MIKSI hommasitte lapsia noin nuorina?

Kerrotaanpa ikiämme vanhukselle! Ite täytän kesällä 20. mutta oon sitä mieltä että joku 15-vuotias saatta olla ERITTÄIN kypsä ja valmis äidiksi, kun taas joku 30-vuotias... no jaa jätetään mainitsematta :kieh:
 
Ehkä oon jo liian VANHA tälle palstalle, mutta kävi raivostuttaan noi jutut...Ite sain esikoisen kun olin 18v. Raskaus oli tarkaan harkittu, enkä hetkeäkään ole katunut. Nyt meillä onkin jo kolme ihanaa lasta ja olemme edelleen mielestäni nuoria!

Oma äitini tuntui vanhalta silloin teininä,(oli 33v. kun minut sai) joten päätin että haluan saada omat lapseni jo nuorena. Tätä päätöstä en ole katunut, enkä myöskään ole mielestäni jäänyt paitsi mistään, sillä ehdin jo maistella elämää tarpeeksi ennen esikoista!!

Moni kauhisteli päätöstämme todella ikävästi, mutta eipä ole heilläkään enää mitää valittamista. mielestäni ollaan pärjätty hyvin, jopa paremmin kuin moni iäkkäämpänä lapsen saanut :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2005 klo 22:53 vanhus kirjoitti:
Oli kuin oli mutta on outoa että ihmiset kuvittelee olevansa kypsiä vanhemmuuteen joskus 15 v kun ei ole vielä lupaa muutenkaan päättää monista omaa elämää koskevista asioista vaan tarvitaan vanhempien nimi paperiin.
Mutta kun se nykyajan elämä onkin niiden kokemusten ja elämysten hankintaa ja koetaan että on hieno elämys hankkia lapsi. Vaikka jos oikeutta tulkitaan niin täysi-ikäistä miestä saa syyttää lapseensekaantumisesta jos jonkun 15 v kanssa makaa.
tähän on sen verran kommentoitava että kehitys on mennyt siihen suuntaan että lapsilla alkaa murrosikä aikaisemmin eli ihminen on myös kypsä aikaisemmin. mielestäni tuota täysikäisyyden rajaa olisi laskettava vähintään vuodella. enkä sano tätä siksi että haluaisin jo olla täysi-ikäinen, olen siis itse jo melki kakskymppinen.
 
mutta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2005 klo 09:33 Äiskäpäiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2005 klo 22:53 vanhus kirjoitti:
Oli kuin oli mutta on outoa että ihmiset kuvittelee olevansa kypsiä vanhemmuuteen joskus 15 v kun ei ole vielä lupaa muutenkaan päättää monista omaa elämää koskevista asioista vaan tarvitaan vanhempien nimi paperiin.
Mutta kun se nykyajan elämä onkin niiden kokemusten ja elämysten hankintaa ja koetaan että on hieno elämys hankkia lapsi. Vaikka jos oikeutta tulkitaan niin täysi-ikäistä miestä saa syyttää lapseensekaantumisesta jos jonkun 15 v kanssa makaa.
tähän on sen verran kommentoitava että kehitys on mennyt siihen suuntaan että lapsilla alkaa murrosikä aikaisemmin eli ihminen on myös kypsä aikaisemmin. mielestäni tuota täysikäisyyden rajaa olisi laskettava vähintään vuodella. enkä sano tätä siksi että haluaisin jo olla täysi-ikäinen, olen siis itse jo melki kakskymppinen.
Ei se sukupuolinen kypsyys eli se että pojalla on siemensyöksyjä ja tytöllä on kuukautiset takaa sitä henkistä kypsyyttä!
Kypsyyttä on ottaa vastuu ihan oikeasti omasta elämästään ja myös lasten elämästä eikä vain tehdä lapsia kun se on kivaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2005 klo 14:53 mutta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2005 klo 09:33 Äiskäpäiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2005 klo 22:53 vanhus kirjoitti:
Oli kuin oli mutta on outoa että ihmiset kuvittelee olevansa kypsiä vanhemmuuteen joskus 15 v kun ei ole vielä lupaa muutenkaan päättää monista omaa elämää koskevista asioista vaan tarvitaan vanhempien nimi paperiin.
Mutta kun se nykyajan elämä onkin niiden kokemusten ja elämysten hankintaa ja koetaan että on hieno elämys hankkia lapsi. Vaikka jos oikeutta tulkitaan niin täysi-ikäistä miestä saa syyttää lapseensekaantumisesta jos jonkun 15 v kanssa makaa.
tähän on sen verran kommentoitava että kehitys on mennyt siihen suuntaan että lapsilla alkaa murrosikä aikaisemmin eli ihminen on myös kypsä aikaisemmin. mielestäni tuota täysikäisyyden rajaa olisi laskettava vähintään vuodella. enkä sano tätä siksi että haluaisin jo olla täysi-ikäinen, olen siis itse jo melki kakskymppinen.
Ei se sukupuolinen kypsyys eli se että pojalla on siemensyöksyjä ja tytöllä on kuukautiset takaa sitä henkistä kypsyyttä!
Kypsyyttä on ottaa vastuu ihan oikeasti omasta elämästään ja myös lasten elämästä eikä vain tehdä lapsia kun se on kivaa.
Kuka tekee lapsia "kun se on kivaa"?

