parisuhteesta, seksistä ja tyytymättömyydestä! Miksi en ole onnellinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

narsku

Vieras
Aloitetaan sanomalla, että meidän perheessä asiat on hyvin. Kaikki sujuu, mutta silti en ole onnellinen.
Jatkuvasti tulee mietittyä eroamista, kaiken taakseen jättämistä jne, vaikkei syytä olisi.

Mulla on ihana mies, joka rakastaa ja huomioi mua ihan riittävästi.
Mies siivoo lähes joka päivä jälkensä ja vielä muidenkin perheenjäsenten jäljet, laittaa joka päivä ruuan, käy töissä ja hoitaa lastakin. Jopa enemmän kuin minä. Lapsi on täten kiintynyt enemmän isäänsä ja jos meille joskus ero tulee, niin taitaa lapsi isälleen haluta ja isä taitaa lapsen itselleen kokonaan haluta. En näe sitäkään vaihtoehtoa ongelmana, sillä olen onnellinen, kunhan lapseni on onnellinen.

Mies osoittaa hellyyttä riittävästi (pussailee ja halailee ohi kävellessään jne.).
Mies ei käy ikinä missään baarissa ryyppäämässä, vaan rentoutuu illalla työpäivän päätteeksi parilla kaljalla. Perjantaisin saattaa juoda kuusi tölkkiä olutta, mutta ei kuitenkaan koskaan siitä päihdy. Tästä voisi sanoa, että mieheni on suurkuluttaja, kun joka päivä sitä kaljaa juo, mutta itse en pidä sitä ongelmana, koska mies ei kahdesta tölkistä illalla päihdy.
Mies ei ole väkivaltainen, ei ole ollut koskaan väkivaltainen. Jos lapsi kiukuttelee, mies hoitaa aina tilanteen rauhallisesti hermostumatta (toisin kuin minä. Minulla menee hermot pienestäkin asiasta)

Seksiä meillä harrastettiin suhteen alussa jopa kolmekin kertaa päivässä, mutta ihan yhtäkkiä seksin harrastaminen väheni ja nykyään sitä on enää todella harvakseltaan.
Minä olen aina ollut se, joka tekee aloituksen. Jos minä en tee aloitusta, niin meillä ei sitten myöskään harrasteta seksiä, sillä miestä se ei tunnu kiinnostavan tippaakaan. Kyllä mies saattaa hivellä ja sanattomasti eleillään "ehdotella", mutta jos en juttua jatka suoraan, niin mies lopettaa.
Tätät testasin eilen sängyssä.
Molemmat olivat käyneet suihkussa, lapsi nukkui sikeästi ja mies alkoi hivelemään, kutittelemaan ja hieromaan. Olin kyljelläni (selkä mieheen päin) n. 10 minuuttia ja nautin miehen kosketuksesta, kunnes käännyin selälleni, jolloin miehelle levittäytyi hyvät mahdollisuudet kosketella. Mutta ei. Hipasi kerran häpyä ja siihen se sitten jäikin. Mies silitteli mun kättä, kaulaa, niskaa , kasvoja, lantiota, vatsaa ja pakaroita, muttei mitään enempää tehnyt, mikä olisi voinut johtaa itse seksiin. Miestä kuitenkin selkeästi halutti.
Lopulta mies sanoi hyvää yötä, ja rupesi nukkumaan.
Mikä tässä mättää? En usko, että mieheni pitää minua vastenmielisenä, sillä eihän hän koskettelisi lainkaan, jos ei minua viehättävänä pitäisi.

Olen miehen kanssa keskustellut siitä, että miksi hän ei ikinä tee aloitetta. En saanut mitään selkeää vastausta.

Tämä seksiasia vaivaa minua todella paljon.
Se saa epäilemään, että onko miehellä toinen nainen.
Mutta kun järjellä ajattelee, niin ei se olisi edes mahdollista.
Mies lähtee joka aamu puolta tuntia ennen työpäivän alkua töihin ja saapuu puoli tuntia työajan päättymisen jälkeen kotiin.
Mitään omituisia ylitöitä ei ole, mitään omituisia kaupassaviipymisiä tms. ei ole.
tietokonetta mies ei käytä lähes koskaan (saattaa nopeasti sähköpostinsa illalla vilkaista, jos jaksaa), omituisia tekstiviestejä tai puheluita ei ole ilmestynyt jne.

Naimisiin menosta kuitenkin puhumme ja yhteisestä tulevaisuudesta, ja oikeastaan lähes kaikesta mahdollisesta/mahdottomastakin.
Mitään mykkäkoulua meillä ei ole koskaan.

