Miksi ei hienossa ravintolassa saisi juoda maitoa?:O Sehän kuuluu suomalaiseen ruokapöytään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöyristynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
juokoot sitten vaikka kamelin pissaa gorillan veren ja sulatetun ihran kannssa jos joku niin haluaa tehdä. Minusta on junttia loukkaantua siitä että joku juo sitä mistä eniten tykkää.

Ei se ole mitään teeskentelyä, että juo EDES siellä ravintolassa jotain muuta kun maitoa, vaan siinä on kyse lähinnä tilannetajusta ja hyvistä tavoista. Maitoa/piimää jokainen osaa juoda kotonaan verkkarit jalassa ja vaikka jalat pöydällä, mutta ravintolassa soisi jokaisen käyttäytyvän niinkun hyviin tapoihin kuuluu ja ravintolan edellyttämällä tavalla. Ja jos/kun listalla ei ole maitoa, niin sitä maitoa ei silloin tarjoilla ja siitä turha alkaa vänkämään miten "asiakas on aina oikeassa". Ei kai kukaan kylässäkään ala vaatimaan maitoa itselleen juotavaksi, jos siellä ei sitä ole tarjolla!

Mistähän nimitys "metsäsuomalainen" on tullut? Ehkä juurikin näistä itsekkäistä junteista, joilla ei ole tilannetajua ollenkaan. Maassa maan tavalla, seurassa seuran tavalla ja ravintolassa ravintolan tavalla.

Niin yksinkertaista. =)

Vakitettavasti siedätyshoito ei auta mitenkään geneetiseen maitoallergiaan eikä tulisi mieleenkään mennä ravintolaan jossa ei sekä kokin, omistajan ja tarjoilijan taholta tajuttaisi tilannetta.

Joskus se vain se "hyvä asiakaspalvelu" tärkein juttu... ohittaa kaiken sovitun?

Meillä on tuo tajuttu. Ystävällä ei.
Mutta hautajaiset olivat kauniit ja lapsensa 2, 3 ja 6 näyttävät pärjäävän ok.
Ihan kuin omasi pärjäisivät vastaavassa tilanteessa?

Vai onko tilanteesi toinen ja siksi ei kiinnosta millaiseksi noiden muksujen ja äitinsä tulevaiuus muodostuu

et sitten ala-arvoisempaa kommenttia keksinyt?

Muistahan tänään lääkkeesi, ettei saada yhtä sekopäistä syyttelyä.

Alkuperäinen kirjoittaja juokaa sitä maitoa kotonanne;27770467:
Ei se ole mitään teeskentelyä, että juo EDES siellä ravintolassa jotain muuta kun maitoa, vaan siinä on kyse lähinnä tilannetajusta ja hyvistä tavoista. Maitoa/piimää jokainen osaa juoda kotonaan verkkarit jalassa ja vaikka jalat pöydällä, mutta ravintolassa soisi jokaisen käyttäytyvän niinkun hyviin tapoihin kuuluu ja ravintolan edellyttämällä tavalla. Ja jos/kun listalla ei ole maitoa, niin sitä maitoa ei silloin tarjoilla ja siitä turha alkaa vänkämään miten "asiakas on aina oikeassa". Ei kai kukaan kylässäkään ala vaatimaan maitoa itselleen juotavaksi, jos siellä ei sitä ole tarjolla!

mä en TYKKÄÄ punkusta, en valkkarista. punkusta (ihan tipastakin) tulee jumalaton migreeni, miks hemmetis mä sellasen ehdoin tahdoin hankkisin? vettä en tykkää juoda ruokajuomana, kokis oli kiellettyjen listalla, vichy (yök) ei tosiaan mee alas, edes pieni tilkka. on se jumalauta kumma ettei saa juoda sitä mitä haluaa.

sori kamut, mä meen huomenna ravintolaan tamppoonit nenässä ja aivan taatusti juon maitoa! ihan sama mulle saako joku siitä herneet nenään, pihvit väärään kurkkuun, sydänkohtauksen, paskahalvauksen vaiko kuolee siihen.

[QUOTE="hhh";27770525]mä en TYKKÄÄ punkusta, en valkkarista. punkusta (ihan tipastakin) tulee jumalaton migreeni, miks hemmetis mä sellasen ehdoin tahdoin hankkisin? vettä en tykkää juoda ruokajuomana, kokis oli kiellettyjen listalla, vichy (yök) ei tosiaan mee alas, edes pieni tilkka. on se jumalauta kumma ettei saa juoda sitä mitä haluaa.

sori kamut, mä meen huomenna ravintolaan tamppoonit nenässä ja aivan taatusti juon maitoa! ihan sama mulle saako joku siitä herneet nenään, pihvit väärään kurkkuun, sydänkohtauksen, paskahalvauksen vaiko kuolee siihen.[/QUOTE]

Sinä voit tehdä ihan mitä itse haluat. Olet jo moneen kertaan useammassa ketjussa jankuttanut samaa asiaa. Joten anna nyt jo olla. Sinun mielipiteesi on tullut jo selville. Who cares?

