Miksi en laihdu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaikki apu kelpaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaikki apu kelpaa!

Vieras
Apuuuva, kerotkaa, mitä minun åpitäisi tehdä toisin! Aloitin uuden elämän pari viikkoa sitten enkä ole laihtunut yhtään. Missä vika? Syön joka päivä noin 1300-1500 kaloria.

Lenkkeilen joka päivä reilun tunnin lastenvaunujen kanssa. Ei mitään hikilenkkiä, vaan tavallista kävelyä.

Syön aamiaiseksi maustamatonta 2,5% jugurttia 3 desiä, desin mustikoita ja kaksi ruokalusikallista mysliä. Lounaaksi joko saman ananaksen kera tai sitten yhden broilerin nahattoman rintafileen ja vähän salaattia, kastikkeena n. rkl kevytmajoneesia. Illalliseksi yhden rintafileen verran (n. 150 - 200 g) broileria, kalaa tai possua ja salaattia tai wokkivihanneksia. Rasvana joko 2 rkl kevytmajoneesia tai sitten hiukan enemmän noin 12% rasvaa sisältävää creme fraichea. Lisäksi juon pari kupillista kahvia mustana ja syön kaksi sokeritonta suklaapatukkaa (Canderel crispy). Juon vettä noin 3 litraa.

MIKSI EN LAIHDU? Olisiko ehdotuksia? Ylipainoa minulla noin 25 kg, joten en laihduta olemattomia läskejä :D

Kiitos avusta jo etukäteen!!!

Mittaatko laihtumisen vaa'alla vai mittanauhalla? Jos olet alkanut nyt liikkua enemmän, alkuun kertyy nestettä ja se voi jopa lisätä painoa. Siksi kannattaisikin katsoa enemmän peiliä ja mittanauhaa eikä sitä vaakaa.

Tuleeko tuosta tosiaan 1300-1500 kaloria? Oletko laskenut esim. kalorilaskurin avulla? Jos tulee, niin ok, näppituntumalta voisin vain veikata, ettei ihan tule sitä kalorimäärää täyteen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vaa'alla mittaan, mutta liikuntamäärä ei ole muuttunut, olen jo muutaman kuukauden lenkkeillyt samalla tavalla.

No on se silti joskus vaan hidasta. Ja kannattaa tosian mittailla itseään, vyötärönympärystä ja muitakin mittoja. Ruokavaliossa ei kuitenkaan näyttänyt olevan korjattavaa.

Sama vika täällä. 3kk laihdutusta takana, kaksi viimeistä mennyt -1kg/kk. Ruokailu on mulla kohdallaan, samoin liikunta, eli reilusti miinuskaloreilla. Olen itse "tällä alalla" töissä ja tiedän tekeväni kaiken oikein, mutta ei vaan toimi!. Oisko kroppa sekaisin raskauksista, toinen lapsi 8kk, hormoonit? En tiedä...

Sori, en osaa auttaa, mutta mäkin otan vinkkejä vastaan.

Laihtuminen ei yleensä tapahdu kovin nopeasti, ja tosiaan peili on parempi kuin vaaka.

Jäin vaan miettimään tuota lounasta... mikään pelkkää jugurtti-lounas ei mielestäni ole riittävä, varsinkin jos seuraava ruokailu on illalla?

kyllä nuo kalorit täyttyy, nimenomaan kalorilaskuria käytän... kai pitää sit käydä mittanauhaostoksilla, vaikka ei kyllä ainakaan vatteet oo löystyneet.

plösö, tsemppiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Plösö:
Sama vika täällä. 3kk laihdutusta takana, kaksi viimeistä mennyt -1kg/kk. Ruokailu on mulla kohdallaan, samoin liikunta, eli reilusti miinuskaloreilla. Olen itse "tällä alalla" töissä ja tiedän tekeväni kaiken oikein, mutta ei vaan toimi!. Oisko kroppa sekaisin raskauksista, toinen lapsi 8kk, hormoonit? En tiedä...

Sori, en osaa auttaa, mutta mäkin otan vinkkejä vastaan.

No jos kerran olet alalla töissä, niin tiedät varmaan että liian nopea laihtuminen ei edes ole hyväksi? Ja onhan -1kg/kk kuitenkin jo -12 kg vuodessa.