Taidan olla vain perusonneton ihminen, vaikka onnellinen tässä pitäisi olla.
Toimeen tullaan rahallisestikin, meillä on katto pään päällä, eikä mitään aivan mahdottomia velkojakaan ole riesana.

Miestäni kuitenkin rakastan todella paljon (aivan kuten lastanikin), mutta jotenkin vain tuntuu, etten kuulu tähän perheeseen. Tähän porukkaan.

Kaipaan aina jotain parempaa, vaikka parempaa ei välttämättä edes löydy (ainakaan sen perusteella, mitä on sanut lukea palstalaisten miehistä).

No ehkä tämä "onneton" olo tästä västyy pikkuhiljaa ja osaan olla enemmän onnellinen kaikesta tästä, mitä nyt omistan jne.

"pieni" purkaus, jonka olisi voinut paremminkin kirjoittaa, mutta kun ei ajatus kulje tarpeeksi hyvin tällä hetkellä..

Miehesi teki selvästi aloitteen kun silitteli sua jne. Ehkä hän odotti sinultakin jotain vastausta, kosketusta, tai jotain, ja kun sitä ei tullut, niin oletti ettet halua ja kohteliaasti lopetti silittelyn.

Parempaa ei löydy.

Onnellisuus ja elämästä nauttiminen voi alkaa vasta sitten, kun korjaat sisimmässäsi jotain särkynyttä. Elämää vaihtamalla, et onnistu -olet kierteessä.

Ulkopuolinen keskusteluapu olisi varmaan paikallaan. Tuo olo ei välttämättä väisty mihinkään vaan jatkuu ja jatkuu, kunnes kriisin kohdatessa (niitä sattuu) et pysty kantamaan taakkaasi. Nyt on hyvä aika hakea apua.

Suosittelen lämpimästi. Elämänlaatu paranee kummasti, kun silmät avautuvat ja jaksaa katsoa elämässä eteenpäin.

Pidä itsestäsi huolta, olet onnesi ansainnut.

:hug: Sitä kun ei aina huomaa ja tajua eikä osaa olla onnellinen siitä mitä on. Onko sinulla omaa aikaa/harrastuksia/omia menoja? Käy jossain välillä "tuulettumassa" niin on taas niin ihana palata kotia sinne "neljän seinän sisälle" ja huomata että omat rakkaat odottavat siellä. Varmasti kaikilla on aikoja jolloin kokee että on niin onnellinen ja rakastunut ja taas aikoja kun kokee että onpas tylsää...

Ja tuosta seksistä, olethan itsekin mukana ja innostamassa miestäsi kun hän hyväilee sinua. Ja samahan se on kuka sen aloitteen loppujen lopuksi tekee kun vain molemmat voivat nauttia. Ja eikös tuo ollut vähän niinkuin aloite jo mieheltäsi. Ei kun mukaan vaan leikkiin

Ei se nurmikko ole naapurin puolella sen vihreämpää kuulemma... =) ;) ;)

mieshän teki selvästi aloitteen kun noin hyväili. mitä miehen pitäisi tehdä? raahata sut sänkyyn ja hyppää päälle vai?.

niinhän se aitaa olla että harvat osaa/tajuta olla onnellisia siitä mitä on ennenkuin menettää sen.=(

Alkuperäinen kirjoittaja emppuliinit:
:hug: Sitä kun ei aina huomaa ja tajua eikä osaa olla onnellinen siitä mitä on. Onko sinulla omaa aikaa/harrastuksia/omia menoja? Käy jossain välillä "tuulettumassa" niin on taas niin ihana palata kotia sinne "neljän seinän sisälle" ja huomata että omat rakkaat odottavat siellä. Varmasti kaikilla on aikoja jolloin kokee että on niin onnellinen ja rakastunut ja taas aikoja kun kokee että onpas tylsää...

Ja tuosta seksistä, olethan itsekin mukana ja innostamassa miestäsi kun hän hyväilee sinua. Ja samahan se on kuka sen aloitteen loppujen lopuksi tekee kun vain molemmat voivat nauttia. Ja eikös tuo ollut vähän niinkuin aloite jo mieheltäsi. Ei kun mukaan vaan leikkiin

Ei se nurmikko ole naapurin puolella sen vihreämpää kuulemma... =) ;) ;)

Ei ole harrastuksia, ei ole mitään menoja, missä kävisin aivan yksin.
Niitäkin olen kyllä harkinnut hankkivani, mutta ei ole vain saanut aikaiseksi.