Ja kerro toki, mikä sen henkisen kypsyyden mielestäsi takaa? Numerot vai? En väitä että kasvavan nuoren fyysinen kehitys sitä minunkaan mielestäni takaisi, mutta ei kyllä e ikäkään aina että kun numeroissa ollaan 30 niin sitten ollaan oikeasti aikuisia ja vastuuntuntoisia ja valmiita ottamaan lapsi vastaan. Eiköhän ole aikalailla ihmisestä kiinni tämä juttu.
 
äitskäläinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 14:55 vai niin kirjoitti:
Eikö tosiaankaan ota JOSKUS päähän?
Tää on taas aika hyvä provo mutta vastataanpa nyt kuitenkin.

Eli ei ota sen enempää päähän kuin "vanhemmillakaan" äideillä. turha yleistää että VAIN nuoria äitejä ottaa päähän ja nuoret äidit joskus väsyy ja kyllästyy ja joskus PIENEN hetken miettivät vaihtoehtoa että jos lapsia ei olisikaan.
Sitä kuule sattuu ja tapahtuu, oli ikä mikä hyvänsä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2005 klo 14:53 mutta kirjoitti:
Ei se sukupuolinen kypsyys eli se että pojalla on siemensyöksyjä ja tytöllä on kuukautiset takaa sitä henkistä kypsyyttä!
Kypsyyttä on ottaa vastuu ihan oikeasti omasta elämästään ja myös lasten elämästä eikä vain tehdä lapsia kun se on kivaa.
ootko sattunu kuulemaan että murrosiässä ihminen ei kehity ainoastaan fyysisesti...? ois se aika hauskaa jos kakskymppiset tuolla vaan hässis vaikka ne ois mieleltään kymmenen vuotiaan tasolla :LOL: :LOL:
 
miisii
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2005 klo 13:02 miepä sanon kirjoitti:
suomessa on ihan liian hyvä sosiaaliturva. Lapsia voi tehdä ja yhteiskunta elättää.
Mitenhän olis jos joutuisitte lapsenne ihan oikeasti itse elättämään. Käymään töissä yms. Ja isovanhempia ei olisi hoitamassa jotta pääsette "hoitamaan parisuhdetta" ja "hankkimaan virikkeitä elämään kaljatuoppi kourassa".
Olen sitä meiltä että lapsia pitäisi tehdä vain jos on minkäänmoiset mahdollisuudet ITSE elättää ne lapsensa
sä olet kyllä yks ahdasmielinen #"¤¤#"%!&/(! näköjään siis suahan tasan ärsyttää se että me nuoret äidit eletään sun verorahoillas, no jos näin sun mielestä on niin sitten sua varmaan myös ärsyttää kaikki ihmiset jotka käy esim kirjastossa, sekin palvelu tulee verorahoista. ja yhteiskunta se elättää sinutkin äitiyslomalla!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2005 klo 20:13 Äiskäpäiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2005 klo 20:00 punaposki kirjoitti:
voi immeiset... ny työ taas käittä tappelemmaa.....
sori. pistää vaan niin vihaks. kai oon sitten heikko hermonen :ashamed:
ei mut kato tuommoiset aloitukset on hyvä jättää jo ihan alussa vastaamatta eikä kattoa ollenkaan koko aloitusta... ni sit vältytään tältä ainaiselta sodalta. ku kuitenkaan kukaan ei siis kukaan voi tulla meille lapsiamme rakastaville äideille urputtamaan. nuo urputtavat ihmiset eivät voi mitenkään asiaa muuttaa.
 
