Miksi en laihdu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen tehnyt ruokaremontin kolme viikkoa sitten.Olen karsinut kaikki herkut pois ja syön todella terveellisesti.Pidän ruokapäiväkirjaa ja kalorivaje on joka päivä sen 600 kcal.Liikun niinkuin ennenkin.Jotenkin ajattelin että se paino alkaisi tippumaan kun ennen herkuttelin joka lähes joka päivä ja muutenkin söin epäterveellisesti mutta ei!En laihdu ollenkaan.Missä vika?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen tehnyt ruokaremontin kolme viikkoa sitten.Olen karsinut kaikki herkut pois ja syön todella terveellisesti.Pidän ruokapäiväkirjaa ja kalorivaje on joka päivä sen 600 kcal.Liikun niinkuin ennenkin.Jotenkin ajattelin että se paino alkaisi tippumaan kun ennen herkuttelin joka lähes joka päivä ja muutenkin söin epäterveellisesti mutta ei!En laihdu ollenkaan.Missä vika?

Et ole siis grammaakaan laihtunut?Millaista liikuntasi on? Kuinka paljon viikossa urheilet tunteina tai kerralla yms?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joku päivä olen laihtunut ja toisena päivänä se on jo tullut takaisin.Liikunta on lasten kans ulkoilua,kestoltaan 30-60 min.

Lasten kanssa ulkoilua ei voi verrata oikeaan lenkkeilyyn tai kuntopyörään tai sellaiseen, mikä on laihduttajalle oikeanlaista liikuntaa.

Ota siis omaa aikaa ja mene pitkille lenkeille tms..

kolmessa viikossa ei paino paljon putoa, just ehkä sen verran että yhtenä päivänä vaaka näyttää pari kiloa vähemmän kuin toisena ja sitten taas enemmän.. mutta siis se on ihan normaalia painonvaihtelua. kannattaa ehkä käydä siellä vaa-assa vaan kerran viikossa aamulla aina samoissa vaatteissa ja vertailla tuota painoa vaan niihin lukemiin.

600kcal päivittäisellä vajeella paino ei putoa edes kovin nopeaan, ehkä puolen kilon viikkovauhdilla joten se näkyy vaa-assa kunnolla vasta useamman viikon jälkeen

Heitä puntari mäkeen ja siirry mittanauhaan. Puntarista et näe lihasten kehittymistä, nestetasapainon heilahtamista tms.

Käyt jo lasten kanssa ulkona, mutta voisitko ajatella että lähtisit kolme kertaa viikossa lenkille?
Nämä lenkit voi olla pituudeltaan 15-30 minuuttia, kunhan hengästyt.
Voit jopa käydä tämän lenkin niin, että lapset on ilta-aikaan nukkumassa (riippuen lapsen iästä ). Tämä tällainen nopsa pikalenkkikin auttaa kuntoa kasvamaan, plus että kiihdyttää kulutuksesi kaksinkertaiseksi.

Tee itsellesi kotona jumppaohjeet. Tanssi musiikin tahdissa ja tee vatsalihas, selkälihas ja käsilihas liikkeitä. Et tarvitse edes painoja alkuun.

Mutta puntari on se vihoviimeinen, oikeastaan sielunvihollisen keksintöä.
Puntarilla ei ole mitään tekemistä kunnon ja lihasten kanssa, se on vain jonkun typerän painoindeksisen, kuolleen miehen tekosia, joka halusi vaimonsa painavan alle 40 kiloa.

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Mutta siis eikö mun kaiken järjen mukaan pitäs laihtua kun ennen söin aivan tosi paljon enemmän ja herkkuja vedin kaksin käsin?

Lihoitko siis koko ajan, kun söit herkkuja vai pysykö paino samana riippumatta sitä, kuinka paljon söit?

En lihonu joskus jonkun verran lähti jos vähän jaksoi rajottaa syömistä.