Toki eilinen oli mieheltä aloite, mutta sitä halusin testata, että pystyykö hän tekemään "suoraa aloitetta", eli muutakin, kuin pelkkää silittelyä ja hellyyttelyä, mitä hän harrastaa ohi kävellessäänkin.
Normaalisti eilisen kaltainen tilanne olisi mennyt sillain, että mies saattaa silittää hetken kylkeäni, jonka jälkeen (tai kenties jopa ennen miehen kosketusta) minä ehdotan suoraan mitä haluan. Eli miehelle ei koskaan jää epäselväksi, että onko ne pelkkiä hellyyden osoituksia, vaiko tosiaan esileikkiä.

Olen useasti kuitenkin maininnut tyytymättömyyteni seksin suhteen (sitä harrastetaan liian harvoin), mutta yritän ilmaista itseäni kuitenkin loukkaamatta miestäni.

Voipi siis olla vain, että meidän libidot eivät aivan kohtaa. Miehelle riittää harvemmat kerrat, kun taas itse haluaisin useammin..

Ja tiedän sen, että välttämättä tätä parempaa miestä ei löydy, vaikka kuinka etsisi, ja tiedän sen, että minun pitäisi olla tästä onnellinen, mutta kun en vain osaa olla.

Mitään syytä ei siis miehessä ole.
Edes tuo "seksittömyyskään" ei selitä tätä tunnetta, mikä on jatkunut jo pitkään.

En kyseenalaista mieheni rakkautta minua kohtaan, enkä omaa rakkautta häntä kohtaan.
Kaikki on ihan hyvin.
Vika on vain ja ainoastaan omassa päässäni ja keskustelemalla sekin ongelma kai aukeaisi..

Mä otan mielihyvin sinun miehesi, ota sinä minun, saat villiä, loistavaa seksiä rajattomasti. -jos samalla otat miehen joka ei ole kotona kuin sekstailemassa ja nukkumassa, muuten elää omaa elämää.

Ällä valita turhasta!! On niiiiiiiiiiiiiiiin paljon naisia, jotka elää väkivaltaisessa tai alkoholisti-parisuhteessa, eivätkä valita. Ota, nainen, itseäsi niskasta kiinni, ja ole hyvilläsi tuommosesta miehestä. tai lähde sitten, kyllä se sun mies vielä jollekin toiselle kelpaa, olen ihan varma.

Minusta olet aika kiittämätön ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ällä valita turhasta!! On niiiiiiiiiiiiiiiin paljon naisia, jotka elää väkivaltaisessa tai alkoholisti-parisuhteessa, eivätkä valita. Ota, nainen, itseäsi niskasta kiinni, ja ole hyvilläsi tuommosesta miehestä. tai lähde sitten, kyllä se sun mies vielä jollekin toiselle kelpaa, olen ihan varma.

Ihan mielenkiinnolla kysyn, että mikä tekee sinun mielestä minusta kiittämättömän? Sekö etten osaa olla onnellinen, vaikka minulla olisi siihen kaikki ainekset?

Varmasti olen selkeästi kertonut tietäväni sen, että pitäisi olla onnellinen, mutten ole.
En ole sanonut olevani kiittämätön, sillä olen kiitollinen tuollaisesta miehestä ja lapsesta.

Ja tuohon: "On niiiiiiiiiiiiiiiin paljon naisia, jotka elää väkivaltaisessa tai alkoholisti-parisuhteessa, eivätkä valita."
-voisin sanoa, että tämä ei liity minun tilanteeseeni mitenkään.
Ei voi sanoa, että minun pitäisi olla onnellinen, KOSKA "On niiiiiiiiiiiiiiiin paljon naisia, jotka elää väkivaltaisessa tai alkoholisti-parisuhteessa, eivätkä valita."

Kyse oli nyt onnellisuudesta, onnettomuudesta ja siitä, miten voisi olla onnellisempi, koska kaikki kuitenkin on hyvin.
Tyytyväinen olen siihen, etten itse ole samanmoisessa tilanteessa, kuin nuo niiiiiiiiiiiiiiiiiiin monet naiset, jotka väkivaltaisessa suhteessa vapaaehtoisesti elävät. Mutta ei se silti tarkoita automaattisesti sitä, että minä olen onnellinen!

joku täällä ehdotti vaihtokauppojakin oman miehensä suhteen.
Saisin villiä seksiä aina kuin haluaisin, mutta siihen se jäisikin.
Kyse ei ole siis siitäkään, että olisin onneton sen takia, että me emme mieheni kanssa harrasta seksiä usein.

En edes tiedä miksi olen onneton ja "kaipaan" kenties jotain enemmän ja parempaa.
Ehkä tajuan sitten viimeistään minkälaisen kultakimpaleen kanssa elelin, kun hänet menetän.
Ja tiedostan sen, etten silloin voi syyttää kuin vain itseäni.

Minusta tuossa on aloitetta miehen puolelta jo hyvin, ja tosi mukavasti vielä sen tekee. Moni äijä käy suoraan jalkoväliin kiinni .

