"Olen niin laiska"-ihmiset selittäkääs?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja blaa:
Mä en noiden kahden kanssa kestoillu, ajelen myöskin bensahirmu autolla, en sammuttanu valoja earth hour- ajaksi, meille tulee ydinvoimalla tuotettua sähköä, telkkari on päällä vaikka kukaan ei katso, tietokoneita ei sammuteta ollenkaan ja valotkin palaa usein... mitähän muuta? kaikki ei varmaan tule edes nyt mieleen...
Ja sinun kaltaisten ihmisten takia lapsenlapsesi,saatika lapsenlapsenlapset hukkuu paskaan ja saavat tuta tuon asenteesi, ei siinä mitään. 'Ärsyttää vaan ku siitä ei kärsi vain sinun jälkipolvesi

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en noiden kahden kanssa kestoillu, ajelen myöskin bensahirmu autolla, en sammuttanu valoja earth hour- ajaksi, meille tulee ydinvoimalla tuotettua sähköä, telkkari on päällä vaikka kukaan ei katso, tietokoneita ei sammuteta ollenkaan ja valotkin palaa usein... mitähän muuta? kaikki ei varmaan tule edes nyt mieleen...
Ja sinun kaltaisten ihmisten takia lapsenlapsesi,saatika lapsenlapsenlapset hukkuu paskaan ja saavat tuta tuon asenteesi, ei siinä mitään. 'Ärsyttää vaan ku siitä ei kärsi vain sinun jälkipolvesi

hohhoijaa, vittu et mua kiinnostaa toi sun vihreily! 2012 maailmanloppu, uskotaan nyt vaikka sitte siihen...

Mä elän aika tosi luontoa säästävästi. Mutta kestoillut en ole. Vaan todella siinä vaiheessa halusin aina päästä niin vähällä kuin mahdollista. Että saisi vähän nauttiakin vauva-ajasta (aika vähään se jää muutenkin väsymyksen yms. takia ). En suostu uskomaan, että mun muksuin vaipat tätä maailmaa mitenkään oleellisesti on saastuttanut.

[/quote]

hohhoijaa, vittu et mua kiinnostaa toi sun vihreily! 2012 maailmanloppu, uskotaan nyt vaikka sitte siihen...[/quote]

No mua kiinnostaa vaikkei sua kiinnostaskaan. No oon mä tosta nibirustakin lukenut, en kyllä oikein tiedä mitä mieltä siitä pitäs olla sitten. Oikeammin kulkee nimellä maailman puhdistus.

Sinä kuulutkin niihin oma napa=maailman napa-ihmisiin,sääliks käy jos asentees on noin negatiivinen joka asiaan.

Mä nyt en oikein jaksa uskoa että kestoilu tän maailman pelastaa.... :attn: Onhan se hienoa et jotkut viittii nähä vaivaa, mut se tuskin kuitenkaan tulee muuttamaan maapallon tilaa radikaalisti suuntaan eikä toiseen...

hohhoijaa, vittu et mua kiinnostaa toi sun vihreily! 2012 maailmanloppu, uskotaan nyt vaikka sitte siihen...[/quote]

No mua kiinnostaa vaikkei sua kiinnostaskaan. No oon mä tosta nibirustakin lukenut, en kyllä oikein tiedä mitä mieltä siitä pitäs olla sitten. Oikeammin kulkee nimellä maailman puhdistus.

Sinä kuulutkin niihin oma napa=maailman napa-ihmisiin,sääliks käy jos asentees on noin negatiivinen joka asiaan.[/quote]

Sääli on sairautta, harmi että et ole terve.

Sinä kuulutkin niihin oma napa=maailman napa-ihmisiin,sääliks käy jos asentees on noin negatiivinen joka asiaan.

No mielummin vähän sairas ku noin negatiivinen maailman menoon kuin sinä. Voishan sen liian itserakkaudenkin lukea sairaudeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mä nyt en oikein jaksa uskoa että kestoilu tän maailman pelastaa.... :attn: Onhan se hienoa et jotkut viittii nähä vaivaa, mut se tuskin kuitenkaan tulee muuttamaan maapallon tilaa radikaalisti suuntaan eikä toiseen...

niin eihän se väh. 5000 hunosti maatuvaa jätettä kera metaanien/1 lapsi vaikuta juuri mitään

Minä kokeilin kuopuksen kanssa kestoja, alkoi aina itkemään kun sellaisen laitoin, ilmeisesti tuntui aika epämiellyttävältä. Olen koettanut vähentää tämän maapallon kuormaa sillä, että meillä ei ole autoa.
Muoks* lisään vielä, että kierrätän kaiken mahdollisen ja pyrin välttämään turhaa sähkönkäyttöä.

No mielummin vähän sairas ku noin negatiivinen maailman menoon kuin sinä. Voishan sen liian itserakkaudenkin lukea sairaudeksi.