Menen ravintolaan syömään ja maksan siitä huvista ja nautinnosta. Nytkö te yritätte tosissanne väittää etten saisi tilata ruokajuomaksi itselleni sopivaa vaihtoehtoa koska se loukkaa etikettiä? Suokaa anteeksi karkea ilmaisuni, mutta noin keinotekoisen etiketin vaalijat voivat tunkea tuon osan vaalimisen kohteestaan sinne minne aurinko ei paista.

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;27765983:
Ei mene pihvi alas mitenkään päin jos se pitää viinillä huuhtoa, yök.

Mulla pisti tämä silmään eniten. Ruoka on tarjoitus pureksia ja sitä on tarkoitus maisetella. Riittävän hienoksi pureskelun jälkeen ruoka nielaistaan sellaisenaan alas. Ruokajuoma ei ole sitä varten että suuhun laitetut ruuankinmpaleet huuhdotaan sillä alas. Se on kauhen näköistä eikä todella kuulu hyviin tapoihin.

(En lukenut kuin paria ensimmäistä sivua, pahoittlen, jos tämäkin on pitkässä ketjussa jo käsitelty)

[QUOTE="Lis";27770664]Kylla. Lisaksi minulta oikeasti menee ruokahalut kun edes kuvittelen esim. pihvin ja maidon sekoituksen mahassa...[/QUOTE]

Oih, voisko parempaa maku yhdistelmää olla :p
ja hittoakos sinä minun pöytääni tai lautaselle tuijotat, syö vaan se oma ruokasi jätä minun ruokani kuin juomani rauhaan.

Voi luoja tätä ketjua.

Osoittaa taas kuinka tahallisen ivallisia naiset ovat toisilleen. Ja jotkut leikkivät jotain besserwisseriä.
Sivistynyt ihminen ei tee numeroa esim. toisten ruokajuomista.

Kun joku nyt vetoaa tuohon käytöksen kultaisen kirjan kohtaan, että jokainen saa syödä ja juoda mitä mielii, niin onko tämä joku sitten myös sitä mieltä, että ihan ookoo vetää vaikka kaksin käsin snapseja alkupaloiksi..? Tai pyytää kokkia valmistamaan nakit ja muusi intialaisessa ravintolassa, kun ei ne intialaiset sapuskat oikein maistu ja nakit ja muusi kuuluu suomalaiseen ruokapöytään? Eihän tuo lause ihan niin yksioikoinen ole, eihän?

[QUOTE="harmaa";27770679]Oih, voisko parempaa maku yhdistelmää olla :p
ja hittoakos sinä minun pöytääni tai lautaselle tuijotat, syö vaan se oma ruokasi jätä minun ruokani kuin juomani rauhaan.[/QUOTE]

No joo. Kyllähän pihvi ja maito tavallaan yhteen sopii, toinen vuollaan eläimen kyljestä ja toinen tulee utareesta. Mutta maito on kyllä vauvojen juomaa.

Ravintolan tarjoilijana en tullut koskaan tajunneeksi, että maitoa tilaavaa asiakasta olisi kuulunut katsoa kieroon.
Kyllä se enempi lähti siitä, että jos asiakkaalla oli jokin tietty toive, se pyrittiin toteuttamaan. Maitolasillinen ei todellakaan ole sieltä kummallisimmasta päästä.

Ja jos mua, tai seuralaista, katsottaisi ravintolassa kieroon maidonjuonnin takia, olisi viimeinen käynti siinä ravintolassa.

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
Kun joku nyt vetoaa tuohon käytöksen kultaisen kirjan kohtaan, että jokainen saa syödä ja juoda mitä mielii, niin onko tämä joku sitten myös sitä mieltä, että ihan ookoo vetää vaikka kaksin käsin snapseja alkupaloiksi..? Tai pyytää kokkia valmistamaan nakit ja muusi intialaisessa ravintolassa, kun ei ne intialaiset sapuskat oikein maistu ja nakit ja muusi kuuluu suomalaiseen ruokapöytään? Eihän tuo lause ihan niin yksioikoinen ole, eihän?

