Miksi ihmiset eivät pukeudu ASIALLISESTI yleiselle paikalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomaa, että rollo ei ole kiertänyt kuin hmmm... menehän rollo ulkomaille taivastelemaan :)
Oletko itse täydellinen, kun sulla on varaa arvostella muita?

jospa sillä 50 vuotiaalla naisella oli ainoat ausvaatteet päällään ja halusi silti pukea ainoan vaalean mekkonsa? Jospa hän oli pitkäaikaistyötön ja rahat menee ruokaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla harmaana:
Olen kyllä ap:n kanssa siinä mielessä samaa mieltä, että suomalaisilla olis paljon parantamisen varaa pukeutumisessa. Yleisellä paikalla olis kyllä kivempi että miehillä olis se paita päällä ja naisilla toppi sen bikiniyläosan sijaan ja sellaset housut/hameet jotka peittäis edes kutakuinkin kriittiset paikat. Musta tässä on kyse ihan hyvistä tavoista :)

Oletko koskaan käynyt etelänlomakohteissa? Suosittelen :) Nyt on kesä suomessakin ja ihanaa, että ihmiset osaavat pukeutua sen mukaan!

Ja jokainenhan saa pukeutua kuinka itse haluaa, rollon mies on varmaan tiiraillut liikaa vähäpukeisia naisia :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Munkin mielestä bikinit tai uimapöksyt ei kuulu tivoliin... tai ehkä yläosana voisi pelkä bikini ollakin, mutta alaosa voisi vähän peittävämpi olla. Mutta miten kengättömyys on hygienia-asia? Itse kuljen paljon avojaloin, myös kodin ulkopuolella, mutta kertaakaan en ole ajatellut, että levittäisin niin jotain tauteja yms :/

mieti siellä ruokakaupassa, siellä myydään elintarvikkeita. Missään missä tehdään ruokaa tai käsitellään elintarvikkeita ei saa myyjärkään olla paljain varpain ei edes niin että kengät ovat paljaassa jalassa, se ON HYGIENIAKYSYMYS.

Heh, heh, nyt en muuta sano! Miten ne pöpöt vähenee niissä kengissä? Ja eihän se asiakas siellä töissä ole vaan ainoastaan ostoksilla!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu:
Olen samoilla linjoilla ap:n kanssa. Minä, maalainen ;), kävin pesueeni kera keskisessä Suomessa ja kylläpä sain omilleni olla pukeutumiskulttuuria selvittämässä, kun kaupungilla käveli vastaan äitejä pelkissä pienen pienissä bikineissään. Vaikka sitä kroppaa olisikin, mitä esitellä, niin kyllä se vain on huomaavaisuutta muita ihmisiä kohtaan, kun pukeutuu tilanteeseen ja paikkaan sopivalla tavalla.

kaikki pukeutuu juuri niin kuin haluaa se ei kuulu kenellekkään muulle.

Vain hieman tyhmä kulkee bikineissä kaupungilla. Tee sama vaikka Milanossa, Lontoossa, Pariisissa. Tuu sit kertoon miten kävi. :D

Mitä väliä voisin mennäkkin koska ei kiinnosta mitä muut ajattelee.

En nipota vaatetuksesta,
mutta oon sitä mieltä ettei kaupungilla ( tai esim. lintsillä ) miehet kulje ilman paitaa eikä naiset bikineissä.
Myöskään terasseilla ei istuta ja varsinkaan syödä "ilman vaatteita".
Toki uimarannan terassi on sitten vähän eri juttu kuin myös siellä rannalla kävely.

Mutta emmä läpikuultavista mekoista tai liian pienistä miesten sortseista jaksa suivaantua.

Paljain jaloin kulkemista en suosittele myöskään kaupungissa yms. ihan vaan siksikin ettei mee lasia tai muuta jalkapohjiin.

Lukematta viestejä totean vaan että suomalaisten ois korkea aika opetella pukeutumaan tilanteen mukaan. En mäkään tarkoita jakkupukuja ja suoria housuja joka paikkaan, mut ne virahtaneet liian pienet shortsit ja T-paidat vois heittää roskiin ja ostaa tilalle uusia siistejä (ei välttämättä kalliita) vaatteita.

Munkin mielestä bikinit tai uimapöksyt ei kuulu tivoliin... tai ehkä yläosana voisi pelkä bikini ollakin, mutta alaosa voisi vähän peittävämpi olla. Mutta miten kengättömyys on hygienia-asia? Itse kuljen paljon avojaloin, myös kodin ulkopuolella, mutta kertaakaan en ole ajatellut, että levittäisin niin jotain tauteja yms :/

mieti siellä ruokakaupassa, siellä myydään elintarvikkeita. Missään missä tehdään ruokaa tai käsitellään elintarvikkeita ei saa myyjärkään olla paljain varpain ei edes niin että kengät ovat paljaassa jalassa, se ON HYGIENIAKYSYMYS.