Samapa tuo, pese sinä vaan vaippoja. Ja joka ei itseään rakasta, ei kykene rakastamaan muitakaan. Ikävä homma sun kannalta :)

niin eihän se väh. 5000 hunosti maatuvaa jätettä kera metaanien/1 lapsi vaikuta juuri mitään

Hei ihan oikeesti, järki käteen..En mä sanonut etteikö se vaikuta, sanoin vaan et ei se maapallon tilaa radikaalisti muuta tai pelasta just sitä sun jälkikasvuas saasteilta, eiköhä tuo vaippa asia ole aika pieni juttu kaiken muun rinnalla joten on turha leikkiä tekopyhää ja maailman pelastajaa sillä verukkeella et kestoilee..

Ei siitä ole yhtään vaivaa ainakaan meillä. Mä koin sen vapauttavana, kun ei tarvi roudata kaupasta vaippoja. Pyykinpesusta tykkään, ja meillä on tilat siihen. Lisäksi kestot on toiminut hyvin meillä, jos ois jotain vuoto-ongelmaa tms., voisi olla toinen ääni kellossa.. Suosittelen kyl kokeilemaan, enkä syyllistä muita. Esikoisen kans en kestoillut, mutta siinä oli huolta lapsen terveydenkin kanssa, niin ei paljon napannu kokeilla uutta asiaa.

ps. mut hyvät ihmiset, kipatkaa se kiinteä kakka sieltä kertiksestä vessanpönttöön! Aatelkaa mitä 'ihania' p-paketteja kaatikset on muuten pullollaan..

Syy siihen miksi meillä ei käytetty kestoja on se että mun mielestä on hirveän hankala kikkailla niiden lisäimujen, kuorivaippojen, villahousujen ym. kanssa ja mun mielestä se paketti mikä kestoista vauvan jalkojen väliin tulee on ihan järkyttävä ja silti ne päästää läpi..

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Syy siihen miksi meillä ei käytetty kestoja on se että mun mielestä on hirveän hankala kikkailla niiden lisäimujen, kuorivaippojen, villahousujen ym. kanssa ja mun mielestä se paketti mikä kestoista vauvan jalkojen väliin tulee on ihan järkyttävä ja silti ne päästää läpi..

Ainakin oot kokeillu, niin voit puhua omasta kokemuksesta. Monet, jotka vastustavat kestoilua, eivät edes ole kokeilleet.. Helpoimmat kestot ovat ilman muuta taskut ja aiot, mut ei nekään kaikilla toimi. Kestot tai kertikset -jokaisen oma päätös.

Mua ei ärsytä jos joku ei halua kestoilla. Se ärsyttää, että

- kestoilua miettivälle sanotaan "unohda tollanen hömpötys, ET SÄ KUITENKAAN JAKSA". Vielä parempi jos henkilöllä itsellään ei ole kokemusta kestojen käytöstä.

- pidetään kestoja niin epäekologisina "kun niiden pesuun kuluu vettä ja niiden valmistukseen materiaalia". Niin, kertiksethän kasvaa (vettä kuluttamattomassa) puussa...

Minä kestoilin kuopuksen kanssa enkä ihan nyt allekirjoita ap:n ensimmäistä kirjoitusta helppoudesta yms. Kyllä minä koin, että kestoihin menee enemmän aikaa kuin kertiksiin. Mutta toisaalta, se oli minulle myös ns. harrastus, joten ei haitannut :) Sitten se haju... Minulle sanottiin ennen kuin kestoja kokeilin, että kestot ei haise, vaan kertikset. No, minusta kestot haisee etenkin jos on hiukankin kauemmin päällä, kuten yövaippa tai vaikkapa päiväunivaippa. Kertikset ei ole koskaan haisseet, pissavaipat siis.

Vuoto-ongelmia meillä ei oikein ole ollut, ihan ekana kokeilin vauvalle taskuja, mutta ne vuosi heti. Mutta tämä on ilmeisesti ollut ongemana muillakin, siis ihan vauva-ajan taskuvaippailu :) Kuopukselle sopi hyvin jokainen ostamani vaippa, ei tullut ns. hutiostoksia noiden vauva-ajan taskujen jälkeen.

Yhteenveto siis :D En ihan allekirjoita sitä, että kestot ja kertikset olis yhtä helppoja ja että minusta tosiaan kertisten kanssa pääsee helpomalla, mutta kestot on kivoja. Meillä tosin ekologisuus ei ollut se ykkössyy kestoiluun :)

Jos puhutaan kestoilusta Suomen mittakaavassa niin voi olla, ettei maailma kokonaisuudessaan vielä pelastukaan. Mutta aatelkaas jos kaikissa maailmankolkissa alettais käyttämään kertiksiä niin siinä olis jo katastrofin aineksia.
On se niin 'kivaa' olla etuoikeutettu!?

Yhteistyössä