Miksi en saa luottokorttia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Osaako kukaan kertoa miksi mä en saa luottokorttia? Kotipankista en ole yrittänyt vielä vaan muista.

Olen reilu parikymppinen, asunut samassa vuokra-asunnossa neljä vuotta, ei maksuhäiriöitä, ei lainaa, kaikki ok. Työpaikka on alalla jossa on pakko olla luotettava ja maksuhäiriötön. Olen aloittanut kaksi kuukautta sitten tässä uudessa työpaikassa ja mun sopimus on liki kaksivuotinen. Olen hakenut kortteja lähes pienimmillä mahdollisilla luotoilla.

Miksi mä en saa niitä? En ihan oikeasti ymmärrä mikä tässä mättää, olen varmasti vakaampi maksukyvyltäni kuin nuo hemmetin opiskelijat, jotka saa opiskelijavisojaan heittämällä vaikkei tuloja olisikaan...

Juu, debitin sain kotipankista ihan pilipalituloilla aiemmin. Nykyisessä työpaikassa mulla ei ole koeaikaa, joten ihan varma duuni tuo on. En usko että tuo "automaattinen luottopäätös"-systeemi katsoo edes työpaikkaa, mutta ala on kuitenkin sellainen jossa työtä riittää vastaisuudessa aivan varmasti.

Tuota omaisuuden puuttumista mä en jaksa uskoa syyksi, tiedän niin monta henkilöä kenellä ei ole mitään omaisuutta ja heillä on jos jonkunlaista korttia.

[QUOTE="aapee";27825489]Juu, debitin sain kotipankista ihan pilipalituloilla aiemmin. Nykyisessä työpaikassa mulla ei ole koeaikaa, joten ihan varma duuni tuo on. En usko että tuo "automaattinen luottopäätös"-systeemi katsoo edes työpaikkaa, mutta ala on kuitenkin sellainen jossa työtä riittää vastaisuudessa aivan varmasti.

Tuota omaisuuden puuttumista mä en jaksa uskoa syyksi, tiedän niin monta henkilöä kenellä ei ole mitään omaisuutta ja heillä on jos jonkunlaista korttia.[/QUOTE]

Okei, korjaan. Omaisuus ole ole syy, vaan se että sinulla ei ole velkaa jostain omaisuudesta. Sekään ei ole ainoa syy, mutta syiden yhdistelmässä se on osanaan vaikuttamassa.

Minä en saanut luottokorttia kun olin ravintoatyöntekijä ja asuin vuokralla. Vaan odotapas kun otettiin miehen kanssa velkaa pari sataa tonnia ja ostettiin talo. Olin tuolloin vieläpä opiskelemassa uuteen ammattiin AMK:ssa. Minulle tuli kotiin Nordealta kirje, jossa kerrottiin että minulle on myönnetty Nordean kulta-MasterCard. En siis ollut hakenut korttia omatoimisesti lainkaan. Kirjeen mukana oli lomake, jossa oli tietoni valmiina. Raapaisin siihen nimeni alle ja kahden viikon päästä minulle tuli MasteCard 8000 € limiitillä.

itse sain luottokortin vaikka ei luottotietoja, ei ammattia eikä töitä. mut luulisin sen johtuvan siitä että miehen kanssa yhteinen tili ja miehen kanssa yhdessä mentiin pankkiinkin aikoinaan, nordeasta sain mastercardin.

Nordea sanoi miehelleni, että kysy uudestaan kun puoli vuotta työtä takana. Kannattaa tosiaan myös käydä suoraan pankissa kysymässä, koska kone tekee päätökset tietyn kaavan mukaan.

Yhteistyössä