Miksi anoppi on unohtanut minut ja mieheni, kun sai ekan lapsenlapsensa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiu:
Siinä se onkin, et tule ymmärtämäänkään ennenkuin saat sen oman käärön syliisi. Se on kuule ihmeellinen juttu, itselleni ainakin avautui aivan uusi maailma. Vastuu siitä pienestä, ilo, onni, rakkaus kaikki siinä pienessä täydellisessä paketissa :)

Koita kestää ja anna anopille aikaa. Tuskin anoppi on tahallaan tuollainen. Hän on yksinkertaisesti unohtanut teidät ja kaipaa ehkä muistutusta...mitä jos puhuisit asiasta suoraan?

Mä sain juuri hetki sitten ihanan käärön syliini, mutten siltikään pidä lapsetonta yhtään sen huonompana tai ymmärtämättömänä.

Ap:n anoppi tekee kurjasti, sillä lapset ovat lapsia aikuisinakin, ja ovat silloinkin vielä yhtälaisen huomion ansainneet.

Ja se, että toki ymmärrän, että vauva (uusi ihmisen alku) on äärimmäisen ihana asia. Ja että me aikuiset väistämättäkin, luonnollisesti ja ymmärrettävästi, jäämme "varjoon". Sehän on ihan normaalia. Mutta että KOKONAAN, että me emme ole nyt mitään. Että meiltä ei kysytä kuulumisia, ei mitään. Että olemme ulkopuolisia, turhia, ilmaa... En minä sitä tarkoita, että meidän takia pitäisi hössöttää ja jatkuvasti olla soittelemassa jne., vaan ihan sellaista PERUS kiinnostusta, mitä yleensä jo tuttujen ihmisten kesken on!

Ja EMPPIS, tiivistit kaiken niin äärimmäisen hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja lalla:
ja yllättävintä oli oman sisaren happamankarvas suhtautuminen minun lapsen saantiini, oisko ollut kyse tällaisesta samasta tilanteesta, vaikka en tietenkään vauvahuuruissani sitä huomannut? luulin, että oma sisar olisi osannut iloita kanssani, mutta olikin aivan päinvastoin!

Ei se sitä tarkoita, etteikö voisi iloita lapsesta. Mutta jos lapsettomat sivuutetaan täysin, ikään kuin heillä ei olisi ihmisarvoa ollenkaan, niin se sattuu ja kipeästi sattuukin. Se ilo siitä pienestä ihmistaimesta hiipuu hiljalleen, tahtomattaankin, kun ei vaan ole enää voimia riemuita kun itse saa kakkaa niskaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Surku:
ja yllättävintä oli oman sisaren happamankarvas suhtautuminen minun lapsen saantiini, oisko ollut kyse tällaisesta samasta tilanteesta, vaikka en tietenkään vauvahuuruissani sitä huomannut? luulin, että oma sisar olisi osannut iloita kanssani, mutta olikin aivan päinvastoin!

Ei se sitä tarkoita, etteikö voisi iloita lapsesta. Mutta jos lapsettomat sivuutetaan täysin, ikään kuin heillä ei olisi ihmisarvoa ollenkaan, niin se sattuu ja kipeästi sattuukin. Se ilo siitä pienestä ihmistaimesta hiipuu hiljalleen, tahtomattaankin, kun ei vaan ole enää voimia riemuita kun itse saa kakkaa niskaansa.

mutta en kai minä voinut alkaa vähätellä iloani lapsen saannista "ettei vaan tulisi kellekään paha mieli"?

Alkuperäinen kirjoittaja Surku:

mutta en kai minä voinut alkaa vähätellä iloani lapsen saannista "ettei vaan tulisi kellekään paha mieli"?

Tuskin tällä sitä tarkoitetaan, mutta jos vaikka voittaisit lotossa, niin tuskin sinä sitäkään hokisit 4 vuotta putkeen, etkä muusta puhuisikaan. Tarkoitan siis sitä, että tottakai saa ja pitääkin olla onnellinen, mutta muistaa myös se, että muilla on olemassa muutakin elämää kuin sinun lapsesi. Jos sinun ja vanhempiesi elämä pyörii pelkästään vauvasi ympärillä, niin on luonnollista, että sisko kokee jääneensä yksin ja huomiotta.

Sähän laitoit aiheesta aloituksen jo eilen vai toissa päivänä otsikolla ...en pidä tutn lapsesta... tai sinnepäin. Mitä sä tällä samalla aloituksella taas haluat? Sääliä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sähän laitoit aiheesta aloituksen jo eilen vai toissa päivänä otsikolla ...en pidä tutn lapsesta... tai sinnepäin. Mitä sä tällä samalla aloituksella taas haluat? Sääliä?

Tämä on aloitettu sunnuntaina, lue tarkemmin

Yhteistyössä