Miksi ihmeessä on pakko nuuskia aina kyläpaikan kaikki nurkat, häh?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärtsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärtsy

Vieras
Ärsyttää, ärsyttää, ärsyttää. En voi sietää sitä että vieraat tunkevat meidän makkariin, yksityisalueelle. Kun ostettiin oma asunto, niin otettiin kaksikerroksinen ihan sen takia että alakerran voisi pitää ns. julkisena tilana, yläkerran makkarit taas ihan vaan perheen yksityistilana. Vieraille katetaan aina alakertaan kahvit ja lapsivieraille on oma leikkinurkkaus missä paljon leluja ja ylipäätänsä annetaan ihan selvästi ymmärtää että nyt seurustellaan ihan täällä alakerrassa. Pienille lapsille sanotaan suoraan että nyt pysytään täällä alhaalla. Lapset yleensä totteleekin.

Vaan mitä tekee aikuiset? Heti kun silmä välttää, niin kipitetään yläkertaan "ihan vaan katsomaan onko siellä mitään kivaa". Ja kaikki makkarin suljetut ovet pitää tietenkin aukoa. Jos ovi on lukossa ja avain ovessa, niin se on tietysti merkki siitä, että huoneeseen saa mennä! Ja vaatehuoneessakin käydään, perkele!

Onpa kiva kun:
a) en välttämättä viitsi ollenkaan siistiä yläkertaa vieraiden takia, kun oletan että pysyvät alakerrassa, varsinkin jos varoitusaika on lyhyt... ja sitten kauhistellaan että olipa teillä sotkuinen yläkerta, heheheh. Mitäs se muille kuuluu?

b) esillä saattaa olla yksitysiäkin juttuja, kuten nyt vaikka kondomeja tai seksileluja, ja vähintään nyt ainakin jotain alkkaripyykkiä kuivumassa (en kamalan mielelläni esittele alusvaatteitani miesvieraille)... tai työhuoneena toimivassa makkarissa saattaa olla papereita, jotka eivät muiden silmille kuulu

c) en vaan voi SIETÄÄ että minun yksityisalueelleni tungetaan ilman lupaa

Ja kaikkein pahimpia on keski-ikäiset sukulaisnaiset! Oma äitikin vielä väkisin raahasi enon yläkertaan katsomaan paikkoja, vaikka suoraan sanoin että yläkertaan ei ole menemistä. Hemmetin nuuskijat, saavat jatkossa juoda kahvinsa terassilla, ja jos -10 asteen pakkanen tuntuu liian kovalta terassikahveille, niin pysykööt kotona!

Meillä kävi yksi entinen työkaveri (ei tosiaan mikään läheinen ystävä, itse tuppautui..) vauvaa katsomassa kun päästiin sairaalasta. Tonki vaatehuoneenkin :o huonoa käytöstä..

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Meillä saa mennä joka huoneeseen kyllä, elämää ne liukkaripurkitkin vaan on ;)

Minä olen sen verran häveliäs, ettei kenenkään tarvitse tietää että me joudutaan turvautumaan rasvapurkkiin seksiä harrastaaksemme.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Mitä helvetin neandertalilaisia teillä käy kylässä? :o
No niinpä! Vaan minkä sille mahtaa että on neandertalilaiseen sukuun syntynyt. Ugh! Ugh!

Ehkä niihin tehoaa yhtä alkukantainen käytös? Ota semmonen puunuija, ja aina kun ne mielii yläkertaan, niin mee juokse rappusissa nuijan kanssa ohi ja huuda "ugh, ugh!" :saint:

Mun äiti on kans tuollainen... tutkii koko kämpän ympäriinsä ja naputtaa koko ajan mennessään. Luulenpa ettei hän ole ikinä todella paskaista asuntoa nähnytkään, kun jaksaa valittaa niin pienistä. Äitini tekee näin myös exäni kotona. :D Ei ole kovin haluttu vieras, ei täällä eikä siellä.

Mä sanoisin jo suoran, että ettekö te v***u tajua, että lukittu ovi on sen merkki ettei sinne mennä eikä vierailla ole yhtän mitään asiaa makkariin eikä vaatehuoneeseen!!!

Kyllä meillä saa vaan käydä yläkerrassa, vaikka alakerta on se "edustustila". Mahtaa olla ihmisillä pulaa puuhastelusta, jos meidän tavaratöykkiöistä haluaa alkaa etsiä jotain mielenkiintoista. Miehen työhuone on aika hirveässä kunnossa-

Ja jos haluavat katsella maisemia tai sisustus"ratkaisuja", niin siitä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Meillä saa mennä joka huoneeseen kyllä, elämää ne liukkaripurkitkin vaan on ;)

Minä olen sen verran häveliäs, ettei kenenkään tarvitse tietää että me joudutaan turvautumaan rasvapurkkiin seksiä harrastaaksemme.

No nääin meilläkin. Plus että jos jotain "kyseenalaista" on siellä yläkerrassa huomattu, niin meidän vieraat ainakin sitten kovaan ääneen sitä kommentoikin.

Ja mikä he*vetti siinäkin on, että joidenkin mielestä kaikki esilläolevat paperit saa tutkia, vaikka ne siis olisivat huoneessa jonka ovi on kiinni? Tai muutenkin? Olen muutaman kerran vetänyt herneen kunnolla nenään, kun oma äiti on tutkinut meidän laskuja. Ensin kommentoi että "kylläpä teillä on isot puhelinlaskut, rajoittakaa nyt sitä puhumista" ja kun suutuin laskujen tonkimisesta niin kommentti oli "en mä ole mitään lukenut!". Jaahas, ilman halkiko se laskun summa sitten siirtyi?!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä sanoisin jo suoran, että ettekö te v***u tajua, että lukittu ovi on sen merkki ettei sinne mennä eikä vierailla ole yhtän mitään asiaa makkariin eikä vaatehuoneeseen!!!

