Miksi ette sovi vapaailtoja?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oma aika tekee hyvää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varmaan ap:n pointti on juurikin se, että jos valitetaan, ettei koskaan pääse mihinkään viettämään omaa aikaa niin eikö olisi silloin helpointa sopia joku tietty päivä, jota voi sitten tarvittaessa vaihtaakin. Ylipäänsä et sovitaan et vaikka kummallakin on se yksi ilta viikossa, milloin voi vapaasti mennä mihin haluaa ilman sen kummempia sopimisia. Tällaset selkeät sopimukset toimii erityisesti silloin jos homma menee niin, et toinen juoksee harva se ilta jossain ja toinen tuntee olevansa aina vaan yksin kotona lasten kanssa. Eihän tämä aihe niitä koskekaan, joita ei kiinnosta lähteä mihinkään omiin menoihin tai jos homma toimii muuten kutakuinkin molempia tyydyttävällä tavalla.
 
Viimeksi muokattu:
Sellaisen ihmisen kanssa,joka harva se ilta jossain juoksee,on kyllä pirun vaikea tällasia sopimuksia alkaa tekemään.
Ei riitä häneltä näkemystä siihen että toinenkin voisi joskus pitää vapaailtaa ja tuskin näkee toiminnassaan mitään korjattavaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HÖ;29520853:
Sellaisen ihmisen kanssa,joka harva se ilta jossain juoksee,on kyllä pirun vaikea tällasia sopimuksia alkaa tekemään.
Ei riitä häneltä näkemystä siihen että toinenkin voisi joskus pitää vapaailtaa ja tuskin näkee toiminnassaan mitään korjattavaa.

Toi ikävä kyllä pitää monen kohdalla paikkansa.
 
Moni kun ei kasva koskaan aikuiseksi, vastuulliseksi ihmiseksi, vaan kuluttaa aikaa mielummin kavereiden ja alkoholin kanssa kuin puolisonsa ja perheensä seurassa.

Nämä ovat yleensä niitä jotka tarvitsevat sitä "omaa aikaa".

Minusta parisuhde ja perhe ovat niitä asioita, jotka ovat tärkeitä ja joita pitää vaalia. Toki ystävät ja harrasteetkin ovat tärkeitä, mutta ne eivät saa nousta tärkeämmäksi asiaksi kuin parisuhde ja perhe.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29520788:
Olenko ainoa täällä, josta tuntuu tosi rasittavalta, kun pitkästä aikaa näkee läheistä ystävää, hänellä on puoliso mukana tapaamisessa? Kovin moni ystäväni ei onneksi tee niin, mutta etenkin yhden kanssa melkein poikkeuksetta on nähtävä sitten hänen miestäänkin. Jossa ei siis ole ihmisenä yhtään mitään vikaa, hän on tosi mukava ja fiksu mies, hyvä keskustelija jne, mutta olisi kiva nähdä ystävän kanssa enemmän kahdestaankin.

Ihan taysin sama juttu taalla. Todella, todella hyva ystava ryhtyi parisuhteeseen 1,5 vuotta sitten ja en ole sen jalkeen nahnyt kyseista kaveria kertaakaan ilman miestaan. Kaverisuhdekin on alkanyt nyt sitten valjahtaa ja en enaa niin aktiivisesti ole yhteydessa kyseiseen kaveriin.
 
Te, joilla on lapsia ja harrastatte esim. 2-4 iltana viikossa: milloin näette lapsianne kunnolla? Keskivertoperheen aamut on kiirettä: lapset hoitoon/ kouluun, vanhemmat töihin. Kotona esim. kello viisi ip. Sit kaikki syömiset, kotityöt, autan lapsia kotiläksyissä, puuahataan yhdessä se mitä ehditään. ILtapuuhiin pitää alkaa jo VIIMEISTÄÄN puoli kahdeksan, et lapset saa ajoissa nukkumaan. Lasten nukahdettua en viikolla jaksa ainakaan ite lähteä mihinkään. Jos mulla olis säännöllisesti harrastuksia iltaisin viikolla, niin enpä juuri perhettä näkisi.

Eli miten teillä on aikaa harrastaa noin paljon?
 
[QUOTE="mies30";29520888]Moni kun ei kasva koskaan aikuiseksi, vastuulliseksi ihmiseksi, vaan kuluttaa aikaa mielummin kavereiden ja alkoholin kanssa kuin puolisonsa ja perheensä seurassa.

Nämä ovat yleensä niitä jotka tarvitsevat sitä "omaa aikaa".

Minusta parisuhde ja perhe ovat niitä asioita, jotka ovat tärkeitä ja joita pitää vaalia. Toki ystävät ja harrasteetkin ovat tärkeitä, mutta ne eivät saa nousta tärkeämmäksi asiaksi kuin parisuhde ja perhe.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Tosin eri mieltä siitä, et vaan yleensä ne tarvitsevat omaa aikaa, jotka viettävät mieluiten aikaansa kavereiden ja alkoholin kanssa. Mulle se oma aika merkitsee ihan sitä, et pääsee vaikka kerran viikossa lenkille tai johonkin harrastukseen tai jos kaveri kutsuu joskus kylään maailmaa parantamaan tai ehdottaa kahvittelua jossain niin voin mennä jos silloin ei ole mitään erityistä tärkeetä eikä kumppanilla jo aiemmin sovittuja menoja.
 
