miksi ihmeessä osa perheistä AINA myöhässä kerhosta/päiväkodista?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja www:
Miten niin myöhässä? Meidän päiväkoti aukee klo 7 mutta ei se tarkoita sitä, että siellä pitää olla silloin.

tästä oli nyt puhe pääosin kerhosta joka alkaa kello 9..
Ja tosiaan jos sun pitää olla töissä niin ethän sillon voi myöhästyä kun lapsi ei viitsi pukea reippaasti..
Vai onkohan nää taas näitä virikelapsia mitkä tuodaan ja haetaan miten sattuu..
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Toiset lapset on vaan niin toivottoman hitainta, eikä siihen edes auta se että herää aikaisemmin, koska silloin lapsikin ajattelee ettei tänä aamuna ole kiirettä mihinkään.

Vaikka olisi kuinka mieluinen meno, niin silti ainakin meillä lapset vaan on niin toivottaman hitaita..

no on meilläkin, mä vaan patistan kokoaamun höyryten niskassa ja puen itse jos eivät saa aikaan, tosiaan, haluan opettaa lapseni ottamaan muut ihimset huomioon.
ja ei , ei tämä äiti ole julkkis, ihan perus työtön orkesterin jäsen.. :) enkä nyt tiedä onko tuolla ammatilla mitään vaikutusta myöhästymiseen, boheemin kuvan vaan saanut..

Joka aamu vaan ei jaksa höyrytä ja hokea sitä sattaa kertaa syö, syö, syö, pue, pue, pue, pese hamaat, pese hampaat, pue ulkovaatteet...

5v kun ei enää oikein anna syöttää tai pukeakkaan. Hampaat sentään antaa pestä.

Tottakai on hyvä opettaa lapselle että sovituista ajoista on pidettävä kiinni, mutta päiväkoti ei onneksi ole semmoinen.

Mua henkilökohtaisesti kyllä häiritsee todella paljon minuutinkin myöhästely, valitettavasti lapseni ei ole sitä multa perineet :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja www:
Miten niin myöhässä? Meidän päiväkoti aukee klo 7 mutta ei se tarkoita sitä, että siellä pitää olla silloin.

tästä oli nyt puhe pääosin kerhosta joka alkaa kello 9..
Ja tosiaan jos sun pitää olla töissä niin ethän sillon voi myöhästyä kun lapsi ei viitsi pukea reippaasti..
Vai onkohan nää taas näitä virikelapsia mitkä tuodaan ja haetaan miten sattuu..

No eipä käynyt avauksesta ilmi, että kyse on kerhosta joka alkaa klo 9.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Toiset lapset on vaan niin toivottoman hitainta, eikä siihen edes auta se että herää aikaisemmin, koska silloin lapsikin ajattelee ettei tänä aamuna ole kiirettä mihinkään.

Vaikka olisi kuinka mieluinen meno, niin silti ainakin meillä lapset vaan on niin toivottaman hitaita..

no on meilläkin, mä vaan patistan kokoaamun höyryten niskassa ja puen itse jos eivät saa aikaan, tosiaan, haluan opettaa lapseni ottamaan muut ihimset huomioon.
ja ei , ei tämä äiti ole julkkis, ihan perus työtön orkesterin jäsen.. :) enkä nyt tiedä onko tuolla ammatilla mitään vaikutusta myöhästymiseen, boheemin kuvan vaan saanut..

Joka aamu vaan ei jaksa höyrytä ja hokea sitä sattaa kertaa syö, syö, syö, pue, pue, pue, pese hamaat, pese hampaat, pue ulkovaatteet...

5v kun ei enää oikein anna syöttää tai pukeakkaan. Hampaat sentään antaa pestä.

Tottakai on hyvä opettaa lapselle että sovituista ajoista on pidettävä kiinni, mutta päiväkoti ei onneksi ole semmoinen.

Mua henkilökohtaisesti kyllä häiritsee todella paljon minuutinkin myöhästely, valitettavasti lapseni ei ole sitä multa perineet :headwall:

puhe taisi olla vieläkin pääosin siitä kerhosta joka alkaa kello 9.00, EI 20yli tai 25 yli..


 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Joka aamu vaan ei jaksa höyrytä ja hokea sitä sattaa kertaa syö, syö, syö, pue, pue, pue, pese hamaat, pese hampaat, pue ulkovaatteet...

Mut eiks tää oo yks niitä äitiyden peruskiviä. Että tota on vaan pakko tehdä, jos haluaa olla ajoissa jossain. Halus tai ei :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
mun mielestä päiväkodista ei kyllä voi "myöhästyä", sinnehän mennään hoidon tarpeen mukaan...

mut jos sun pitää olla töissä vaikak kasilta ni ethän sä voi sillon myöhästyä, VAI myöhästyvätkö nämä ihmiset vielä omastakin työstä jättäen osan duunistaan muille?

