Miksi autoilevat naiset on niiin avuttomia, ärsyttää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja autoileva ja osaava nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vio elämä:
Mullekin on ihan sama vaikka koko Suomen eukot jäis mökkiteilleen talvipakkaselle kun autosta meni rengas. Sinnehän jäätyvät. (sarkasmia)

On tilanteita joissa täytyisi jotain itsekin osata.

Ja on tietenkin jokaisen omaa tyhmyyttä jos ei osaa omaa autoaan käyttää/huoltaa. Jokaisen tietysti täytyy myös tietää, mitä toimenpiteitä juuri OMALLE autolle saa itse tehdä, ja mitkä jätetään sinne kalliille automerkkihuoltamolle.

Suomessa on Euroopan vanhin autokanta. Siksi ei ihan mene läpi tuo selitys, että naiset eiät siksi mitään osaisi autoilleen tehdä kun niillä on kaikilla niiiin kalliit ja hienot vuosimallia 2004 tai uudemmat autot. Suurimmalla osalla tälläkin palstalla palstailijoista on lähemmäs 10 vuotta vanha auto alla, tai vanhempi. Jos siis autoa lainkaan.

Aloitukseni tarkoitus oli äimistellä akkojen avuttomuutta autoasiassa, kun muuten ollaan hyvinkin osaavia. Miksi autot ovat poikkeus? Miksi niiden kanssa voi olla täysin idiootti eikä silti tunnu pahalta itsestä vaikka muuten pitäisi itseään ihan nykyaikaisena ihmisenä ja monia asioita hallitsevana?

Sanoinko jossain, että EN ITSE OSAA? Kyllä osaan!

Kyllä, meillä osataan ite vaihtaa renkaat. Miksi me vaihdettais silti ite renkaat, kun rengashallissa vaihtavat edullisesti ja säilyttävät renkaat (meille ei edelleenkään mahdu, vievät tilaa turhaan)? Miksi me ite ruvettais likaamaan käsiä auton kans, kun korjaaja sen tekee? Siis oikeesit, ei oo pikkurahasta puutetta. Me arvostetaan sitä vapaa-aikaa. Jos tulee tilanne, et oon jossain mökkitiellä korvessa..niin kappas, osaan vaihtaa itse renkaan. Osaan laittaa pissapoikanesteetkin. Ja kaikki muutkin.

No niin, hyvä! Olet sellainen nainen joita minä juuri peräänkuulutin aloituksessani. Siis osaat kun on pakko. Tästä vain oli kyse, ei siitä että kaikki pitäisi aina tehdä itse.

En minäkään siivoa kotiani itse, vaikka osaan. Onneksi on siivoaja.

Ai oikein siivoaja...

Miten muuten uskallatte käyttää tietokonetta jos ette osaa sitä korjata :o Mulla on mies olemassa ihan kaikkea tuollaista varten, ei sekään osaa käyttää pyykkikonetta, ollaan toisillemme tarpeellisia :D

yvä Ohhoh:

Se siivoaja oli kuitti, jos et huomannut. Alkoi ihmetyttää kun "Vio elämä"alleviivaa jatkuvasti autonsa kalleutta ja sitä "ettei pikkurahasta ole puute"..

Mutta joo, on meillä siivoaja. Eikä maksa paljoa kun ottaa kotitalousvähennykset.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Miten muuten uskallatte käyttää tietokonetta jos ette osaa sitä korjata :o Mulla on mies olemassa ihan kaikkea tuollaista varten, ei sekään osaa käyttää pyykkikonetta, ollaan toisillemme tarpeellisia :D

Tätä mäkin ihmettelen. Yllättävän moni EI osaa ns. huoltaa tietokonettaan, esim päivittää virusturvaohjelmia. Ihmettelen sitäkin, mutta ehkä se on jo toinen aihe se.

Ap, sulla iskee silmään nyt se, että joku täällä osaakin tehdä jotain! Ja itse asiassa aika moni. Ja vieläpä ILMAN KURSSEJA!!! Haloo, olet kateellinen.