Itse käyn useinkin marketeissa avojaloin eikä kukaan ole siitä huomauttanut, enkä itse ole hokannut sen olevan hygieniakysymys

:ashamed: Mutta edelleen, mitä eroa on likaiset paljaat varpaat tai likaiset lenkkarit sielä kaupassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla harmaana:
Olen kyllä ap:n kanssa siinä mielessä samaa mieltä, että suomalaisilla olis paljon parantamisen varaa pukeutumisessa. Yleisellä paikalla olis kyllä kivempi että miehillä olis se paita päällä ja naisilla toppi sen bikiniyläosan sijaan ja sellaset housut/hameet jotka peittäis edes kutakuinkin kriittiset paikat. Musta tässä on kyse ihan hyvistä tavoista :)

Oletko koskaan käynyt etelänlomakohteissa? Suosittelen :) Nyt on kesä suomessakin ja ihanaa, että ihmiset osaavat pukeutua sen mukaan!

Ja jokainenhan saa pukeutua kuinka itse haluaa, rollon mies on varmaan tiiraillut liikaa vähäpukeisia naisia :)
Olen mä joskus ehkä saattanut Ruotsissa käydä. Hmm... vai mitenkäs se olikaan. Mutta kumma juttu että etelässäkin suomalaiset erottaa joukosta pukeutumisen perusteella. Sen kevyesti pukeutumisenkin voi tehdä tyylillä huomioiden tilanteen, kroppansa, vaatteiden oikean koon yms. ja on ihan eri asia miten kävelee rannan tuntumassa kävelykadulla kuin esim. kaupungilla. Mutta nautitaan nyt kesästä ja ei tää mikään vakava juttu ole :)

Vain hieman tyhmä kulkee bikineissä kaupungilla. Tee sama vaikka Milanossa, Lontoossa, Pariisissa. Tuu sit kertoon miten kävi. :D

Entä Los Angeles tai San Francisco, puhumattakaan joistakin viidakkoheimoista? Ei meidän tarvitse olla samanlaisia kuin muut.

ai :o ei mulle oo tullu vastaan missään vaiheessa kaupassa töissä ollessani,että sukat pitää olla kengissä..no,mulla ne kuitenkin on,kun olis kengät aika epämukavan tuntuset ilman sukkia..

Enkä siis tarkoita että ei saisi helteellä käyttää sortseja ja toppia.

Tivolissa näki taas että jotkut ei yhtään ajattele mitä päälleen laittavat. Tivoli on perheiden kokoontumispaikka, joten sinne ei mielestäni voi mennä missään uimavaatteissa , eikä miehet ilman paitaa. Myöskin voisi katsoa ennkuin ulos lähtee ettei siitä PIKKURUISESTA mekosta näy KAIKKI alusvaatteet läpi. Kotonaan ihmiset soi pukeutua mitne vaan, mutta ihmisten ilmoilla voi käyttää järkeä. Tivoliin ei tarvitse pukea hienoja vaatteita, sitäkään en tässä tarkoita vaan käyttää järkeään näissä asioissa. Myöskään Tiolissa ei paljain jaloin ole soveliasta hyppiä jo hygieniayistä

Samaa mieltä. Tuo oli niin surullisen hauska tuo linkki amerikkalaisista. Samanmoisia täälläkin mutta ei ehkä niitä pellevaatteita. Pervako näkyy niin naisilta kuin miehiltä ja läskit pursuaa mutta silti vain tiukkaa toppia päälle.
Itsellä tänään puoleen pohkeeseen musta kaunis hame ja harmaa pusero. Lämpimillä olen hame päällä, tämä onkin herkkua tänä kesänä kun muutamana ei ole edes tarvinnut villatakkia tai takkia riisua.
Äsken vasta leivoin ja oli hame ja essu vain päällä. ilman puseroa, niin ei niin kuuma. Olinhan kuitenkin kotona, kuopukseni kanssa.

En jaksanut lukea koko ketjua läpi, joten en tiedä, onko joku jo kirjoittanut samasta asiasta.
Minua häiritsee, kun kauppakeskuksissa nuoret naiset kävelevät niin lyhyissä shortseissa, että persposket vilkkuvat.
Samaten kun nykyään on muodissa sellaiset mekot, joissa tissivako näkyy.

Visulahdessa muutama viikko takaperin yhdellä mammalla oli nahkaminari päällä, sinne kun lapsensa kiikutti portaiden yläpäähän ketjukaruselliin niin ei jäänyt kyllä mitään mielikuvituksen varaan.

Yhteistyössä