Mun mieheni valitettavan usein kyllä myöhästyy 5-10min töistään tämän meidän haaveilijan vuoksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
mun mielestä päiväkodista ei kyllä voi "myöhästyä", sinnehän mennään hoidon tarpeen mukaan...

mut jos sun pitää olla töissä vaikak kasilta ni ethän sä voi sillon myöhästyä, VAI myöhästyvätkö nämä ihmiset vielä omastakin työstä jättäen osan duunistaan muille?

Mun mieheni valitettavan usein kyllä myöhästyy 5-10min töistään tämän meidän haaveilijan vuoksi.

mua kyrsis tommonen duunikaveri..
 
Alkuperäinen kirjoittaja www:
Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja www:
Miten niin myöhässä? Meidän päiväkoti aukee klo 7 mutta ei se tarkoita sitä, että siellä pitää olla silloin.

tästä oli nyt puhe pääosin kerhosta joka alkaa kello 9..
Ja tosiaan jos sun pitää olla töissä niin ethän sillon voi myöhästyä kun lapsi ei viitsi pukea reippaasti..
Vai onkohan nää taas näitä virikelapsia mitkä tuodaan ja haetaan miten sattuu..

No eipä käynyt avauksesta ilmi, että kyse on kerhosta joka alkaa klo 9.

Juu ei tuota klo 9 mutta yleensähän kerhot alkaa samaan aikaan joka kerhopäivänä.Että tuo ei nyt niin oleellinen se klo 9 tai vaikka 10,kun ollaan aina siitä myöhässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
mun mielestä päiväkodista ei kyllä voi "myöhästyä", sinnehän mennään hoidon tarpeen mukaan...

mut jos sun pitää olla töissä vaikak kasilta ni ethän sä voi sillon myöhästyä, VAI myöhästyvätkö nämä ihmiset vielä omastakin työstä jättäen osan duunistaan muille?

Mun mieheni valitettavan usein kyllä myöhästyy 5-10min töistään tämän meidän haaveilijan vuoksi.

mua kyrsis tommonen duunikaveri..

totta, liksasta pois, tuostahan tulee viikossa jo tunti!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja klo 10:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Joka aamu vaan ei jaksa höyrytä ja hokea sitä sattaa kertaa syö, syö, syö, pue, pue, pue, pese hamaat, pese hampaat, pue ulkovaatteet...

Mut eiks tää oo yks niitä äitiyden peruskiviä. Että tota on vaan pakko tehdä, jos haluaa olla ajoissa jossain. Halus tai ei :)

=)
Totta myös sekin, mutta joskus ihan vaan joskus olisi kivaa kun aamu olisi kiva kaikille...
 
me asutaan kilometrin pääss äkerhsota joak alkaa 9.00 aletaan kolmelle lapselle pukemaan vaatteita jo kello 8 joten keretään perille vaikka vauva sattus paskomaan vaippaan yms yllättävää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja Daria:
Me kans usein myöhästytään ja se johtuu siitä että vaikka herättäis ajoissa niin tytöllä ei tunnu olevan koskaan kiire..se on vähän sellanen haaveilija. Ja tytön on puettava vaatteensa itse..myöhästyttiin sen takia tai ei!

hmm, määrääköhän teidän lapset sitten muutenkin mitä teillä tehdään..
Ei me kuule voida tulla kun meidän murulla kestää nyt..

Meidän avoin päiväkerho aloitetaan ihan ajallaan..ei siellä ketään odotella koska porukka on aika vaihtelevaa! Ja se on muutenkin sellainen että siellä saa olla sen puoli tuntia tai puolitoista tuntia..eli siellä ei tosiaan oo niin tarkkaa. Ja tosiaan rattaillaan/tyttö ajaa pyörällä kerhoon kolmen kilometrin matkan joten matkan kestokin vaihtelee jonkin verran. Mut jos tosiaan on neuvola-aikoja tai muita missä pitää olla ajallaan niin silloin lähdetään kyllä hyvissä ajoin liikenteeseen!:)

 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja klo 10:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Joka aamu vaan ei jaksa höyrytä ja hokea sitä sattaa kertaa syö, syö, syö, pue, pue, pue, pese hamaat, pese hampaat, pue ulkovaatteet...

Mut eiks tää oo yks niitä äitiyden peruskiviä. Että tota on vaan pakko tehdä, jos haluaa olla ajoissa jossain. Halus tai ei :)

=)
Totta myös sekin, mutta joskus ihan vaan joskus olisi kivaa kun aamu olisi kiva kaikille...
Onneksi sitä kerhoa on vaan kaksi kertaa viikko
Alkuviikon saa siis tytöt syöd' sen tunnin ja pukea toisen jos haluavat, onnea olal kotiäiti <3 ei ole joak aamu kiire
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Joka aamu vaan ei jaksa höyrytä ja hokea sitä sattaa kertaa syö, syö, syö, pue, pue, pue, pese hamaat, pese hampaat, pue ulkovaatteet...