Olet kateellinen siitä, jos joku osaa tehdä hommat ilman kursseja. Olet kateellinen siitä, jos jollaki on auto, jota ei tartte ite huoltaa. Eli onko tää koko topikki tehty sen takia, että olet kateellinen muille parisuhteesta? Siltä vaikuttais.

Meillä ei oo pikkurahasta puutetta enkä sitä alleviivaa. Vaan yritin tunkea sunkin tajuntaan sen, että mitä järkeä on itse tehdä kaikki, jos ne voi teetättää muilla. Samaa ideologiaa itse käytät sillä, kun olet hankkinut kotiisi siivoojan.

Kaikkee ei tartte osata tehdä itte. Hyvä jos osaa. Ja kun minä osasin tehdä itse, mutta en viitti, niin sekö on nyt sitten väärin? Oikeesti. Ei kaikkia kiinnosta autot, ymmärrän hyvin. Ei mua hiäritse, jos joku ei osaa tehdä jotain. Ei kaikkea voi klaarata eikä kaikkea kiinnosta edes osata. Aina voi soittaa hinauksen tai tiepalveluun, jos ei tuttavia lähellä ole. Joskus nimittäin se auto voi posahtaa siihen malliin, ettei siihen mikään pieni viikonloppukurssi auta!

Kannattaa ottaa ap:n eskin huomioon, että jotkut tekee töitä. Ja kun töissä käydään ja siellä tehdään täysillä ne hommat, niin sitten yleensä vapaa-ajan haluaa käyttää haluamallaan tavalla. Toisille se on parisuhde, perhe ylipäänsä, kodin siivoaminen, ystävien kanssa oleskelu, kuntoilu..ja no toisille viikonloppukurssi autonkorjauksessa. Ihan turha laittaa harrastuksia eri arvoiseksi. Esimerkiksi monet huoltaa autoja ja tietokoneita ym, mutta eivät omaa kuntoaan.

Nämä ovat omia valintoja, kukin tekee miten lystää. Mut jos joku ei halua tuhlata aikaa johonkin sen tähden, että sen voi tehdä joku muu..niin miksi sen pitäis olla ap:lle ongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Ap: lle vastaus, että miksi uskallan ajaa autolla osaamatta huoltaa sitä: Siksi, että minulla on puhelin. Tosin en osaa sitäkään huoltaa...

Puhelin ei aina toimi, tai voit olla niin kaukana isommilta teiltä, että avun saanti kestää useita tunteja. Siksi pitäisi itsekin osata esim. vaihtaa se vararengas.

Ja puhelimen huoltamista ei varmaan voi verrata auton huoltamiseen, koska huonosti toimivalla puhelimella ei voi esim. tappaaitseään tai muita vastaan tulijoita.

Sellaisella autolla ajaminen, jossa ei ole lasinpesunestettä on todella vaarallista tällaisilla loskapaskakeleillä. Arkipäiväinen tilanne: Ohitsesi ajaa rekka ja riskuttaa autosi likaiseksi, tuulilasista ei enä näe läpi, etkä ole osannut lisätä tuulilasinpesunestettä. Ajatko ojaan? No mutta ei se mitään, voit soittaa puhelimella miehellesi että tuotko tuulilasinpesunestettä tullessasi ja tuutko näyttämään miten sitä lisätään.

Ap: lle vastaus, että miksi uskallan ajaa autolla osaamatta huoltaa sitä: Siksi, että minulla on puhelin. Tosin en osaa sitäkään huoltaa...

Puhelin ei aina toimi, tai voit olla niin kaukana isommilta teiltä, että avun saanti kestää useita tunteja. Siksi pitäisi itsekin osata esim. vaihtaa se vararengas.

Ja puhelimen huoltamista ei varmaan voi verrata auton huoltamiseen, koska huonosti toimivalla puhelimella ei voi esim. tappaaitseään tai muita vastaan tulijoita.

