Miksi et hyväksy aborttia?

  • Viestiketjun aloittaja jenna
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Kaikista ei ole kantamaan sitä vastuuta edes raskausajan vertaa!

mun mielestäni vaan ei voi hyväksyä kaikkia abortteja sillä perusteella että toiset ei pysty/kykene. Ja mä pidän sitä edelleen murhana ja vääränä tekona, olkoon tekijän ikä mikä vaan. Olkoon lapsi, olkoon aikuinen. Se on silti murha. Silti ennemmin "ymmärtää" lapsen tekemän abortin kuin aikuisen.

Kukaan ei varmaan ymmärrä mitä ajan takaa, mutta sitten ei. Lain mukaan abortin saa tehdä, oikeastaan kuka vaan , ennen sitä 12 raskausviikon loppua. Niin se vaan menee. Ei se mulle silti tee asiasta hyväksyttävää.
Ei kukaan käskekään sua hyväksymään. Eiköhän tämmönen keskustelu oo nimenomaan sitä, että oppis näkemään asiat muutenkin kuin vain yhdellä tavalla. Ja joskus elämässä omat, tai tuttavien, kokemukset avartaa sitä maailmaa paljonkin. Oppii, että asiat ei aina mene niin kuin oli suunniteltu.
Ehkä tää asia ja siihen liityväs sivuilmiöt on vaan koskettanu omaa elämää liikaa.
 
jipe
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli sinusta armahin vieras minä tekisin väärin, jos tulisin raskaaksi ja tekisin abortin? Olen työtön, ilman toista koulutusta ja kohta valmistun vasta aikuislukiosta. Huh.
Älä sählää omalla ja toisten elämällä.
Vahinkoja sattuu, vaikka olenkin ylihysteerinen ehkäisyn kanssa. Ei se sikiö tajua tuon taivaallista, kun se abortoidaan.
jos olet joskus kouluaikoinasi katsonut dokumentin abortista, jonka nimi oli muistaakseni Hiljainen huuto tms. et puhuisi asiasta noin.
En ole katsonut enkä aio katsoa.
toivon todellakin, että tuota dokumenttia näytettäisi jokaiselle 9.luokkalaiselle vielä tänäkin päivänä!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli sinusta armahin vieras minä tekisin väärin, jos tulisin raskaaksi ja tekisin abortin? Olen työtön, ilman toista koulutusta ja kohta valmistun vasta aikuislukiosta. Huh.
Älä sählää omalla ja toisten elämällä.
Vahinkoja sattuu, vaikka olenkin ylihysteerinen ehkäisyn kanssa. Ei se sikiö tajua tuon taivaallista, kun se abortoidaan.
jos olet joskus kouluaikoinasi katsonut dokumentin abortista, jonka nimi oli muistaakseni Hiljainen huuto tms. et puhuisi asiasta noin.
En ole katsonut enkä aio katsoa.
toivon todellakin, että tuota dokumenttia näytettäisi jokaiselle 9.luokkalaiselle vielä tänäkin päivänä!
Miksi?
 
toiset eivät vaan halua nähdä asiaa siltä kantilta, että siinä abortissa kuolee ja ulos tulee paljon enemmänkin kuin "pelkkää verta". Abortista tehdään se helppo jälkiehkäisy, mitä toiset käyttävät monen monta kertaa uudestaan kun ehkäisy "pettää".
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Kaikista ei ole kantamaan sitä vastuuta edes raskausajan vertaa!

mun mielestäni vaan ei voi hyväksyä kaikkia abortteja sillä perusteella että toiset ei pysty/kykene. Ja mä pidän sitä edelleen murhana ja vääränä tekona, olkoon tekijän ikä mikä vaan. Olkoon lapsi, olkoon aikuinen. Se on silti murha. Silti ennemmin "ymmärtää" lapsen tekemän abortin kuin aikuisen.

Kukaan ei varmaan ymmärrä mitä ajan takaa, mutta sitten ei. Lain mukaan abortin saa tehdä, oikeastaan kuka vaan , ennen sitä 12 raskausviikon loppua. Niin se vaan menee. Ei se mulle silti tee asiasta hyväksyttävää.
Ei kukaan käskekään sua hyväksymään. Eiköhän tämmönen keskustelu oo nimenomaan sitä, että oppis näkemään asiat muutenkin kuin vain yhdellä tavalla. Ja joskus elämässä omat, tai tuttavien, kokemukset avartaa sitä maailmaa paljonkin. Oppii, että asiat ei aina mene niin kuin oli suunniteltu.
Ehkä tää asia ja siihen liityväs sivuilmiöt on vaan koskettanu omaa elämää liikaa.
Ja silloin kun joku asia liippaa läheltä, niin puhuu vaan siitä omasta kokemuksesta, niin se menee. Mulla on uskontojutut sellaisia, mitkä menee niin läheltä, että huomaan usein yleistäväni tapauksia, vaikka tavallaan liitän kokemukseni vain muutamiin henkilöihin. Mutta keskustelu ja mielipiteiden jakaminen ei ole ikinä turhaa :)
 
