Miksi anoppi ottaa päähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen miettinyt, miksi takerrun niin helposti anopin sanomisiin ja tekemisiin. Onko miniöiden anoppi-kammolle olemassa tieteellinen selitys, johtuuko se biologiasta?

Usein kuvittelen, että olen sinut anopin kanssa. Sitten mieleen muistuu taas jokin anopin lausuma lapsus, vaikka pienikin asia, ja taas kiehuttaa...

liittyy valtapeliin. matelija-aivo-osamme jotenkin siinä käy läpi sitä, kenellä on valta eli kuka on perheen pomo. jos päättää, ettei anopin sanomisilla ole valtaa, niin niillä ei sitten enää ole.

Siksi, että tapamme ovat erilaiset. Tyttö/nainen oppii tapansa yleensä omalta äidiltään, ja äidin kanssa ollaan läheisissä väleissä. Anoppi on vieraalta maalta, hänellä on omat tapansa, tottumuksensa ja tyylinsä tehdä niitä samoja asioita. Tämä aiheuttaa kitkaa. Lisäksi moniin ihmisiin on jotenkin iskostunut ajatus siitä että anoppi = hirviö, lieneekö lukemattomilla anoppivitseillä osuutensa. Anoppiin asennoidutaan heti alusta pitäen vihollisena, jopa tietämättään.

Mä jotenkin kuvittelen, että se liittyy anoppiin ja mieheen -anopilla voi olla äitinä elämänpituinen valta lapseensa ja sitä kautta vaikutusta omaan perhe-elämään niin hyvässä kuin pahassa.

Mulla on vähän sama juttu. Mutta en osaa mieltää sitä miksikään valtapeliksi ainakaan mun omalta puolelta. Mä tavallaan vähän pelkään että mitä musta ajatellaan ja siksi takerrun kaikkeen pieneenkin tyhmään juttuun.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mä jotenkin kuvittelen, että se liittyy anoppiin ja mieheen -anopilla voi olla äitinä elämänpituinen valta lapseensa ja sitä kautta vaikutusta omaan perhe-elämään niin hyvässä kuin pahassa.

mun anopilla ei oo kyllä mitään vaikutusta tai valtaa poikaansa :whistle: tai varsinkaan sen perhe-elämään.

Mulla menee hermot kans anoppiin...

Anoppi ku tietää paremmin ku me mikä meidän vauvaa millonki itkettää...
Se tietää myös että vauva on sairas kun itkee (vauvathan ei itke, eihän)

Niin ja nimen valintaki tuntuu olevan anopin heiniä!
Sanoi mikä pitää tulla yhdeksi nimeksi...

Ja kaiken huippuna sanoi KESKEYTTÄVÄNSÄ RISTIÄISET jos tulee hänen mielestä ruma nimi!

Mulla on ihana anoppi, ei puutu meidän asioihin ja on ihana mummo. Tarpeen vaatiessa siltä saa hyviä neuvoja, muttei koskaan niitä tyrkytä.
Onhan sillä omat omituisuudet mutta kelläpä ei olisi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Mulla on ihana anoppi, ei puutu meidän asioihin ja on ihana mummo. Tarpeen vaatiessa siltä saa hyviä neuvoja, muttei koskaan niitä tyrkytä.
Onhan sillä omat omituisuudet mutta kelläpä ei olisi :D

mun miehellä on just tommonen anoppi :D :heart:

Mä oikeesti alkuun yritin olla mukava miniä. Käytiin kylässä, vietiin joululahjaa jne. Mut vuosien saatossa oon tullut siihen tulokseen ettei kannata. Anoppi kävelee pitkälti appiukon talutusnarussa ja toimii sen äänitorvena. Appiukko taas on polttanut välinsä kaikkiin sukulaisiin. On semmonen alkoholisoitunut narsisti eikä anoppikaan paljon huonommaksi jää. Anoppi ei ole mikään kadun kirkkain lamppu ja humalapäissään sitten aina soittelee miehelle ja kertoo appiukon totuuksia. Ei edes sen vertaa järkeä oo että suodattas jotain vaan kaiken varmasti tuo tietoon. Pientä piruutta jatkuvasti tekemässä ja räkyttävät millon mistäkin asiasta. Mullehan se yrittää niin mukavaa, niin mukavaa vielä esittää että tuntuu että sen naamalihakset kramppaa kun yrittää niin mielistellä. Mikäänhän sille ei mieliksi mene, kaikkia se yleensä haukkuu ja asiat on ihan perseellään mut itehän se ei asialle tietysti mitään tee. Mulla nousee vit***tuskäyrä kattoon jo pelkästään sen näkemisestä ja ainut asia mitä se joka kerta toitottaa on se että kun ei käydä. Ja sitten se heittäytyy tyhmäksi eikä muka nää mitään vikaa omassa toiminnassaan. Muuthan ne vaan outoja on.

No enpä tiedä sitä. kai se jotenkin tohon valtaan liittyy? Mulla on tosi mukava ja hyvä anoppi. Vaikuttaakohan siihen se että en ole kovin läheinen oman äitini kanssa? Varmaan on monta sellaista asiaa mitkä vaikuttaa väleihin anopin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Alkuperäinen kirjoittaja -:

mun anopilla ei oo kyllä mitään vaikutusta tai valtaa poikaansa :whistle: tai varsinkaan sen perhe-elämään.

Ajattelen siis, että sua ei anoppi ota päähän -ihana asia näin.

Mä luulen, että se johtuu meillä ainakin osittain siitä, että anopin kanssa joutuu olemaan niin paljon tekemisissä - ihan ku ois joku lähisukulainen, mutta eipä oo, vaan ihan erilainen.

Mun anoppi on kyllä muidenkin mielestä hankala tapaus, mä oon jo oppinu aika hyvin luovimaan sen kanssa, mutta sit joskus menee niin överiksi sen jutut, että sit kilahtaa. Aikasemmin tuskailin sen juttuja paljon enemmän, nyt en enää niin välitä sen sanomisista.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja OI:
Ja kaiken huippuna sanoi KESKEYTTÄVÄNSÄ RISTIÄISET jos tulee hänen mielestä ruma nimi!

Uskomatonta! Mä oisin tuossa vaiheessa sanonu että pysy poissa, ettet oo todellakaan tervetullut koko ristiäisiin.

olis kyllä tehny mieli sanoa... :O

Kaikki muut on ymmärtäny että nimi paljastetaan vasta ristiäisissä mutta tämä tolikka utelee koko ajan

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja OI:

Uskomatonta! Mä oisin tuossa vaiheessa sanonu että pysy poissa, ettet oo todellakaan tervetullut koko ristiäisiin.

olis kyllä tehny mieli sanoa... :O

Kaikki muut on ymmärtäny että nimi paljastetaan vasta ristiäisissä mutta tämä tolikka utelee koko ajan

tuttua. meillä anoppi jo huuteli tulevaa nimeä porukoille hyvissä ajoin vaikka tarkoitus oli "julkistaa" vasta nimenannon jälkeen.