niinaemo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 19:29 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
edesvastuutonta on hankkia lapsi alaikäisenä, tai juuri täysi-ikäisenä, työttömänä ja koulutuksettomana nuorena. mites sitten jos joudutte joskus omillenne, vaikka täällä nyt moni kehuukin että on mies ja lapsi ja talo, ja että mies käy töissä. entäs jos pitäisikin selvitä omillaan? voihan sitä olla, ettette koskaan eroa, mutta entä jos mies joutuu vaikkapa työttömäksi? tai jotain muuta tapahtuu? mihin työpaikkaan luulette menevänne ilman koulutusta? vai tuskin aiotte sit elää työttömyyskorvauksilla??? sinne kouluun tuskin houkuttaa ainakaan yh:na lähteä, tulot eivät ole mitkään hehkeät...
mut tehkää miten tykkäätte \|O \|O \|O
Voi herranjestas... Voihan sitä vaikka kuinka vanha äitikin menettään työnsä, miehensä ja vaikka jalkansakin... Mitäs sitä sen enempää uudelleenkloulutukseen tekee vanhemman mieli lähtä?? Käsittämätöntä, että ihmiset tämmösiä oikeesti ajattelevat. Tuo koulutus taitaa olla vissiin aika keskeinen juttu anakin tämän viestin perusteella. Entä jos on yli vaikka sen 25 ja ilman koulutusta, onko sitten silti järkevämpää hankkia lapsia, koska on "vanhempi"? Entä jos on 35 ja ilman ammattia, onko silloin sitten epäkelpo vai sopiva? Entä jos on vaikka 19, ammatin omaava ja töissäkin alalla ehtinyt olla ja vielä vaikkapa naimisissa oleva, olisikohan semmoinen ihminen kelpo äidiksi? Eiköhän ole jokaisen oma asia milloin haluaa lapsia ja millon on siihen valmis koulutuksesta tai iästä huolimatta...
 
iällä ei oo väliä jos pystyy huolehtimaan pienestä ihmisestä.. ite sain tytön ku olin kerenny just täyttää 16.. ammattikoulu jäi kesken.. hoidin tyttöä kotona ja ku tyttö täytti kolme, vein hänet hoitopaikkaan ja itse menin töihin, nyt alotin koulun.. en sano et aina olis ollu kovin helppoa mut silti EN KOSKAAN ajattele et olisin virheen elämässäni tehny!!!!!!!!!!!!!!!!! niin ja oon ollu melkei koko tytön iän yksinhuoltajana... silti voin sanoo et oon todella onnellinen et miul on pieni ihme, jota rakastan eniten ja jonka eteen oon valmis tekemään mitä vaan!!!!
 
rita18
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 16:02 Äiskäpäiskä kirjoitti:
monistakin syistä.
-nyt oli hyvä sauma lapselle
-oma keho palautuu nopeammin
-keski-iän kriisi hoituu nätimmin kun saa keskittyä enemmän itseensä lapsien sijaan
-nuorena jaksan vielä yövalvomisia
-lapsen isovanhemmat jaksavat osallistua lapsen elämään kun ovat nuorempia
mäkin yhdyn tähän..
 
Äly hoi älä jätä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 14:55 vai niin kirjoitti:
Eikö tosiaankaan ota JOSKUS päähän?
Ihan vaan tulin kurkistaan tällekin palstalle vaikka kuulunkin tohon 20-30 ryhmään. ja arvatenkin tänne on jonkun pitäny tulla ihan vartavasten haastaan riitaa. Mä en kyllä käsitä tota avausta kun eikös sitä kaikilla ota joskus päähän, ei se ikää kato!
Taidat olla vaan vähän katkera näille lapsia nuorena tehneille. Ite sain ekan 22 vuotiaana ja nyt kyllä vähän harmittaa miksen aikasemmin uskaltanu! Vaikka tyytyväinen oon nyttekin niin ei oo yhtä oikeeta tapaa elää elämäänsä!
 