Koulussa 3 iltaa viikossa ja 2 kertaa viikossa jumpassa iltaisin.
Sit viel muut mahnd menot. Miehellä kerran viikossa sauna ja joskus harvoin lähtee jonnekin viihteelle. Molemmat saa mennä kunhan ilmoittaa etukäteen että toinen on kotona. V-loput ollaan kaikki kotona. Lapset ei ole hoidossa kodin ulkopuolella. Mukavasti toimii.

Miehellä on toki aika paljon lasten hoitoa iltaisin yksin, mutta tilanne muuttuu kun hän menee opiskelemaan minun valmistuttua.
 
Mä en onneksi tunne oikeassa elämässä ketään sellaista, joka käy vain pari kertaa vuodessa jossain ilman puolisoa, mutta palsta tuntuu olevan näitä täynnä. Kyllä tuntuis yksipuoliselta sellainen elämä. Varsinkin sillon kun on itse sinkku, on ihan kiva, että on kavereita kenen kanssa voi viettää aikaa. Onneksi mun kaverit haluaa varattuinakin viettää aikaa myös kavereiden kanssa.
 
Meillä tehtiin noin, lopputulos oli että entistä enemmän vieraannuimme toisistamme.. Varsinkin puolisolleni niistä vapaista tuli se tärkein asia.. Sieltä löytyi sitten niitä keiden kanssa hän alkoi pettämäänkin..

Meidän kohdallamme se oli virhe. Koittakaa saada lastenvahteja säännöllisesti että pystytte käymään ulkona YHDESSÄ..

Meillä ollaan menossa vähän samaan suuntaan. Vuosien kotoaolon jälkeen koin hyvin vapauttavaksi päästä taas omiin harrastuksini ja välillä viihteellekin. Nyt minulla on toinen mies.
 
Te, joilla on lapsia ja harrastatte esim. 2-4 iltana viikossa: milloin näette lapsianne kunnolla? Keskivertoperheen aamut on kiirettä: lapset hoitoon/ kouluun, vanhemmat töihin. Kotona esim. kello viisi ip. Sit kaikki syömiset, kotityöt, autan lapsia kotiläksyissä, puuahataan yhdessä se mitä ehditään. ILtapuuhiin pitää alkaa jo VIIMEISTÄÄN puoli kahdeksan, et lapset saa ajoissa nukkumaan. Lasten nukahdettua en viikolla jaksa ainakaan ite lähteä mihinkään. Jos mulla olis säännöllisesti harrastuksia iltaisin viikolla, niin enpä juuri perhettä näkisi.

Eli miten teillä on aikaa harrastaa noin paljon?

Meillä minulla on yksi säännöllinen harrastus yhtenä arkipäivänä ja toisinaan käyn myös ulkona viikonloppuna. Mies käy myös satunnaisesti omassa harrastuksessaan esim. 1-3 iltana/päivänä viikossa ja joskus ottaa lapsen/lapsetkin mukaan sinne. Ei ole ongelma, koska toisen ollessa poissa, toinen vanhempi hoitaa ruoat ja iltatoimet. Ei niihin perusrutiinien pyörittämiseen joka päivä kahta ihmistä tarvita.
 
Te, joilla on lapsia ja harrastatte esim. 2-4 iltana viikossa: milloin näette lapsianne kunnolla? Keskivertoperheen aamut on kiirettä: lapset hoitoon/ kouluun, vanhemmat töihin. Kotona esim. kello viisi ip. Sit kaikki syömiset, kotityöt, autan lapsia kotiläksyissä, puuahataan yhdessä se mitä ehditään. ILtapuuhiin pitää alkaa jo VIIMEISTÄÄN puoli kahdeksan, et lapset saa ajoissa nukkumaan. Lasten nukahdettua en viikolla jaksa ainakaan ite lähteä mihinkään. Jos mulla olis säännöllisesti harrastuksia iltaisin viikolla, niin enpä juuri perhettä näkisi.

Eli miten teillä on aikaa harrastaa noin paljon?

No se on osittain tuosta jaksamisesta varmaan kiinni. Mä köäyn salilla 4 kertaa viikossa. Lapset sänkyyn kahdeksan kieppeillä ja sit lähen. Sali on onneksi ihan lähellä kotia.
 
Meillä ei ole koskaan ollut sovittuna kummallekaan minkäänlaisia "vapaailtoja". Kumpikin on saanut mennä jos on halunnut. Välillä omia menoja on enemmän... ja välillä sitä kumpikin nyhjöttää kotona kaiken vapaa-ajan.. Tämä ei ole koskaan ollut ongelma.
 

Yhteistyössä