Miksi ihminen ei saisi olla laiska?

  • Viestiketjun aloittaja oikea ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
Sitä kai ajatellaan, että joku muu joutuu sitten tekemään laiskan hommat, harva aikuinen kuitenkaan on ihan velvollisuuksista vapaa. Minä olen aika laiska, mutta koitan kuitenkin tehdä hommani, edes pakon edessä. Mutta paljon ahkerampi voisin olla, ellen olisi, kuten sanottu, laiska.
 
"vieras"
On hyväkin että ihminen osaa laiskotella vaikka lomalla, ym. Mutta jatkuva laiskuus kertoo jostain muusta. Kuitenkin meillä on velvollisuutemme ja vastuumme tässä elämässä. Ja emme elä vain itsellemme
 
Laiskottelu on ihanaa :D

Mä olen aina ollu luonteeltani peruslaiska, ei nappais ja en saa aikaseks.
Kuitenkin olen asiani hoitanu, työni suorittanu ja velvollisuudet täyttäny, mutta monesti olen miettinyt, että jos ei olis pakko niin kävisinkö esim.töissä? :whistle:

En tiedä onko se laiskuutta vai mitä, mutta mua niin ottaa päähän tää oravanpyörä jo nyt ja en oo ees kolmeekymmentä :ashamed:
Mut tuskin antais psyyke periks pelkästään olla, vaikka aika kauan sitäkin pystyisin varmaan tekemään :xmas:
Mut jos olis varaa olla vaan kotona niin sit olisin todennäkösesti jostainsyystä varakas ja näinollen alkaisin tehdä jotain pelastakaakoirat-hommaa... :D
 
"vieras"
Mä oon syntymälaiska mutta kuitenkin oon töissä ja kodinkin ja lapsen hoidan. Mutta en todellakaan touhota koko aikaa. Rentoilen aina kun on mahis enkä oikeen ymmärrä näitä jotka koko ajan suorittaa jotain aamusta iltaan. Elämä on turhaa jos siitä ei nauti!
 
Laiskuushan on suuri hyve: ei ihmiskunta muuten olis keksinyt käteviä eloa helpottavia asioita. Kuten tulitikkuja, autoa, vetoketjua, monitoimikonetta...

Liika ahkeruus on pelottavaa, ahdistavaa ja stressaavaa. Sopiva tasapaino näissäkin asioissa on hyväksi!
 

Yhteistyössä