V
vieras
Vieras
Onko se sitten väärin, että on kotona lapsen kanssa ja saa kaikki mahdolliset tuet? Mies opiskelee ja minä saisin kyllä keikkahommia, mutta mieluummin olen kotona ja otan tuet, johon mulla on oikeus!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko se sitten väärin, että on kotona lapsen kanssa ja saa kaikki mahdolliset tuet? Mies opiskelee ja minä saisin kyllä keikkahommia, mutta mieluummin olen kotona ja otan tuet, johon mulla on oikeus!
Alkuperäinen kirjoittaja piina:Mua kummastuttaa äidit, jotka ovat vain kotona eli heillä ei ole edes harrastuksia. Heidän kaikki elämä pyörii lasten ja huushollin ympärillä. Koska mä itse masentuisin tällaisesta elämästä, en voi ymmrätää miten jokut toinen ei masentuisi. Yleensä nämä äidit käyvätkin kierroksilla jokaisesta lapselle pienestäkin välikohtauksesta (kuten itsekin kotiäitinä ollessa), joten uskon jokseenkin olevani oikeassa asian suhteen. Itsekin kotiäitinä nyt ja ollut pitkäänkin, mutta tosiaan tarvitsisin vähintään omia harrastuksia, jotta pääni tämän kestäisi pidempään taas.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko se sitten väärin, että on kotona lapsen kanssa ja saa kaikki mahdolliset tuet? Mies opiskelee ja minä saisin kyllä keikkahommia, mutta mieluummin olen kotona ja otan tuet, johon mulla on oikeus!
Ei ole väärin.
Alkuperäinen kirjoittaja outo äitikö?:Olen äiti joka tämän ratkaisun on tehnyt, ja tuntuu että aina jos esim. puistossa, kerhossa tämä asia tulee esiin toisten äitien kanssa jutellessa niin suhtautuminen minuun muuttuu hetkessä.
Kommentit ovat yleensä "kyllä teidän täytyy olla rikkaita" (emme ole rikkaita.., "miten saat aikasi kulumaan", "etkö tosiaan ole edes hakenut töitä", ja jatkossa hyvä kun nämä samat äidit edes tervehtivät kun on selvinnyt että olen kotiäitinä vaikka nuorin jo kolme.
Mistä tämä asenne johtuu vai kuvittelenko vain?
Ja huom. en koskaan ole väittänyt kenellekään omaa ratkaisuani ainoaksi oikeaksi tai tuominnut niitä jotka ovat töissä eli siitä ei voi olle kyse.
Alkuperäinen kirjoittaja Heini-63:Minulla 10v ja 1,5v lapset ja kotona olen. Tänään viimeksi sain kuulla olevani työtä vieroksuva.. No, ehkä sitten niin. Sain tämän pikkumiehen 44 vuotiaana ja haluan tosiaan hoitaa hänet itse, ainakin sinne 3 vuotiaaksi! Uskon että se on myös lapsen etu. Sossuluukulla ei ole tarvinnut käydä kun tarkasti elelee. Tsemppiä kaikille kotona kitkutteleville![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Heini-63:Minulla 10v ja 1,5v lapset ja kotona olen. Tänään viimeksi sain kuulla olevani työtä vieroksuva.. No, ehkä sitten niin. Sain tämän pikkumiehen 44 vuotiaana ja haluan tosiaan hoitaa hänet itse, ainakin sinne 3 vuotiaaksi! Uskon että se on myös lapsen etu. Sossuluukulla ei ole tarvinnut käydä kun tarkasti elelee. Tsemppiä kaikille kotona kitkutteleville![]()
Alkuperäinen kirjoittaja s:Mulle tulee ekaksi mieleen näistä ikuisista kotiäideistä että ovat työtä vieroksuvia. Vaikka kotona on duunia lasten kanssa niin työelämä on kuitenkin paljon stressaavampaa koska siellä on vastuu osaamisesta ja tekemisistä toisille.
Kyllä kotona helpommalla pääsee.
Alkuperäinen kirjoittaja tööt:Siksi että sellanen äiti on tyhmä ääliö. Jos tekee lapsia, pitäs harkita myös niiden ruokkimista.
Alkuperäinen kirjoittaja tööt:Siksi että sellanen äiti on tyhmä ääliö. Jos tekee lapsia, pitäs harkita myös niiden ruokkimista.
Alkuperäinen kirjoittaja s:Mulle tulee ekaksi mieleen näistä ikuisista kotiäideistä että ovat työtä vieroksuvia. Vaikka kotona on duunia lasten kanssa niin työelämä on kuitenkin paljon stressaavampaa koska siellä on vastuu osaamisesta ja tekemisistä toisille.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko se sitten väärin, että on kotona lapsen kanssa ja saa kaikki mahdolliset tuet? Mies opiskelee ja minä saisin kyllä keikkahommia, mutta mieluummin olen kotona ja otan tuet, johon mulla on oikeus!
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:Oletko kateellinen kun itse joudut käymään töissä? Onneks on varaa olla kotiäitinä vaikkei mitään kotihoidontukia ole enää pitkiin aikoihin tullutkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja tööt:Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:Oletko kateellinen kun itse joudut käymään töissä? Onneks on varaa olla kotiäitinä vaikkei mitään kotihoidontukia ole enää pitkiin aikoihin tullutkaan.
Mitäköhän siitä tulis jos kaikki ämmät olis yhtä laiskoja kuin sinä?
Kerropa neropatti.
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:Alkuperäinen kirjoittaja tööt:Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:Oletko kateellinen kun itse joudut käymään töissä? Onneks on varaa olla kotiäitinä vaikkei mitään kotihoidontukia ole enää pitkiin aikoihin tullutkaan.
Kerropa neropatti.
Pitäiskö sunkin ottaa vähän lomaa kun stressaa noin kovin?
Alkuperäinen kirjoittaja tööt:Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:Oletko kateellinen kun itse joudut käymään töissä? Onneks on varaa olla kotiäitinä vaikkei mitään kotihoidontukia ole enää pitkiin aikoihin tullutkaan.
Kerropa neropatti.