Miksi äitiä joka jää kotiin vielä kun nuorinkin lapsi täyttää kolme katsotaan niin karsaasti toisten äitien taholta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outo äitikö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko se sitten väärin, että on kotona lapsen kanssa ja saa kaikki mahdolliset tuet? Mies opiskelee ja minä saisin kyllä keikkahommia, mutta mieluummin olen kotona ja otan tuet, johon mulla on oikeus!

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mua kummastuttaa äidit, jotka ovat vain kotona eli heillä ei ole edes harrastuksia. Heidän kaikki elämä pyörii lasten ja huushollin ympärillä. Koska mä itse masentuisin tällaisesta elämästä, en voi ymmrätää miten jokut toinen ei masentuisi. Yleensä nämä äidit käyvätkin kierroksilla jokaisesta lapselle pienestäkin välikohtauksesta (kuten itsekin kotiäitinä ollessa), joten uskon jokseenkin olevani oikeassa asian suhteen. Itsekin kotiäitinä nyt ja ollut pitkäänkin, mutta tosiaan tarvitsisin vähintään omia harrastuksia, jotta pääni tämän kestäisi pidempään taas.

Ihmiset ovat erilaisia, jos olet joskus aiemminkin sattunut kuulemaan tämän lauseen!?

Ja minä tunnen aika monta täysin väsähtänyttä, suorastaan ryytynyttä, töissä käyvää äitiä joilla ei ole harrastuksia ja kaikesta käydään hirveillä kierroksilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko se sitten väärin, että on kotona lapsen kanssa ja saa kaikki mahdolliset tuet? Mies opiskelee ja minä saisin kyllä keikkahommia, mutta mieluummin olen kotona ja otan tuet, johon mulla on oikeus!

Ei ole väärin.

No ei todellakaan ole väärin. Ja lapsesikin tuntee äitinsä parhaiten eikä mitään "tarhantätiä".

Minulla 10v ja 1,5v lapset ja kotona olen. Tänään viimeksi sain kuulla olevani työtä vieroksuva.. No, ehkä sitten niin. Sain tämän pikkumiehen 44 vuotiaana ja haluan tosiaan hoitaa hänet itse, ainakin sinne 3 vuotiaaksi! Uskon että se on myös lapsen etu. Sossuluukulla ei ole tarvinnut käydä kun tarkasti elelee. Tsemppiä kaikille kotona kitkutteleville :)

Alkuperäinen kirjoittaja outo äitikö?:
Olen äiti joka tämän ratkaisun on tehnyt, ja tuntuu että aina jos esim. puistossa, kerhossa tämä asia tulee esiin toisten äitien kanssa jutellessa niin suhtautuminen minuun muuttuu hetkessä.
Kommentit ovat yleensä "kyllä teidän täytyy olla rikkaita" (emme ole rikkaita.., "miten saat aikasi kulumaan", "etkö tosiaan ole edes hakenut töitä", ja jatkossa hyvä kun nämä samat äidit edes tervehtivät kun on selvinnyt että olen kotiäitinä vaikka nuorin jo kolme.
Mistä tämä asenne johtuu vai kuvittelenko vain?

Ja huom. en koskaan ole väittänyt kenellekään omaa ratkaisuani ainoaksi oikeaksi tai tuominnut niitä jotka ovat töissä eli siitä ei voi olle kyse.

Tää on asia mitä en ymmärrä, kotiäidin työtä pitäis todellakin arvostaa paljon enemmän, pääsishän hoitoonkin silloin ne lapset paljon paremmin jotka todella tarvitsevat hoitopaikkaa , esim. yksinhuoltajien lapset. jokainen joka vähänkin ymmärtää jotain ei voi käsittääkseni tuomita äitiä joka hoitaa lapsensa aamuisin kouluun ja pienemmät sisarrukset kotona .

Alkuperäinen kirjoittaja Heini-63:
Minulla 10v ja 1,5v lapset ja kotona olen. Tänään viimeksi sain kuulla olevani työtä vieroksuva.. No, ehkä sitten niin. Sain tämän pikkumiehen 44 vuotiaana ja haluan tosiaan hoitaa hänet itse, ainakin sinne 3 vuotiaaksi! Uskon että se on myös lapsen etu. Sossuluukulla ei ole tarvinnut käydä kun tarkasti elelee. Tsemppiä kaikille kotona kitkutteleville :)

peesaan! hyvä valinta :) sun lapsia ovat! :)

Mulle tulee ekaksi mieleen näistä ikuisista kotiäideistä että ovat työtä vieroksuvia. Vaikka kotona on duunia lasten kanssa niin työelämä on kuitenkin paljon stressaavampaa koska siellä on vastuu osaamisesta ja tekemisistä toisille.

Kyllä kotona helpommalla pääsee.