japsu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Siis maailmassa tehdään vuosittain satojatuhansia ellei miljoonia abortteja. Mihin ihmeeseen te kaikki nekin ei-toivotut lapsiraukat laittaisitte kun nytkin maailma pullollaan kodittomia lapsia jotka elävät ja kuolevat kurjuudessa. Miten te itse olette nyt ojentamassa auttavaa kättä kaikille näille lapsille, syntyneille ja syntymättömille.Helppo se on kotisohvalta moralisoida tekemättä konkreettisesti mitään.
Nytkin jo itketään kun sossupummit elättävät penskansa verorahoilla.Entä jos Suomeen syntyisi jokaikinen vuosi kymmenentuhatta lasta joille ei löydy elättäjää tai hoivaajaa kun kumpikaan vanhemmista ei halua tai kykene.Nytkin sijoitusta odottaa vaikka kuinka moni pieni ja vähän isompikin joka ei kelpaa kellekään.

On ihan turhaa ja jonninjoutavaa jeesustelua sanoa että käyttäkää ehkäisyä tai älkää harrastako seksiä. Ihmiset ovat erehtyväisiä ja tulevat aina olemaan, useimmat palstallakin ovat jossain elämän vaiheessa nussineet ilman ehkäisyä hetken huumassa tai typeryyksissään.Suurin osa ei tule raskaaksi kun edes sen kerran elämässään hölmöilee.
Fakta on se että vaikka kuinka valistatte ja saarnaatte, jakakaa vaikka ilmaisia kortsuja kaupungilla mutta silti tulee aina olemaan raskauksia jotka odottava nainen haluaa keskeyttää. Onkin siis realistisempaa keskustella miten keskeytys tehdään mahdollisimman turvallisesti ja millä keinoin se jäisi viimeiseksi kerraksi.
Todella hieno kirjoitus!
Niin munkin mielestä. Harva haluaa adoptoida tai varsinkaan alkaa sijoitusperheeksi ja silti heristelee sormea muille ja antaa suuria moraalisia ohjenuoria ajattelematta kaikkia seurauksia ja itse ei olla valmiita tekemään yhtään mitään.
 
jipe
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli sinusta armahin vieras minä tekisin väärin, jos tulisin raskaaksi ja tekisin abortin? Olen työtön, ilman toista koulutusta ja kohta valmistun vasta aikuislukiosta. Huh.
Älä sählää omalla ja toisten elämällä.
Vahinkoja sattuu, vaikka olenkin ylihysteerinen ehkäisyn kanssa. Ei se sikiö tajua tuon taivaallista, kun se abortoidaan.
jos olet joskus kouluaikoinasi katsonut dokumentin abortista, jonka nimi oli muistaakseni Hiljainen huuto tms. et puhuisi asiasta noin.
En ole katsonut enkä aio katsoa.
toivon todellakin, että tuota dokumenttia näytettäisi jokaiselle 9.luokkalaiselle vielä tänäkin päivänä!
Miksi?
Antaisi ehkä hieman ajattelemisen aihetta...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
toiset eivät vaan halua nähdä asiaa siltä kantilta, että siinä abortissa kuolee ja ulos tulee paljon enemmänkin kuin "pelkkää verta". Abortista tehdään se helppo jälkiehkäisy, mitä toiset käyttävät monen monta kertaa uudestaan kun ehkäisy "pettää".
Kaikki varmasti se tietävät että sieltä tulee muutakin ulos, mutta eivät halua tiedostaa ja sisäistää asiaa. Varmasti se koskettaa jokaista, en usko että yksikään joka abortin tekee, ei tajuaisi mitä hommassa tapahtuu. (jos puhutaan terveestä ihmisestä)
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
toiset eivät vaan halua nähdä asiaa siltä kantilta, että siinä abortissa kuolee ja ulos tulee paljon enemmänkin kuin "pelkkää verta". Abortista tehdään se helppo jälkiehkäisy, mitä toiset käyttävät monen monta kertaa uudestaan kun ehkäisy "pettää".
Abortti tuskin on helppo jälkiehkäisy. Kyllä se henkisesti on hyvin vaativa toimenpide, jota sinun ei tulisi väheksyä.
 