Orkidea-70
Minua ottaa päähän kun sain lapsen vasta 30v. Hyvä vaan jos pystyy nuorena "tekemään".Että on varaa elättää lapset.Nuorempana jaksaa paremmin.Minulla kun terveys ei ole enää niin hyvä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 19:00 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 17:13 Äiskäpäiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 17:09 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 15:46 NeitiNasu kirjoitti:
Ota päähän mikä? Se että hommasin lapsen nuorena? Ei niin sitten missään määrin.
ja hah! ite vasta vähän aikaa sitten vonguit mitäs nyt-palstalla, miten kamalaa on kun joutuu olemaan tytön kanssa kotona ja hoitamaan sitä. on niin rankkaa ja kurjaa ja kamalaa... oli niiiiiin ihanaa olla lomalla miehen kanssa ILMAN lasta :kieh: :kieh: :kieh:
välillähän ei tietenkään saa olla miehen kanssa kahdestaan ja siitä ei missään nimessä saa nauttia..... ja väsymystäkään ei saa tuntea, se on laitonta..
en puhunut siitä ettei sais haluta viettää kahdenkeskistä aikaa. NeitiNasu vain urputti monen sivun verran sitä, miten lapsi on rasittava jne. ei voineet muutkaan palstalla silloin olleet olla huomaamatta, että katuu lapsen tekemistä. ja kun joku mamseli86 sanoi, että jos lapsen tekee teininä, pystyy tekemään vielä iltatähden. onnistuu se lapsensa vaikkapa 25-vuotiaanakin ensimmäistä kertaa saaneelta. te vain yritätte saada asiat näyttämään siltä, että lapset täytyy tehdä teininä, eikä silloin kun ne oikeasti on tarkoitettu tehtäväksi. ja kehuitte, että teinivanhempien vanhemmat on vielä niin vireitä, että jaksavat hoitaa lasta. ensinnäkin: a) lapsen hoitaminen on vanhempien tehtävä, olivat isovanhemmat sitten minkä ikäisiä tahansa b) kun itse olen esim 25v. oma äitini on vasta 47v. eli ei todellakaan mikään ikäloppu. ja silloin minullakin on rahkeita hoitaa omaa lastani enkä sälytä vastuuta isovanhemmille. en nyt sano että 25v. on jokin maaginen raja, käytän vain esimerkkinä.
On sinällään hyvä, että teidän teinivanhempien omat vanhemmat on vielä niin voimissaan kuin kuvailitte. vastuu lapsesta on sitten kuitenkin heillä, kun teillä ei ensin ole rahaa, sitten ei ruokaa, ja sitten pitää vielä lähteä kouluunkin että edes joskus johonkin ammattiin vaikka pääsis ja pystyisi sen oman lapsensa kasvattamaan ihan itse. sitten kun olette imeneet vanhemmistanne kaikki mehut, näyttävät he tosiaan vajaa 50-vuotiaana ikälopuilta kun ovat saaneet niska limassa eteenne raataa. silloin esimerkiksi minun vanhempani saavat nauttia isovanhemmuudesta vailla huolta meidän pärjäämisestämme, ja ennen kaikkea, ilman valvoitteita ja vastuuta. ja ei vahinkoja voi sattua jos ei raskaakis halua. on ehkäisyä vaikka minkälaista, ja jos mikään ei sovi, niin olkaa sitten vaikka jalat ristissä kunnes olette kypsiä.