Syötkö liian vähän siis? Ja muista juoda runsaasti vettä ja vaikka vihreää teetä, se saa nesteet liikkeelle ja täyttää vatsaa, vihreä tee vilkastuttaa aineenvaihduntaa.

jugurttilounas ei tosiaan oo kovin hyvä, mutta se on sellainen hätävara jos babyn kanssa pitää kiirutta. silloin syön hiukan enemmän illalla, jotta tulee kalorit täyteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ruokamäärä vaikuttaa:
Syötkö liian vähän siis? Ja muista juoda runsaasti vettä ja vaikka vihreää teetä, se saa nesteet liikkeelle ja täyttää vatsaa, vihreä tee vilkastuttaa aineenvaihduntaa.

en usko syöväni liian vähää, sillä kaloreita tulee kyllä aina kohtuullisesti ja rasvaakin. en myöskään syö huonoja hiilareita, jotka turvottaisivat.

Ah, olithan sanonut että juot noin 3l päivässä, sori! Miksi ihmeessä syöt jotain keinomakeutettuja suklaapatukoita? Söisit mieluummin kunnon välipalan, ruisleivän jonka päällä vihanneksia. Keinomakeat turvottaa. Ja kevytmajoneesin tai creme freshin sijasta rasvana rypsi- tai oliiviöljyä.

En nyt muuten osaa auttaa, mutta päivällisvinkiksi suosittelen esim. täytettyjä paprikoita, joiden sisälle tulee kesäkurpitsaa, tomaattia, herkkusieniä, (tofua)... Ettei aina tarvitse syödä sitä salaattia. Kasviksista saa monenlaista! :)

jugurttilounas ei tosiaan oo kovin hyvä, mutta se on sellainen hätävara jos babyn kanssa pitää kiirutta. silloin syön hiukan enemmän illalla, jotta tulee kalorit täyteen.

Ei näin... jos vedät naamariin jugurttilounaan, niin sinulla on varmaan aikamoinen nälkä jo illalla? Ja syöt sitte liikaa.

Pieniä annoksia, ja säännölliset ruoka-ajat!

Alkuperäinen kirjoittaja Ruokamäärä vaikuttaa :
Ah, olithan sanonut että juot noin 3l päivässä, sori! Miksi ihmeessä syöt jotain keinomakeutettuja suklaapatukoita? Söisit mieluummin kunnon välipalan, ruisleivän jonka päällä vihanneksia. Keinomakeat turvottaa. Ja kevytmajoneesin tai creme freshin sijasta rasvana rypsi- tai oliiviöljyä.

en voi syödä kotimaisia viljoja... lisäksi syön mieluummin canderel-patukan kuin kärsin suklaanhimosta :D ja nuo majoneesi ja cf nyt vaan maistuvat paremmilta kuin öljy (*häpeää*). tiedän kyllä öljyt terveellisemmiksi.

Niinpä. Patukat joutaa pois.. Ruislepä olisi hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei näin... jos vedät naamariin jugurttilounaan, niin sinulla on varmaan aikamoinen nälkä jo illalla? Ja syöt sitte liikaa.

Pieniä annoksia, ja säännölliset ruoka-ajat!

ei ole hirveä nälkä silloinkaan, sillä en syö huonoja hiilareita. jugurttilounasiltoinakin syön tasan oikein eli kasvatan annosta vain hiukan.

en voi syödä kotimaisia viljoja... lisäksi syön mieluummin canderel-patukan kuin kärsin suklaanhimosta :D ja nuo majoneesi ja cf nyt vaan maistuvat paremmilta kuin öljy (*häpeää*). tiedän kyllä öljyt terveellisemmiksi.

Jos kärsit pävittäisestä suklaanhimosta, niin se on kyllä merkki siitä ettei ruokavalio ole kohdallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja N:
Tuleeko hyviä rasvoja tarpeeksi? Mun laihdutus onnistui, kun lisäsin vähän rypsi- ja oliiviöljyä ruokavalioon.

tuskin tulee hyviä rasvoja... paljonko pitäis lisätä öljyä? vaikka en kyllä oikein usko tähän teoriaan, sillä kaloreita kyllä tulee nytkin! ja ruoassani on rasvaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja N:
Tuleeko hyviä rasvoja tarpeeksi? Mun laihdutus onnistui, kun lisäsin vähän rypsi- ja oliiviöljyä ruokavalioon.

tuskin tulee hyviä rasvoja... paljonko pitäis lisätä öljyä? vaikka en kyllä oikein usko tähän teoriaan, sillä kaloreita kyllä tulee nytkin! ja ruoassani on rasvaakin.

ei riitä että ruoassa on rasvaa, vaan sen rasvan täytyy olla oikeanlaista!