Miksi asua omassa asunto-osakkeessa jos asenne tämä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hitto"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hitto"

Vieras
Että minua sieppaa.
Taloyhtiössämme asuu jonkin verran vanhempaa ihmistä noin 55-65v
Taas on kevät ja yhtiökokouksen aika ja kamala narina näillä vanhuksilla.
Ei sinne kokoukseen kannata tulla kun on vaan muutama perhe jotka päättää koko talon asioista (3perhettä ollaan nuorempia, meidän ehdotukset on olleen jokaisen asumismukavuutta lisäävää ja hyvin pientä kuten 2 kertaa vuodessa talkoot jotakin puiden pilkkomista jne.)
ja kyllä ne esitetään ihan julkisesti siellä yhtiökokouksessa kaikki mitä ollaan halutaan suunnitellaan ehdotetaan tekeväksi ja kaikkien asukkaiden iloksi asumusmukavuutta lisäämään.
Nyt oli taas joku soittanut ystävällisesti hallituksen puheenjohtajalle ja suoraan sanottuna haukkunut hänet pystyyn, ei nyt huutanut mutta antanut tulla kerralla kaiken.
Kun hall.puh.joht. sitten sanoi että ei se nyt näin mene ja jokaisella on puheenvuoro kokouksessa jos sen pyytää ja esittää niin jokaista kuunnellaan.
Parasta oli kun kyseinen henkilö oli valittanut kuinka hänen miehensäkään ei viitsi tulla kokouksiin kun aina te siellä keksitte jotain tehdä ja laittaa minunkin mieheni tekemään niitä hommia, ei meitä kiinnosta tehdä mitään.
Mutta kuitenkin nämä ketkä ei osallistu mihinkään millään muotoa on valmiina käyttämään kaikkia talkoo porukan tekemiä asioita,kunhan ei itse tarvi mitään tehdä.
Itselläni tulikin mieleeni että pitääkö seuraavaan kokoukseen tulostaa näille vanhemmille valittaja ihmisille ettei uskalla tulla kokoukseen ja ei halua tehdä mitään, vanhusten palvelutalo esitteitä, siellä voi eilää tekemättä mitään.
Miksi ostaa osake jos asenne on tämä, minä en sitten osallistu talkoisiin ja en tee mitään.
Tulipa pitkä vuodatus :D Että, tämmöisellä asenteella sitten odotellaan nyt yhtiökokouksen luvattua päivää.

No joo, en minäkään haluaisi mihinkään talkoisiin osallistua, mielummin maksan vähän enemmän vastiketta. Mutta eiköhän tuossa vuodatuksessa pääpointti ollut se, ettei nuo valittajat edes vaivaudu tulemaan kokouksiin, joissa voisivat asioihin vaikuttaa. Se on ihan oma häpeä, jos antaa ihan vaan passiivisuuttaan vähemmistön päättää kaikesta.

Minä olen aktiivinen kaikessa yhteisessä tekemisessä, mutta minusta on jokaisella on oikeus olla osallistumatta, eikä siitä tarvitse tuntea syyllisyyttä, vaikka sitten käyttäisi niitä yhteisiä juttuja. Se vaan että on älytöntä valittaa joka asaista, jos ei osallistu yhteisten asioiden hoitamiseen. Kuulostaa tosi ärsyttävältä tuo ap:n kuvaama tilanne. Hallituksen puheenjohtaja voisi minusta sanoa, että ko. henkilö avaisi suunsa silloin kun on sen aika, eikä jälkikäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ei huoltofirmat kaikkea tee. Mekin ollaan grillikatokseen puita hakattu talkoilla. Nytkin on koko kesän tarpeiksi vaikka joka viikko grillaisi :)

Kyllä niitä puita voi myös ostaa. Moni mm. minä, asuu kerostalossa juuri siksi, ettei ole aikaa tai halua mihinkään haravoimiseen ja halonhakkuuseen.

Meillä on vastikkeet nousseet todella paljon parin viime vuoden aikana, eikä sille ole esitetty mitään järkevää syytä. Rahoitusvastike on kyllä erikseen, ja se on ihan tietyistä korjauksista tullut. Silti esim. nurmikon leikkaamisesta pitää tapella joka vuosi eikä siihen voida hommata huoltoyhtiötä. Ja sieppaa kun jotkut osakkaat eivät sitten suostu mihinkään pieniinkään investointeihin kuten uusiin postilaatikoihin, vaikka ne vanhat putoilee seinästä. Kyllä varmaan haluavat sitten, kun oma laatikkonsa putoaa... Entinen isännöitsijä ei hoitanut mitään kunnostuksia, ja nykyinen yrittää sitten urakalla saada niitä läpi. Hyvin menee täälläkin, mutta en silti vuokralle muuttais.

[QUOTE="hitto";26125313]
Miksi ostaa osake jos asenne on tämä, minä en sitten osallistu talkoisiin ja en tee mitään.
.[/QUOTE]

Siksi, koska iso osa kerros/rivitaloissa asuvista ei halua tehdä polttopuita/ajaa nurmikkoa/lumitöitä tms.

Yhteistyössä