Alkuperäinen kirjoittaja Heini-63:

No sulla on noin pieni lapsi vielä. ERI ASIA kun yli kolmevuotiaitten vanhemmat lusmuaa kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Mulle tulee ekaksi mieleen näistä ikuisista kotiäideistä että ovat työtä vieroksuvia. Vaikka kotona on duunia lasten kanssa niin työelämä on kuitenkin paljon stressaavampaa koska siellä on vastuu osaamisesta ja tekemisistä toisille.

ehhehe. sulla ei oo koskaan ollut koliikkilasta, allergialasta, refluksista kärsivää, 20krt yössä heräävää...?

Alkuperäinen kirjoittaja tööt:
Siksi että sellanen äiti on tyhmä ääliö. Jos tekee lapsia, pitäs harkita myös niiden ruokkimista.

Oletko koskaan kuullut sanaa perhe, se on minun mielestäni sellainen kokoonpano jossa jokaisella on oma tehtävänsä ja myös jokaisella yhteistä aikaa ja myös vapaa aikaa. Ei se että lapset saa ruokaa ole kiinni siitä onko molemmat töissä, vaan ajan ja rahan käytöstä, ja raha ei sais kaiken määräävä tekijä.

Itse tunnen parikin tällaista äitiä enkä katso heitä kyllä yhtään karsaasti, itse ovat oman valintansa tehneet ja sillä hyvä. Voisin jäädä itsekin kotiin, mutta aikuiskontatkit vetää työelämään ja kotiarjen pyörittäminen vuodesta toiseen ei ole mun juttu, joten se siitä. Kukin tekee tyylillään.

Meillä tämä toinen äitituttu asuu saman katon alla oman äitinsä kanssa, velkoja ei ole ja mies tienaa ilmeisesti ihan hyvin, joten mikäs siinä siten jäädä kotiin vaikka lapsi on kohta 5v.

Siksi että sellanen äiti on tyhmä ääliö. Jos tekee lapsia, pitäs harkita myös niiden ruokkimista.

Oletko kateellinen kun itse joudut käymään töissä? Onneks on varaa olla kotiäitinä vaikkei mitään kotihoidontukia ole enää pitkiin aikoihin tullutkaan.

Niin pääseekin. En mä ainakaan jaksaisi lasten kanssa niin paljon tehdä jos töissä olisin. Kotona olen ollut 4,5v ja tarkoitus olla vielä ainakin kuusi vuotta kunnes kuopus menee kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos saamasi tuki on työttömyystukea, niin onhan tuo vähän arveluttavaa. Sitä kun ei ole tarkoitettu kotihoidontuen korvikkeeksi.

Niinhän se työelämä on varmasti stressaavampaa , kaikki on on väsyneitä ja on jos minkälaista vaivaa ja kolotusta , mutta MIKSI ? Rahahan siinä ratkaisee, kuitenkin elämä on lyhyt, ja lapset lapsia vain pienen aikaa. Miksi pitäis kaikkien mennä tukka putkella rahan perässä, ja koti ja lapset jää vähemmälle, kyllä se yli 3vuotiaskin on vielä kovin pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Oletko kateellinen kun itse joudut käymään töissä? Onneks on varaa olla kotiäitinä vaikkei mitään kotihoidontukia ole enää pitkiin aikoihin tullutkaan.

Mitäköhän siitä tulis jos kaikki ämmät olis yhtä laiskoja kuin sinä?
Kerropa neropatti.

Se on kateuden kello kun kauas kalkattaa.. itse olin reilun 3 vuotta kahden pojan kanssa kotona. Lähdin töihin. Nyt olen taas kotona puoli vuotiaan vauvan kanssa. Enkä tiedä koska
lähden takaisin töihin. Nautin kun isommat pojat tulee koulusta kotiin, tehdään läksyjä yhdessä, ruokaillaan saman pöydän ääressä.. mieleni tekisi olla pidempään kotona kun 3 vuotta. Mahdollisuus olisi, koen tehtäväni äitinä ja kasvattajana tärkeämmäksi kun olla töissä tällä hetkellä. Töitä olen jo tehnyt vuosikaupalla ja tulen vielä tekemäänkin kun lapset kasvaa ja lähtee kotoa pois.

Kerropa neropatti.

Pitäiskö sunkin ottaa vähän lomaa kun stressaa noin kovin?

Kerropa neropatti.

Pitäiskö sunkin ottaa vähän lomaa kun stressaa noin kovin?

heh, hyvin sanottu!!

Kerropa neropatti.

Ilmeisesti kohdalleni on osunut juurikin näitä nimimerkki töötin lailla ajattelevia äitejä, sen verran ikävää kohtelua olen tämän ratkaisun takia saanut:=(

Yhteistyössä