Samaan aikaankun itse tulin raskaaksi, samoilla viikoilla ollut perhetuttu teki abortin. Kyseessä oli 16 vuotias tyttö. Abortin jälkeen tyttö joutui liiankin läheltä seuraamaan mun kasvavaa mahaani, ja lopulta vauvaa joka syntyi lähellä hänen omaa laskettua aikaansa. Ja voin sanoa, että ei ollut sille tytölle helppoa. Se abortti kyllä jäi vaivaamaan, ja halusi siitä useaan otteeseen jutella, mietti miten olisi ollut ym.

Eli ei se aina ole se helppo ratkaisu, ja homma noin vaan hoidettu. Se voi jäädä kalvamaan, aiheuttamaan masennusta ym. Moni ei mieti loppuun asti kun menee tekemään sen ratkaisunsa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
toiset eivät vaan halua nähdä asiaa siltä kantilta, että siinä abortissa kuolee ja ulos tulee paljon enemmänkin kuin "pelkkää verta". Abortista tehdään se helppo jälkiehkäisy, mitä toiset käyttävät monen monta kertaa uudestaan kun ehkäisy "pettää".
Abortti tuskin on helppo jälkiehkäisy. Kyllä se henkisesti on hyvin vaativa toimenpide, jota sinun ei tulisi väheksyä.
no lueppa tuo mun seuraava kommenttini..en todellakaan väheksy.
 
niip
Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli sinusta armahin vieras minä tekisin väärin, jos tulisin raskaaksi ja tekisin abortin? Olen työtön, ilman toista koulutusta ja kohta valmistun vasta aikuislukiosta. Huh.
Älä sählää omalla ja toisten elämällä.
Vahinkoja sattuu, vaikka olenkin ylihysteerinen ehkäisyn kanssa. Ei se sikiö tajua tuon taivaallista, kun se abortoidaan.
jos olet joskus kouluaikoinasi katsonut dokumentin abortista, jonka nimi oli muistaakseni Hiljainen huuto tms. et puhuisi asiasta noin.
En ole katsonut enkä aio katsoa.
toivon todellakin, että tuota dokumenttia näytettäisi jokaiselle 9.luokkalaiselle vielä tänäkin päivänä!
Miksi?
Antaisi ehkä hieman ajattelemisen aihetta...
Sen elokuvan nimi on Äänetön huuto. Ja miksi pitäisi näyttää elokuvia, jotka syöpyvät mieleen niin ikävällä tavalla? Jos abortteja ei olisi, niin olisi todella paljon orpoja lapsia, kun kaikille ei rakastavaa kotia riittäisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
jos olet joskus kouluaikoinasi katsonut dokumentin abortista, jonka nimi oli muistaakseni Hiljainen huuto tms. et puhuisi asiasta noin.
Sen nimi on minun muistaakseni Äänetön huuto. Jos sitä jossakin koulussa näytetään, toivottavasti asiasta myös keskustellaan.

 
No kyllä minä hyväksyn, mutta näin lyhyesti sanottuna en oikein ymmärrä niitä ihmisiä jotka sitä pitävät jotenkin yhtenä ehkäsymenetelmänä. Sama virhe toistetaan kerta toisensa jälkeen .(tiedetään ,kyllä jollekkin oikeasti voi käydä sama vahinko parikin kertaa..)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Samaan aikaankun itse tulin raskaaksi, samoilla viikoilla ollut perhetuttu teki abortin. Kyseessä oli 16 vuotias tyttö. Abortin jälkeen tyttö joutui liiankin läheltä seuraamaan mun kasvavaa mahaani, ja lopulta vauvaa joka syntyi lähellä hänen omaa laskettua aikaansa. Ja voin sanoa, että ei ollut sille tytölle helppoa. Se abortti kyllä jäi vaivaamaan, ja halusi siitä useaan otteeseen jutella, mietti miten olisi ollut ym.