Sellaisella autolla ajaminen, jossa ei ole lasinpesunestettä on todella vaarallista tällaisilla loskapaskakeleillä. Arkipäiväinen tilanne: Ohitsesi ajaa rekka ja riskuttaa autosi likaiseksi, tuulilasista ei enä näe läpi, etkä ole osannut lisätä tuulilasinpesunestettä. Ajatko ojaan? No mutta ei se mitään, voit soittaa puhelimella miehellesi että tuotko tuulilasinpesunestettä tullessasi ja tuutko näyttämään miten sitä lisätään.

Enpä kyllä ajakaan semmoisilla teillä, missä avunsaanti voi kestää tunteja. Eikö teillä ole autossa käyttöohjekirjaa? Sieltähän voi katsoa ohjeita, jos tarvitsee itse jotain tehdä. Ei siihen mitään kurssia tarvi, jos vaan lukea osaa.

Miten muuten uskallatte ajaa miestä jos ette tunne ihmisen sisäelimien toimintaa ja osaa lääketiedettä, sehän voi lakata käymästä kesken reissun :whistle:

N toi on ihan totta, mut onnex on puhelin!

se puhelin voi mennä epäkuntoon tai akku loppua

Miten muuten uskallatte ajaa miestä jos ette tunne ihmisen sisäelimien toimintaa ja osaa lääketiedettä, sehän voi lakata käymästä kesken reissun :whistle:

Puhelin ei aina toimi. :whistle:

Puhelimen olemassaololla tuossa aiemmin selitettiin sitä miksi ei haittaa vaikka on täysin käsi autonsa kanssa. Voihan puhelimella soittaa ambulanssin loppuun ajetulle miehelleen ei haittaa vaik ei osaa elvyttää..

Mutta jos joku onkin avuton,miksi se àrsyttàà sinua ap? Mulle on ihan sama mità kukin tekee, osaa tehdà ja haluaa tehdà autonsa kanssa. Tottakai sità parempi mità enemmàn osaa tehdà asioita. Mutta jos joku sattuukin olemaan avuton (niità on silti aika vàhàn ) , niin ei minua haittaa.

Lisàksi se tunne ettà pystys kontrolloimaan kaiken..... noh, mitàhàn siihen sanoisi? Jokaisella on elàmàssààn ehkà jokin osa-alue jonka hallitsee hyvin. Mutta jos muute eivàt, haittaako se?

Puhelimen olemassaololla tuossa aiemmin selitettiin sitä miksi ei haittaa vaikka on täysin käsi autonsa kanssa. Voihan puhelimella soittaa ambulanssin loppuun ajetulle miehelleen ei haittaa vaik ei osaa elvyttää..

Jos autolla tai miehellä ajelee, on syytä käydä myös ensiapukurssi. Henki on tärkeämpi kuin se, että joutuuko odottamaan hetken, että joku huoltaa auton.

Miksi tämä sinua noin kovasti provosoi, "Voi elämä"?

Mistä päättelit, että provosoi? Odottelin vain vastauksia yksinkertaisiin kysymyksiin. Olet nimettäin hyvin epälooginen. Ks. seuraava.

Aloitat ketjun, jossa marmatat kun naiset ei osaa huoltaa autoa >naiset ei osaa eikä tahdo mielestäsi, vaikka helppoa.

Ilmaantuukin naisia, jotka osaavat > ei kelpaa, ei ole käynyt vkl-kurssia.

Ilmaantuu naisia, joita oma mies neuvoo myös tarvittaessa >ei kelpaa, ei ole käynyt vkl-kurssia.

Ilmaantuu naisia, jotka osaavat, mutta tekevät vain hätätilanteessa hommat >ei kelpaa, pitäs aina olla rassaamassa autoa.

Silti itse voit samalla logiikalla palkata siivoojan, mutta muut ei sais teettä autohuoltoja ja muita huoltoasemalla. Onko tässä nyt iso ristiriita?Kyllä.