No meillä jää kerhot väliin, jos ei lapset pue ajoissa. Onpa aamutoimet opittu suorittamaan reippaasti, kun jäi muutama kerhokerta haaveilun takia välistä.

Myöhässä ei mennä ja en pue ja syötä isoja lapsia.
 
miksei ne myöhästelijät ja haaveilijalasten vanhemmat sit laita kelloa soimaan puol tuntia aiemmin? jos kerran joka jumalan aamu on niin vaikeeta se syöminen ja pukeminen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Daria:
Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja Daria:
Me kans usein myöhästytään ja se johtuu siitä että vaikka herättäis ajoissa niin tytöllä ei tunnu olevan koskaan kiire..se on vähän sellanen haaveilija. Ja tytön on puettava vaatteensa itse..myöhästyttiin sen takia tai ei!

hmm, määrääköhän teidän lapset sitten muutenkin mitä teillä tehdään..
Ei me kuule voida tulla kun meidän murulla kestää nyt..

Meidän avoin päiväkerho aloitetaan ihan ajallaan..ei siellä ketään odotella koska porukka on aika vaihtelevaa! Ja se on muutenkin sellainen että siellä saa olla sen puoli tuntia tai puolitoista tuntia..eli siellä ei tosiaan oo niin tarkkaa. Ja tosiaan rattaillaan/tyttö ajaa pyörällä kerhoon kolmen kilometrin matkan joten matkan kestokin vaihtelee jonkin verran. Mut jos tosiaan on neuvola-aikoja tai muita missä pitää olla ajallaan niin silloin lähdetään kyllä hyvissä ajoin liikenteeseen!:)

meillä ollaan ihan päiväkodin kerhossa josta maksetaan ja jolla on tietyt ajat, kello 9-12 muutaman kerran viikkoon.
Siellä ei ole äitejä ja pikkusisaruksia
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
miksei ne myöhästelijät ja haaveilijalasten vanhemmat sit laita kelloa soimaan puol tuntia aiemmin? jos kerran joka jumalan aamu on niin vaikeeta se syöminen ja pukeminen?

Kun se ei yksinkertaisesti auta. Ja kyllä on testattu!

no laita sit jo viideltä ni kerkiitte!
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
miksei ne myöhästelijät ja haaveilijalasten vanhemmat sit laita kelloa soimaan puol tuntia aiemmin? jos kerran joka jumalan aamu on niin vaikeeta se syöminen ja pukeminen?

Kun se ei yksinkertaisesti auta. Ja kyllä on testattu!

miten niin ei auta? laita se kello vaikka 2 tuntia aiemmin soimaan niin varmasti ootte ajoissa valmiit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
miksei ne myöhästelijät ja haaveilijalasten vanhemmat sit laita kelloa soimaan puol tuntia aiemmin? jos kerran joka jumalan aamu on niin vaikeeta se syöminen ja pukeminen?

Kun se ei yksinkertaisesti auta. Ja kyllä on testattu!

Tää on just tätä. Ei muuten toimi! Mä olen jopa säädellyt itseni huijaus mielessä auton kellonkin väärin että sit en myöhästyis,,,kaikkea kokeillu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
miksei ne myöhästelijät ja haaveilijalasten vanhemmat sit laita kelloa soimaan puol tuntia aiemmin? jos kerran joka jumalan aamu on niin vaikeeta se syöminen ja pukeminen?

Kun se ei yksinkertaisesti auta. Ja kyllä on testattu!

Tää on just tätä. Ei muuten toimi! Mä olen jopa säädellyt itseni huijaus mielessä auton kellonkin väärin että sit en myöhästyis,,,kaikkea kokeillu.

miten ei voi toimia?
herätähän ne lapsetkin jo viideltä syömään ni luulis kerkiivän..
 
Olen aina inhonnut myöhästymistä ja todella harvassa ovat ne kerrat että olen mistään myöhästynyt.

Mutta kieltämättä tuo tyttönen on viimeiakoina luonut tähän uusia haasteita ja nykyisin tuntuu että monet aamut ollaan ihan nippa-nappa aikataululla ettei myöhästytä päiväkodista (meillä päiväkodissa on joissain jutuissa tietyt ajat mihin mennessä pitää tula, aamupalaa ei tarjoilla 7.45 jälkeen ja kl 9 lähdetään retkelle päiväkodin pihasta eli siihen mennessä pitäisi kaikkien olla paikalla). Ja tänäaamuna sitten myöhästyttiin fysioterapiasta pari minuuttia kun ei bussit ja junatkaan osuneet kohdalle. . :/

En tiedä, kyllä herään ajoissa ja alan valmistelut mutta tyttö on aika haastava noissa. Haluaa tehdä asiat itse ja omaa tahtia, hoputtaminen voi toimia vastoin tarkoitustaan jne. Joku aamu menee kivasti ja sitten taas seuraava voi mennä ihan penkin alle.
 

Yhteistyössä