Kyllä se mun silmään täysin yksiselitteiseltä näyttää. Ravintolalla on tietenkin oikeus sanoa ettei moista ole tarjolla, mutta muiden asiakkaiden asia ei oo kiinnittää huomiota siihen mitä muut syö.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;27770746:
Ravintolan tarjoilijana en tullut koskaan tajunneeksi, että maitoa tilaavaa asiakasta olisi kuulunut katsoa kieroon.
Kyllä se enempi lähti siitä, että jos asiakkaalla oli jokin tietty toive, se pyrittiin toteuttamaan. Maitolasillinen ei todellakaan ole sieltä kummallisimmasta päästä.

Ja jos mua, tai seuralaista, katsottaisi ravintolassa kieroon maidonjuonnin takia, olisi viimeinen käynti siinä ravintolassa.

Ja minkä tasoisessa paikassa olitkaan töissä?

[QUOTE="vieras";27770733]No joo. Kyllähän pihvi ja maito tavallaan yhteen sopii, toinen vuollaan eläimen kyljestä ja toinen tulee utareesta. Mutta maito on kyllä vauvojen juomaa.[/QUOTE]

Sitten ihmetellään mistä lapset omaksuvat ruokatavat ja kulttuurin, hyi kuinka sinä tuota syt sehän on ihan vauvjen juomaa-ruokaa.
Mielummin minä sitä maitoa nautin lasista kuin vetäisin eri pillereitä purkeista kun se ja se on ihan vauvojen juttu...

[QUOTE="harmaa";27770761]Sitten ihmetellään mistä lapset omaksuvat ruokatavat ja kulttuurin, hyi kuinka sinä tuota syt sehän on ihan vauvjen juomaa-ruokaa.
Mielummin minä sitä maitoa nautin lasista kuin vetäisin eri pillereitä purkeista kun se ja se on ihan vauvojen juttu...[/QUOTE]

Nyt en ymmärrä kyllä pointtiasi?

Kyllä se mun silmään täysin yksiselitteiseltä näyttää. Ravintolalla on tietenkin oikeus sanoa ettei moista ole tarjolla, mutta muiden asiakkaiden asia ei oo kiinnittää huomiota siihen mitä muut syö.

Ei muiden asiakkaiden, mutta eikö asiakkaan itse pitäisi miettiä onko kirkkaiden kurpominen tai täysin kyseisen ravintolan tarjoilujen ulkopuolisen ruuan vaatiminen ihan asiallista?

Ei muiden asiakkaiden, mutta eikö asiakkaan itse pitäisi miettiä onko kirkkaiden kurpominen tai täysin kyseisen ravintolan tarjoilujen ulkopuolisen ruuan vaatiminen ihan asiallista?

Ai nyt maito vaihtui kirkkaiksi? No samapa tuo, jos asiakas haluaa kirkkaita juoda ruoan kanssa ja ravintola katsoo että asiakas on riittävän hyvässä kunnossa niiden nauttimiseen, eikä muilla asiakkailla ole asiaan nokan koputtamista etiketin mukaan, niin kenellä tilanteessa on ongelma vaikka asiakas haluaisia kossua Fillet Mignonin kanssa kasvisravintolassa ja kokki suostuisi annoksen tekemään vaikkapa omista eväistään?

Ravintolalle on pääasia että se saa asiakkaalta rahat pois ja tekee asiakkaan tyytyväiseksi. Minulle asiakkaana on pääasia että saan haluamani makunautinnon ulkona syödessä. Siitä minä maksan, en siitä että saan noudattaa jotain naurettavaa etikettiä

Etiketti tarkoittaa normatiivista käyttäytymissääntöä, joka ohjaa yksilöiden käytöstä ja toimintaa sosiaalisissa tilanteissa. Etiketti voi syntyä eettisistä normeista, tai toisaalta se voi olla puhtaasti muodin ja kulttuurin sanelema. Etiketti antaa kehykset ihmisten vuorovaikutukselle yhteiskunnan tai muiden sosiaalisten ryhmien sisällä ja helpottaa ihmisten kanssakäymistä. Tietyissä tilanteissa, kuten yritysmaailmassa tai arvokkaissa juhlissa, käytetään omia erityisetikettejä. Uusia käyttäytymissääntöjä on syntynyt ohjaamaan toimintaa esimerkiksi internetissä ja IRC-keskustelupalstoilla.

Jonain päivänä joku mainosguru keksii laittaa maidon trendikkääseen pulloon, tekee hienon mainoskamppiksen ja hintaa triplasti, ja kas, nyt voi maitoa tilata pulloveden rinnalla mistä tahansa ravintolasta eikä kukaan muista paheksua junttia metsäläistä.

Yhteistyössä