Eli ei se aina ole se helppo ratkaisu, ja homma noin vaan hoidettu. Se voi jäädä kalvamaan, aiheuttamaan masennusta ym. Moni ei mieti loppuun asti kun menee tekemään sen ratkaisunsa.
Niinpä, mutta moni myös miettii. Eikä näe mitään muuta vaihtoehtoa, eikä niitä aina olekaan muita kuin abortti. Se on henkisesti raskas taakka varmasti kannettavaksi kaikille. Tai ainakin useimmalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Moni ei mieti loppuun asti kun menee tekemään sen ratkaisunsa.
Tai juurikin moni miettii loppuun asti ja silti kokee kauheaa tuskaa asian suhteen.
Mistä se tuska sitten tulee? Voisiko toisilla jopa senkin takia, että jälkikäteen tajuaisi, että olisi kuitenkin voinut valita toisin, ja silti selvitä elämässä eteenpäin?
 
jipe
Alkuperäinen kirjoittaja niip:
Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli sinusta armahin vieras minä tekisin väärin, jos tulisin raskaaksi ja tekisin abortin? Olen työtön, ilman toista koulutusta ja kohta valmistun vasta aikuislukiosta. Huh.
Älä sählää omalla ja toisten elämällä.
Vahinkoja sattuu, vaikka olenkin ylihysteerinen ehkäisyn kanssa. Ei se sikiö tajua tuon taivaallista, kun se abortoidaan.
jos olet joskus kouluaikoinasi katsonut dokumentin abortista, jonka nimi oli muistaakseni Hiljainen huuto tms. et puhuisi asiasta noin.
En ole katsonut enkä aio katsoa.
toivon todellakin, että tuota dokumenttia näytettäisi jokaiselle 9.luokkalaiselle vielä tänäkin päivänä!
Miksi?
Antaisi ehkä hieman ajattelemisen aihetta...
Sen elokuvan nimi on Äänetön huuto. Ja miksi pitäisi näyttää elokuvia, jotka syöpyvät mieleen niin ikävällä tavalla? Jos abortteja ei olisi, niin olisi todella paljon orpoja lapsia, kun kaikille ei rakastavaa kotia riittäisi.
Kiitos nimen korjauksesta, kirjoitinkin tuohon nimiehdotukseeni, että muistaakseni ;) juuri sen vuoksi sitä toivoisin näytettävän, että se syöpyisi mieleen.

Ja arvata saattaa, että olen sitä mieltä, että abortti on murha.
 
Jos se tuska tulee, niin on täytynyt olla kyseessä ihminen, joka on jotain TUNTENUT sitä alkiota/sikiötä kohtaan..eli ei edes mikään kylmä, rakastamiseen kykenemätön juoppo, hullu tai muuten vaan vajaa ihminen, joiden abortteja täällä puolustetaan kovaan ääneen?
 
Täytyy ottaa myös huomioon se (kaikista sairain puoli tässä asiassa), että Suomessa suurin osa aborteista tehdään pienten lasten äideille. Eiköhän pienen lapsen äidit pitäisi tietää kuinka lapsia tehdään ja mikä ehkäisy on... Ja noihin "äiteihin" ei kyllä päde mikään perustelu "vapaus loppuu kun saa lapsen", "ei voi mennä töihin/opiskelemaan" tms. tms.
Mun mielestä siihen pitäs saada laki, että kaikille joille tehdään abortti asennetaan abortin yhteydessä, joko kierukka tai kapselit, koska silloin aborttien määrä laskis huomattavasti... Ja äitiys neuvolaan pitäs saada paljon lisää ehkäisyvalistusta, jos se vaikka tehoais....
 
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Täytyy ottaa myös huomioon se (kaikista sairain puoli tässä asiassa), että Suomessa suurin osa aborteista tehdään pienten lasten äideille. Eiköhän pienen lapsen äidit pitäisi tietää kuinka lapsia tehdään ja mikä ehkäisy on... Ja noihin "äiteihin" ei kyllä päde mikään perustelu "vapaus loppuu kun saa lapsen", "ei voi mennä töihin/opiskelemaan" tms. tms.
Mun mielestä siihen pitäs saada laki, että kaikille joille tehdään abortti asennetaan abortin yhteydessä, joko kierukka tai kapselit, koska silloin aborttien määrä laskis huomattavasti... Ja äitiys neuvolaan pitäs saada paljon lisää ehkäisyvalistusta, jos se vaikka tehoais....
Tässä oli hyviä ehdotuksia asian hyväksi, millä abortteja saisi vähentymään!

Jospa laitetaan lisää tälläisiä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Tää aborttiaihe on omaa päätä kuohuttanut eilisestä asti, kun luin että Ruotisssa sallitaan sukupuolen perusteella tehtävät abortit. Kuka tänne vastanneista kykenee ne sitten hyväksymään?
Olet ymmärtänyt uutisen väärin.
? kuinka niin? siinä oli selkeä otsikointi ja vielä selkeämpi teksti. Ruotsin valtio hyväksyy abortit jotka tehdään lapsen sukupuolen perusteella?
 

Yhteistyössä