Miksi ihmiset jotka vihaavat Suomea eivät muuta pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä on jotain niin suomalaista. Ihana "etelä", vain miten se meni. Ihan sama mikä elintaso, kulkutaudit, poliittiset levottomuudet tai vaikka torakkayhdyskunta sängyn alla, kunhan on lämmintä. Siis kuinka helvetin iso merkitys ihmiselle voikaan joku säätila olla elämässä?! Suomalaiselle se on. Ihan sama vaikka saisi parrua takapuoleen pikkupakosta ja palkkana olisi laatikko banaania, mutta jos vain aurinko sattuu paistamaan ja on yli +25 niin jo se vain suomalaiselle kelpaa.
Täh??! :D no en muuttais maahan jossa asiat on täysin perseellään ja pelkästään lämmin.) Maailmassa on paljon paikkoja jossa on ihmisen parempi olla kuin täällä. SÄÄSTÄ: minua kiusaa pimeä kylmä ja sisätiloissa jatkuvasti oleminen. Joo pääseehän sitä ulos kävelemään ristiin rastiin teitä talvella mut ompa kiva joo.. ei minusta. Kaduilla ei näy ketään! Kahvilat ravintolat kalliita ja pihapiirit kerros ja rivitalo alueilla hiljaisia. Vastasin ketjun kysymykseen oman mielipiteeni ja siitä on otettu nokkiin. Eeehele....just niin perisuomalaista:))

Täh??! :D no en muuttais maahan jossa asiat on täysin perseellään ja pelkästään lämmin.) Maailmassa on paljon paikkoja jossa on ihmisen parempi olla kuin täällä. SÄÄSTÄ: minua kiusaa pimeä kylmä ja sisätiloissa jatkuvasti oleminen. Joo pääseehän sitä ulos kävelemään ristiin rastiin teitä talvella mut ompa kiva joo.. ei minusta. Kaduilla ei näy ketään! Kahvilat ravintolat kalliita ja pihapiirit kerros ja rivitalo alueilla hiljaisia. Vastasin ketjun kysymykseen oman mielipiteeni ja siitä on otettu nokkiin. Eeehele....just niin perisuomalaista:))
Sitäpaitsi täällä on yli 300 000 ihmistä joiden elintaso on surkea. Poliittinen valtapeli tässä maassa ja tosin ympäri maailman on likaantunut ihan törkeeksi. Kallista veroja ja byrokratiaa ja kansa joka käyttää enemmän subua viinaa mömmöjä ja Piriä kuin mikään muu pohjoismaa. Tietämättömät ei tiedä. Se on selvä. Täällä on nyt parikymppisten sukupolvi joka ei ole ikinä päässyt töihin, syrjäytyy, puhutaan hienoilla termeillä ettei täällä ole kenelläkään Oikea hätä. KYLLÄ ON! Olen onnekas olen töissä..mutta verot aivan käsittämättömiä..Ja juurikin mihin ne käytetään on viturallaan. Verojen päälle vero muttei apua jos pulassa oikeasti. Nähty ja koettu.

Sitäpaitsi täällä on yli 300 000 ihmistä joiden elintaso on surkea. Poliittinen valtapeli tässä maassa ja tosin ympäri maailman on likaantunut ihan törkeeksi. Kallista veroja ja byrokratiaa ja kansa joka käyttää enemmän subua viinaa mömmöjä ja Piriä kuin mikään muu pohjoismaa. Tietämättömät ei tiedä. Se on selvä. Täällä on nyt parikymppisten sukupolvi joka ei ole ikinä päässyt töihin, syrjäytyy, puhutaan hienoilla termeillä ettei täällä ole kenelläkään Oikea hätä. KYLLÄ ON! Olen onnekas olen töissä..mutta verot aivan käsittämättömiä..Ja juurikin mihin ne käytetään on viturallaan. Verojen päälle vero muttei apua jos pulassa oikeasti. Nähty ja koettu.
Siihen päälle sitten sää ja muut huonot puolet)) kyllä hyvääkin löytyy. En sitä tarkoita. Vastasin vain ketjuun. Ja ihmettelen reaktioita.. SUOMI MAinittu nyt vaan ei järjetöntä ylpeyttä herättele kun nähnyt niin paljon yksinäisyyttä ja masennusta läheltä..