Suosittelen käyttämään vaikka kiloklubia apurina, ja merkata sinne OIKEESTI KAIKKI SUUHUN MENNYT. Niin ja liikunta. Sekä merkata omat tiedot totuusen mukaisesti. JA noudattaa ohjeita. Pallot vihreiksi, MYÖS liikunnassa.
Kotijumppa on hyvä, jos jumppaa silleen et saa sen hien pintaan, säännöllisesti ja tunnin verran kerrallaan. Suosittelen ohelle kyllä lenkkejä (pitkiä) ja ohjattuja jumppia, Body Pump on mm hyvä. moni käy salilla, ja on olevinaan tehokas, mutta todellisuudessa tekee liikkeet väärin, lyhyitä sarjoja jne, että ohjatut tunnit aloittelijalle parempi.
Punnitus kerran viikkoon, aamulla tyhjän vatsan kanssa, ja samoilla vaatteilla. Niin ja mittanauha kehiin.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuterapeutti:
Heitä puntari mäkeen ja siirry mittanauhaan. Puntarista et näe lihasten kehittymistä, nestetasapainon heilahtamista tms.

Käyt jo lasten kanssa ulkona, mutta voisitko ajatella että lähtisit kolme kertaa viikossa lenkille?
Nämä lenkit voi olla pituudeltaan 15-30 minuuttia, kunhan hengästyt.
Voit jopa käydä tämän lenkin niin, että lapset on ilta-aikaan nukkumassa (riippuen lapsen iästä ). Tämä tällainen nopsa pikalenkkikin auttaa kuntoa kasvamaan, plus että kiihdyttää kulutuksesi kaksinkertaiseksi.

Tee itsellesi kotona jumppaohjeet. Tanssi musiikin tahdissa ja tee vatsalihas, selkälihas ja käsilihas liikkeitä. Et tarvitse edes painoja alkuun.

Mutta puntari on se vihoviimeinen, oikeastaan sielunvihollisen keksintöä.
Puntarilla ei ole mitään tekemistä kunnon ja lihasten kanssa, se on vain jonkun typerän painoindeksisen, kuolleen miehen tekosia, joka halusi vaimonsa painavan alle 40 kiloa.

Peesi.
Ja itse olen ainakin huomannut, että jos syö vähän ja liikkuu vähän niin suoli ei tahdo toimia, eli miä en pelkällä ruokavalion muuttamisella kovin nopeasti laihtuis.
Elikkä liikuntaa mahdollisimman paljon.

Olikohan se muuten niin, että kilon pudotukseen vaaditaan noin 9000kalorin vaje?

Mutta siis eikö mun kaiken järjen mukaan pitäs laihtua kun ennen söin aivan tosi paljon enemmän ja herkkuja vedin kaksin käsin?

Ei se ihan niin yksinkertaista ole. Kuten joku jo mainitsi niin alkuun kroppa saattaa mennä "säästötilaan" ja tarvittava energia otetaan läskin sijasta lihaksista. Lihasmassan kuihtumista pitää ehkäistä proteiinipitoisella ravinnolla ja samalla täytyy tietysti pitää lihaskuntoa yllä reilulla liikunnalla. Vasta silloin läski palaa.

Puoli tuntia seisoskelua lasten leikkikentällä ei ole laihduttavaa liikuntaa vaan ihan pelkkää "happihyppelyä".

Jotta saat läskit palamaan niin vedät tunnin yhtäjaksoista harjoittelua reilulla sadan sykkeellä kolme kertaa viikossa niin tuloksia muutaman viikon jälkeen voi jo näkyä.

Kilokubiin kirjaan kaiken syömisen ja syön niin että saan tarpeeksi kuituja ym.Olisko jollain vinkkejä liikuntaan aivan rapakuntoselle?Ei ole mahdollisuutta lähteä salille.

lapset ihan vaunuikäsiä, niin se kotijumppa ja sitten vaunukävely (reipas...) silleen et hiki kanssa tulee. kiloklubistä löytyy kumpikin, joten helppo merkkaa sitten liikuntaankin... tanssi, vaikka ihan kotona, yksin, kunhan hiki tulee ja pitkäkestoista, yks kappale tuskin auttaa.

Yhteistyössä