voisitko tarkentaa milloin lapset siis on tarkotettu tehtäviksi? luontohan on järjestänyt niin että naisen hedelmällisyys alkaa laskea tasaisesti n. 22 vuotiaana, ja kolmenkympin jälkeen tulee se jyrkkä alamäki. eli miks ei vois niitä lapsia tehdä silloin ku ne tosiaan on TARKOITETTU tehtäviksi vaan silloin, ku kaikki on muka niin valmista.
noniin, tohon rahakysymykseen että olin pari vuotta töissä ennen lapsen tekoa ja vieläpä suht hyväpalkkaisessa paikassa, eli liksani ei todellakaan ollut mikään aikuisen minimipalkka, vaikka olin vasta 16 ja minulta lähti jo sen takia 30% palkasta pois. eli äitiypäivärahakaan ei oo ikinä ollu minimi, ja myös mieheni on töissä, vakiduunissa on korkeasti koulutettu ja hyväpalkkainen. hmmmm.... eli mikä rahanpuute?
lisäksi mun vanhempi lapsi joka on 1½ vuotta, eioo koko elämänsä aikana ollu ku kerran yötä hoidossa, ja päivisinkin ainoastaan pakollisten menojen takia. ja silloinkin ku yöhoidossa joutu mun vanhemmilla olemaan, mä olin synnyttämässä kuopustamme että siihenkin oli ihan hyvä syy. toisaalta sä varmaan vastuullisempana olisit ottanut oman lapsesi sairaalaan mukaan ettei isovanhemmat vaan rasitu! miks ne rasittuis?? mun äiti on 38, ja monella on varmaan vielä sen ikäsenä pieniä lapsia, lisäksi paikalla on hoitamassa mun isä, joka sekin vajaa 40 ja mun sisarukset jotka on kaikki yli 15 vuotiaita ja osaavat pieniäkin lapsia hoitaa... eli kuka tässä pääsee rasittumaan, paitsi tämän äidin hermot.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 19:29 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
edesvastuutonta on hankkia lapsi alaikäisenä, tai juuri täysi-ikäisenä, työttömänä ja koulutuksettomana nuorena. mites sitten jos joudutte joskus omillenne, vaikka täällä nyt moni kehuukin että on mies ja lapsi ja talo, ja että mies käy töissä. entäs jos pitäisikin selvitä omillaan? voihan sitä olla, ettette koskaan eroa, mutta entä jos mies joutuu vaikkapa työttömäksi? tai jotain muuta tapahtuu? mihin työpaikkaan luulette menevänne ilman koulutusta? vai tuskin aiotte sit elää työttömyyskorvauksilla??? sinne kouluun tuskin houkuttaa ainakaan yh:na lähteä, tulot eivät ole mitkään hehkeät...
mut tehkää miten tykkäätte \|O \|O \|O
meinasin mennä sinne samaan paikkaan töihin missä olin ennen raskauksiakin. miehelläni on vaki paikka, miksi joutuisi työttömäksi? ja sitäpaitsi työskentelee sellaisella alalla että kun on irtisanoutunut, on oikeasti tultu kotoa hakemaan töihin. eli ennen ku on ehtiny ilmoittautua edes työkkäriin, on soitettu että voisitko tulla töihin!
 