Siihen päälle sitten sää ja muut huonot puolet)) kyllä hyvääkin löytyy. En sitä tarkoita. Vastasin vain ketjuun. Ja ihmettelen reaktioita.. SUOMI MAinittu nyt vaan ei järjetöntä ylpeyttä herättele kun nähnyt niin paljon yksinäisyyttä ja masennusta läheltä..
Lottovoitto syntyä Suomeen? Kyllä suurin osa ottais sen miljoonan ja muuttais pois täältä)

Kyllä kovin moni muuttaakin. Omasta insinöörivoittoisesta tuttava/kollegapiiristä on lähemmäs 10 ihmistä muuttanut viimeisen vuosikymmenen aikana ulkomaille, yksikään ei ole tullut takaisin. Minä ja puolisoni muutetaan ensi vuoden alusta. Aiemmin ei ole ollut taloudellisesti mahdollista muuttaa.

Sää on täällä kamala, eikä todellakaan vain "pukeutumiskysymys" (noin sanovat vain ne, jotka ulkoilevat tasan ulko-ovelta auton ovelle). Puolet vuodesta on sysipimeää, toinen puoli muuten vaan kylmää kun kesä kestää noin 3 viikkoa. Ihmiset ovat keskimäärin töykeitä ja todella vaikeasti tutustuttavia - esim. itse olen asunut nykyisessä kaupungissani kymmenen vuotta, eikä minulla ole täällä yhtä ainoaa ystävää eikä edes kaveria, vaikka yrittänyt olen kuinka. Edes smalltalkia ei osata, ja monesti työpäivät menee niin ettei kukaan puhu minulle (yhä, olen yrittänyt itsekin). Verotus on keskituloisesta alkaen täysin motivaation tappavaa, terveydenhoitoa saa vain yksityiseltä puolelta maksamalla. Lapsettomana en koe saavani maksamistani megaveroista juuri mitään takaisin.

Eli heippahei suomi, meidän mukana lähtee jo pelkkiä tuloveroja noin 40 tonnia vuodessa. Oma nettopalkka tulee nousemaan noin 30%, elinkustannusten pysyessä suunnilleen samana. No, matkustaminen halpenee noin 70%....

Ironisinta, ja oikeastaan parhaiten suomalaista luonnetta kuvaavaa, ovat nämä ap:n kaltaiset ilkkujat "lähtekää sitten, ei teitä kaivata", vaikka eniten siinä sahataan omaa oksaa. Aivovuoto alkaa olla suomalaiselle yhteiskunnalle todellinen ongelma ja uhka, ja nämä katkerat ja kateelliset vaan käkättävät kun maksajat poistuvat laivasta... Hyvin vaikea ymmärtää.

Suomesta voi vapaasti muuttaa pois, tämä ei ole Pohjois-Korea.

Joten jos vihaa Suomea ja suomalaisia, niin miksi ihmeessä tällainen ihminen on maassa? Jokaisella on täysi vapaus lähteä pois.

Jos taas vastaus on, kuten yleensä on, että kyseisen henkilön on pakko olla Suomessa koska elää suomalaisten veronmaksajien maksamien sosiaalitukien varassa, niin eikö silloin kannattaisi olla vain nöyrä ja hiljainen?
Voiko noin tyhmä olla? Näköjään voi.

Lässyn lässyn lää taas...suurin osa lähtis täältä jos se olis mahollista. Tarkottaa että sais töitä etelästä. Jos vaikka espanja ilmottais että na palkkaa miljoona suomalaista niin sen verran lähtis heti. Monet lähtee ihan kauheella riskillä ja toivoo että ne löytäis jotain. Nuorten suurin haave on päästä pois suomesta ja mä tiedän tän sen takia kun omat lapset nuoria ja kuulen mitä niitten kaverit sanoo. Jotkut menee jopa aupaireiks vaikka lasten hoitaminen suomessa ei tulis ikinä kuuloon.
Lue Maarit Tastulan kirja Köyhää väkeä.