Ensikerralla kun miehesi alkaa sua koskettelemaan älä vain makaa paikoillasi vaan käänny hänen puoleensa. Miehesi taitaa ajatella että sua väsyttää eikä siksi jatka hyväilyä

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
Minusta tuossa on aloitetta miehen puolelta jo hyvin, ja tosi mukavasti vielä sen tekee. Moni äijä käy suoraan jalkoväliin kiinni .

Ensikerralla kun miehesi alkaa sua koskettelemaan älä vain makaa paikoillasi vaan käänny hänen puoleensa. Miehesi taitaa ajatella että sua väsyttää eikä siksi jatka hyväilyä

Nyt tuli selitys mieheltä tuosta eilisestä.
Halusi yksinkertaisesti tuottaa vain pelkkää mielihyvää, ilman taka-ajatuksia seksistä.

ja toistan nyt vielä, että tuo oli ensimmäinen kerta kun noin tein.
Yleensä minä olen se aloitteen tekijä, tai jos mies vähänkin kosketta eilisen tapaan, niin olen heti valmiina.
Eilen testasin sitä, että kunka pitkälle mies pystyy menemään, ilman sitä varmaa tietoa, että olisin heti valmis seksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

olen aivan samaa mieltä tässä!

Mulla oli ennen kans sama tilanne, sitten löysin unelmien miehen, jonka kanssa kaikki on ollut täyttä ilotulitusta. Kaikki oli siis edellisen kanssa periaatteessa hyvin mutta elämä ja seksi kuitenkin sellasta perustylsää. Ite olen sitä mieltä että kannatti vaihtaa, kun ei ollut lapsia vielä niin olikin helpompi. Mutta ei tuo nyt huonolta kuulosta tuo sinunkaan tilanteesi kun kaikki kuitenkin hyvin. Mieti nyt tarkkaan ennen kuin alat mitään päätöksiä tekemään :)

Mulla oli myös edellisessä suhteessa samantyylinen tilanne kuin sinulla. kaikki oli hyvin mutta koen silti etten ollut onnellinen. Mies oli kahden ihanan lapseni isä, komea, raitis ja uskollinen, hyvä sängyssä mutta joku oli etten osannut nauttia elämästä niin kuin olisin halunnut.
Aika kului kunnes aloin suhteeseen toisen miehen kanssa ja se täytti kaikki mun onnellisuuden "vaatimukset" intohimosta-rakkauteen.
Petin miestäni vajaan vuoden kunnes kerroin hänelle jouluaattona kaikki. Itkin syvästi ja pyysin häntä ymmärtämään tilanteeni. Mies oli tiietenkin shokissa ja pettynyt. kului muutsms kuukausi ja jatkoin edelleen suhdetta toiseen mieheen. Oma mieheni oli kuitenkin valmis antamaan anteeeksi jos vain suostuisin aloittamaan hänen kanssaan alusta ja lopettamaan suhteeni. En kuitenkaan pystynyt. Erosimme, minä jouduin etsimään itselleni uuden asunnon sillä mieheni mielestä kodin rikkoja saa muuttaa pois. Lapset jäivät sumaan isällensä, vaikka lapset kävivät luonani säännöllisesti. En voi sanoin kuvailla tuskaa ja surua minkä ero aiheutti miehelle lapsille ja minulle. Suhde mieheen ei kuitenkaan katkennut vaan hän oli mulle auttamaton tuki ja syy elää ja jaksaa eteenpäin.
Tämä mirs johon minulla oli suhde erosi myös vaimostaan ja saimme toisemme. Nyttemmin olemme naimisissa, ex-mieheni on naimisissa uuden vaimon kanssa ja palaset ovat loksahtaneet kohdalleen kuin palapeli. Loppujen lopuksi kaikista tuli onnellisia ja lapset asuvat vuoroviikoin luonamme. perheeseen odotetaan tällä hetkellä ensimmäistä yhteistä lasta ja eläämä on kaikessa onnellisuudessa ihanan yltäkylläsitä ja rakastamme toisiamme syvästi.
Toivon sinulle onnea elämään ennenkaikkea voimia, kuuntele sydäntäsi ja ole vahva!

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:

Tätäpä peesin :wave:
Tsemppiä, puhukaa asioista suoraan.

Kyllä kannatti kirjoittaa tämä viesti!
Mies luki sen jossain vaiheessa ja nyt senkin käytös seksin suhteen on muuttunut radikaalisti =)
ehdottelee ja tekee reiluja aloituksia ja on ottanut homman ns. omiin käsiinsä :)

Eli oli tästä purkautumisesta jotain hyötyä, vaikka turhan valittajaksi leimattiinkin :)

Yhteistyössä