tää menee taas tähän!!
Mietin vain tätä että kuka täällä on aikuinen oikeesti!!
kuka viitii tulla tänne meijän puolelle vaan haastaa riitaa!!
niin että veikkaan että se on joku näistä "vanhemmista" äideistä.. (en yleistä!)jos sä olet ittes mielestä niin aikuinen niin miksi tuut tänne aukoon päätäs!! pysy vaa kuule omalla puolellas,,ei mekää tulla sinne häiriköimään!!

taitaa olla niin että me nuoret ollaan viisaampia ja nää vanhat ihan teinejä!!!! :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 


[/quote]

en puhunut siitä ettei sais haluta viettää kahdenkeskistä aikaa. NeitiNasu vain urputti monen sivun verran sitä, miten lapsi on rasittava jne. ei voineet muutkaan palstalla silloin olleet olla huomaamatta, että katuu lapsen tekemistä. ja kun joku mamseli86 sanoi, että jos lapsen tekee teininä, pystyy tekemään vielä iltatähden. onnistuu se lapsensa vaikkapa 25-vuotiaanakin ensimmäistä kertaa saaneelta. te vain yritätte saada asiat näyttämään siltä, että lapset täytyy tehdä teininä, eikä silloin kun ne oikeasti on tarkoitettu tehtäväksi. ja kehuitte, että teinivanhempien vanhemmat on vielä niin vireitä, että jaksavat hoitaa lasta. ensinnäkin: a) lapsen hoitaminen on vanhempien tehtävä, olivat isovanhemmat sitten minkä ikäisiä tahansa b) kun itse olen esim 25v. oma äitini on vasta 47v. eli ei todellakaan mikään ikäloppu. ja silloin minullakin on rahkeita hoitaa omaa lastani enkä sälytä vastuuta isovanhemmille. en nyt sano että 25v. on jokin maaginen raja, käytän vain esimerkkinä.
On sinällään hyvä, että teidän teinivanhempien omat vanhemmat on vielä niin voimissaan kuin kuvailitte. vastuu lapsesta on sitten kuitenkin heillä, kun teillä ei ensin ole rahaa, sitten ei ruokaa, ja sitten pitää vielä lähteä kouluunkin että edes joskus johonkin ammattiin vaikka pääsis ja pystyisi sen oman lapsensa kasvattamaan ihan itse. sitten kun olette imeneet vanhemmistanne kaikki mehut, näyttävät he tosiaan vajaa 50-vuotiaana ikälopuilta kun ovat saaneet niska limassa eteenne raataa. silloin esimerkiksi minun vanhempani saavat nauttia isovanhemmuudesta vailla huolta meidän pärjäämisestämme, ja ennen kaikkea, ilman valvoitteita ja vastuuta. ja ei vahinkoja voi sattua jos ei raskaakis halua. on ehkäisyä vaikka minkälaista, ja jos mikään ei sovi, niin olkaa sitten vaikka jalat ristissä kunnes olette kypsiä.
[/quote]

siis täh...millonkas ne lapset on sitten oikeesti tarkotettu tehtäväks...kerroppas....onko toi 25 sitten joku juuri se oikea aika...miksi odottaisin 8 vuotta jos voin tehdä lapset tässä ja nyt..en nyt ihan tajua sua...ei lapsille ole sitä juuri oikeaa aikaa...ne tehdään silloin kun tuntee olevansa valmis kantamaan huolta toisesta ihmisestä ...

Minä en ole koskaan onnellisempi ollut kuin nyt kun minulla on lapsi ja miehen kanssa menee hyvin..! :D
 
Jadeline
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 19:29 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
edesvastuutonta on hankkia lapsi alaikäisenä, tai juuri täysi-ikäisenä, työttömänä ja koulutuksettomana nuorena. mites sitten jos joudutte joskus omillenne, vaikka täällä nyt moni kehuukin että on mies ja lapsi ja talo, ja että mies käy töissä. entäs jos pitäisikin selvitä omillaan? voihan sitä olla, ettette koskaan eroa, mutta entä jos mies joutuu vaikkapa työttömäksi? tai jotain muuta tapahtuu? mihin työpaikkaan luulette menevänne ilman koulutusta? vai tuskin aiotte sit elää työttömyyskorvauksilla??? sinne kouluun tuskin houkuttaa ainakaan yh:na lähteä, tulot eivät ole mitkään hehkeät...
mut tehkää miten tykkäätte \|O \|O \|O
meillä ainakin on hyvät vakuutukset tuollasen varalle esim.jos meistä jompi kumpi kuolisi,vakuutus maksaa meidät asunto lainan pois,tai jos jää työ kyvyttömäksi tai menee työpaikka alta niin vakuutus maksaa lainat pois.

että meistä ei ainakaan kumpikaan jää velan kanssa yksin.ja musta vaan tuntui ajatus vauvasta silloin hyvältä ja nyt niitä on jo neljä ja samalla ne opiskelut tässä sivussa hoituu :wave:
 
Ronja
Minusta ihmiset, jotka tälläisestä asiasta riitelee on kypsymättömiä ja kannattaisi miettiä kaksi kertaa onko valmis äidiksi (niin vanhat, kuin nuoret) Minusta sillä iällä ei ole niin väliä, siihen onko hyv äiti vai ei. Minun äiti sai esikoisen kun oli 17wee. Ja hyvin hän on meidät kasvattanu. Mutta ei minun mielestä nuorien äitien tarvitse alkaa selittelemään omaa äitiyttään Epäkypsää käytöstä tälläinen!
 

Yhteistyössä