Miehen mielestä on minun oma vikani kun en löydä tai saa töitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en-omasta-tahdosta-työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en-omasta-tahdosta-työtön

Vieras
Olin tammikuusta alkaen eräässä työpaikassa, ennen kesäkautta olin sellainen soitetaan jos tarvitaan, mikä oli todella perseestä lasta ajatellen! Noh, kesäkauden olin sitten hurjasti töissä, sen jälkeen loppui sopimus, uutta ei kirjoitettu ja sanottiin että soitetaan jos tarvitaan.. Olen tässä kuussa ollut 2 päivää töissä, kun ei ole tullut enempää tarjouksia! Olen yrittänyt etsiä töitä, joka päivä vietän monta tuntia etsien töitä, olen ottanut yhteyttä työpaikkoihin, mutta tällä työkokemuksella ei mitään saa. Aloitin siis ihan oikean työurani vasta tuolloin tämän vuoden tammikuussa. Miehen mielestä on minun vikani kun en saa töitä tai työtarjouksia tuolta "kesätyöpaikastani"!! Meillä on yksi lapsi joka on päiväkodissa vaikken ole töissä vakituisesti. Jos vaikka saisin työtarjouksen tälle päivälle klo 13-20, en voisi ottaa sitä vastaan koska kuka hakisi lapsen päiväkodista! Lapsen päiväkotipäivä loppuu klo 15 ja silloin se täytyisi hakea. Mies on töissä ja varahakijat myös! Miks tää on niin vaikeaa... :(

Vähän aikaa sitten mieheni soitti ja kysyi mitä teen, vastasin etsiväni töitä. Aloitti taas huutamisen kun en ole saanut työtarjouksia.. Ihan kuin se olisi minun vikani! Olen soitellut työpaikalle ja kysynyt oisko töitä tarjolla, pomo sanoo aina vaan että ei ole nyt, jos tulee niin soitan sulle..

Jospa yrittäisit oikeasti muualta kuin noita "kesäpaikan" tunteja. Käsittääkseni työvoimatoimistossa on tuhansia avoimia työpaikkoja, jos kiinnostaa. Jos taas haluat jotain "omaa alaasi" niin voi olla vaikeaa, jos ei ole koulusta tai kokemusta.

[QUOTE="vieras";22117788]Jospa yrittäisit oikeasti muualta kuin noita "kesäpaikan" tunteja. Käsittääkseni työvoimatoimistossa on tuhansia avoimia työpaikkoja, jos kiinnostaa. Jos taas haluat jotain "omaa alaasi" niin voi olla vaikeaa, jos ei ole koulusta tai kokemusta.[/QUOTE]

Mä etsin myös muista paikoista töitä, tässä parasta aikaa etsin. Olen laajentanut jo haku-aluettakin noin 100 km päähän, sitä kauemmaksi on vaikea lähteä kun on lapsi. Haen omaa alaani ( ravintola-ala ) kuin myös muutakin työtä. Kun ei ole kokemusta, niin eipä edes työhaastatteluihin oteta :(

no mitä sellaiset varahakijat ovat, jotka eivät voi lasta hakea ja kannattaa varmaan sopia päivähoito sellaiseksi että töihin voi mennä?

Perusteet ensin kuntoon. Tämä on myös miehen tehtävä ratkoa, koska hänkin sitä päivähoitopaikkaa lapselle tarvitsee.

Jos työtilanne on tuollainen niin miten olisi opiskeluiden kanssa? Jos hankkisi ammatin alalta jolta olisi paremmat mahdollisuudet työllisty?

Sitä olen tässä nyt kovasti myös käynyt pohtimaan, valitettavasti opiskelu on kallista.. Mutta voishan sitä töitä tehdä opiskelun ohessa :) Mä veikkaan että miestä stressaa se kun on asuntolaina, että pelkää meidän kaatuvan konkurssiin, niin, kyllähän se pelottaa minuakin :(

Öh... siis mikä päiväkoti sulkee ovensa klo 15??? Ei sitä lasta tarvitse hakea ennen päiväkodin sulkeutumista, jos työllistyt, sovitte sitten hakuajan sen mukaan miten sinä/mies tms ehtii hakea lapsen.

Yhteistyössä