Eli sinua ärsyttää, kun muut eivät ole käyneet kurssia mutta osaavat. Sinua ärsyttää, jos jotkut eivät osaa, mutta on mies tarvittaessa neuvomassa. Sinua ärsyttää, jos osaavat ja on oma mies neuvonut, mutta ei ole käynyt viikonloppukurssia. Eli sinua ärsyttää, jos jollakin on mies neuvomassa nämä asiat..ois pitänyt käydä viikonloppukurssi, jossa on NAINEN opettamassa. Oletko kenties feministi? Katkeralta joka tapauksessa vaikutat epäloogisuudessasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Mutta jos joku onkin avuton,miksi se àrsyttàà sinua ap? Mulle on ihan sama mità kukin tekee, osaa tehdà ja haluaa tehdà autonsa kanssa. Tottakai sità parempi mità enemmàn osaa tehdà asioita. Mutta jos joku sattuukin olemaan avuton (niità on silti aika vàhàn ) , niin ei minua haittaa.

Lisàksi se tunne ettà pystys kontrolloimaan kaiken..... noh, mitàhàn siihen sanoisi? Jokaisella on elàmàssààn ehkà jokin osa-alue jonka hallitsee hyvin. Mutta jos muute eivàt, haittaako se?

Mua ei haittaa vaikka olisit avuton, enkä ole myöskään kontrollifriikki. Aloitukseni oli reaktio yhden yksittäisen palstailijan avuttomuuteen ja niihin vaikeuksiin mihin avuttomuus hänet johti.

Alkuperäinen kirjoittaja p:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:

Mua ei haittaa vaikka olisit avuton, enkä ole myöskään kontrollifriikki. Aloitukseni oli reaktio yhden yksittäisen palstailijan avuttomuuteen ja niihin vaikeuksiin mihin avuttomuus hänet johti.

Voitko tarkentaa?

Itse asiassa haittaa, jos ei osaa elvyttää. Onko sulla nyt jääny ensiapukurssi käymättä? Ei kai! Siis pitää kyllä tehdä sydänhierontaa viimeistään, jos on tarve. Tai pitää hengitystiet auki, jos tarve. Eli joo-o, on velvollisuus auttaa. Ja ei pelkkä puhelinsoitto riitä, kun ukko on jo raato ku ambulanssi tulee.

Hih, täytyy myöntää olen ihan surkea autojen kanssa. Näil käsivoimil en saa renkaita irti saati niitä niin hyvin kiinni ettei ne irtoais, en osais lisätä nesteitä enkä korjata autoa. Lisäksi parkkeeraaminen on vaikeaa. Pitäis kyl varmaan opetella perusjutut, mut kun ei kiinnosta :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu harmaana:
Eipä noihin uusiin autoihin voi mitään muuta tehdä itse kun vaihtaa renkaat ja lisätä nesteet mutta onneksi ei tarvi niitäkään mun tehdä :)

Tämä asenne juuri ärsyttääkin.

Miten te uskallatte autoilla, jos ette osaa tai ole koskaan kokeilleet miten siihen UUTEENKIN autoon voi lisätä ikkunanpesunestettä, öljyä, ilmaa renkaisiin tai jopa vaihtaa vararenkaan jos tulee rengasrikko.

Turha selitellä ettei meidän uuteen hienoon autoon voi mitään tehdä. En puhunut mistään tuulettimien tai tulppien vaihdoista vaan ihan noista arkisista huoltojutuista.

Ystävistäni puolella menee sormi suuhun jos rengas pitäisi vaihtaa. Kyllä se jotain kertoo, eikä mielestäni mitään kovin imartelevaa meistä naisista.

pakko puuttua tähän nyt... osaan vaihtaa renkaan mutten kykene sitä yksin tekemään jos rengasrikko sattuu ja syystä että:

PULTIT ON VEDETTY KIINNI KONEELLA

ja mie en niitä käsin kyllä auki saa vaikka kuinka yritän.

jotta eipäs taasen yleistetä ja yritetään aatella asiaa myös toiselta kantilta ku omalta.

ja mieki kävin tommosen kurssin, tosin ei tarvinnu maksaa siitä rahassa mitään :saint: :xmas:

Yhteistyössä