu opettaa, ei ole tarpeellistakaan oppia? Ei kovin hyvää kesvatusta ole, jos ei ole oppinut kunnioittamaan kirkollisisa menoja tai hääparin, lesken, tai vaikka orvon tunteita....

Kuka sanoi etten osaa kunnioittaa toisia? Toisilla ne säännöt ovat vaan aika lailla tiukempia kuin toisilla. Mä oon ollu mun hyvien kavereiden häissä koivet ja olat paljaana ja siis kirkossa. Ja se morsian oli mun kanssa asua valkkaamassa. Jos joku häävieras katto mua kieroon niin sai katsoa ihan mun puolesta rauhassa. Toisaalta sit olin mun serkun häissä,joka on vapaakirkkolainen ja kovinkin tiukka.Kyllä mulla silloin oli sitten olat peitossa ja siveellinen mekko,joskin sukkahousut jäi kotio.

yritän pukeutua juhliin aina niin että kunnioitan toisten juhlaa..
-AINA sukkahousut!
-hame päällä
-häihin ei koko valkoista eikä koko mustaa
-useasti laitatan hiukseni kampaajalla siisteiksi, silloin kun oli pitkät hiukset niin ne aina kiinni, eli laitatin kampauksen

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
yritän pukeutua juhliin aina niin että kunnioitan toisten juhlaa..
-AINA sukkahousut!
-hame päällä
-häihin ei koko valkoista eikä koko mustaa
-useasti laitatan hiukseni kampaajalla siisteiksi, silloin kun oli pitkät hiukset niin ne aina kiinni, eli laitatin kampauksen

Nämä kaikki saa heittää romukoppaan jos mulla häät joskus :D B)

Yhteistyössä