On sanottu. Kauniisti ja vähemmän kauniisti. Kauniisti sanottua ei kuunnella, vähemmän kauniisti kun sanon niin ainakin oma äiti alkaa marttyyriksi ja alkaa itkeä miten huonosti häntä kohtelen ja miten minun pitäisi mennä hoitoon, kun en hallitse tunteitani... tämä siis sen jälkeen kun olen asiasta sanonut kauniisti noin 50 kertaa, usean kuukauden aikana, joka ainoan vierailun yhteydessä :(

No nääin meilläkin. Plus että jos jotain "kyseenalaista" on siellä yläkerrassa huomattu, niin meidän vieraat ainakin sitten kovaan ääneen sitä kommentoikin.

no siitähän voi sitten alkaa keskustella vieraiden suosikkikortsumerkit ja vastaavat. Kysyä, että mistäs te seksivälineette tilaatte.

Todennäköisesti loppuu lyhyeen tämä small-talk-aihe :whistle:

No niinpä! Vaan minkä sille mahtaa että on neandertalilaiseen sukuun syntynyt. Ugh! Ugh!

Ehkä niihin tehoaa yhtä alkukantainen käytös? Ota semmonen puunuija, ja aina kun ne mielii yläkertaan, niin mee juokse rappusissa nuijan kanssa ohi ja huuda "ugh, ugh!" :saint:

Lähden tästä veistelemään nuijaa, reilun tunnin kuluttua on tulossa sukulaisvieraita. Ihan rento ja mukava setä, joka ei varmasti tunge omin luvin yläkertaan, mutta kun äiti varmasti yrittää sen sinnekin vetää. Pitää van valmistautua sanomaan ystävällisesti mutta päättäväisesti "EI!". Ja valmistautua henkisesti siihen, että saan jälkikäteen äidiltä haukut, kun olin niin kamalan epäkohtelias että en päästänyt setäparkaa tutustumaan yläkertaan, vaikka ihan varta vasten tuli kaukaa käymään.

Jos vieraat nyt välttämättä haluavat käydä yläkerrassa, eikä se ole edustuskunnossa, niin tuumaan vaan, että yrittäkäähän sopia sekaan.

Lisään vielä, että sen ymmärrän, jos tullaan kylään ensi kertaa ko. asuntoon/taloon, että halutaan käydä tutustumassa myös yläkertaan. Voihan sen nyt kertaalleen kaikille halukkaille esitellä :)

Alkuperäinen kirjoittaja AP:

Lähden tästä veistelemään nuijaa, reilun tunnin kuluttua on tulossa sukulaisvieraita. Ihan rento ja mukava setä, joka ei varmasti tunge omin luvin yläkertaan, mutta kun äiti varmasti yrittää sen sinnekin vetää. Pitää van valmistautua sanomaan ystävällisesti mutta päättäväisesti "EI!". Ja valmistautua henkisesti siihen, että saan jälkikäteen äidiltä haukut, kun olin niin kamalan epäkohtelias että en päästänyt setäparkaa tutustumaan yläkertaan, vaikka ihan varta vasten tuli kaukaa käymään.

kieputa narulla "aita" rappusten alapäähän, esteeksi ja merkiksi ettei rappusista voi kulkea. Niin eiköhän se tajua olla menemättä sinne...

Olen vähän sitä miettinyt että olisiko kyseessä sukupolvien ero? Omanikäisissä olen tuota nuuskimistaipumusta oikeastaan huomannut vain yhdessä tai kahdessa (Tapaus: Ovi kiinni, mutta ei lukossa, olen ohjeistanut että kyseiseen huoneeseen ei sovi mennä, koska se on täynnä muuttolaatikoita, täysiä ja puoliksi tyhjennettyjä, maalipurkkeja, listoja joissa osassa vielä naulat jäljellä... jne... Kaveri tulkitsee "tuonne ei saa mennä"-kiellon "tuonne eivät lapset saa mennä, mutta aikuiset voivat hyvin katsoa miltä siellä näyttää, kun siellä oikeasti kuitenkin on jotain kiinnostavaa"... noh, kommentti oli "oho", kun heti ovella oli vastassa niitä naulalistoja ja kloriittia...)

Oho, katkesi viesti kesken. Siis en omassa sukupolvessa ole niin sitä nuuskimistaipumusta huomannut, mutta vanhempi sukupolvi tuntuu olevan sitä mieltä että tietenkin koko koti on avoinna juuri heille... Yksityisyyden rajat tuntuu muutenkin olevan vanhemmalla sukupolvella jotenkin erilaiset...

meil ei onneks käy noin uteliaita vieraita, ollaan kyllä yhdessä tasossa ja avoimet ovet joka paikkaan. Silti kukaan vieras ei ole koskaan käynyt meidän makuuhuoneessa.

Joskus nuorempana kun asuin yksin ja tein muuttoa, asuntoa kävi katsomassa vanhempi nainen poikansa kanssa (asunto pojalle). Katsoin silmät pyöreänä kun rouva tarkasti asunnon keittiön kaappien sisältöä myöten. Nauroimme kaverini kanssa mahat kippurassa että miten jollain voi olla pokkaa :O??!!??

Yksityisyyden rajat tuntuu muutenkin olevan vanhemmalla sukupolvella jotenkin erilaiset...

Onhan kyläilykulttuurikin ollut ennen erilainen. Ollaan vain menty kylään sen kummemmin ilmoittamatta tai sopimatta, ja talo on elänyt tavallaan ja vieraat käyneet ajallaan. Nykyisin sovitaan etukäteen hyvinkin tarkkaan, että milloin kyläillään.

Yhteistyössä