Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:mä olin joskus päiväkodissa hommissa , siellä lapset laitettiin pitkään naruun kaikki kiinni kun kauppaankin mentiin, ei niitä olis muuten enää sieltä löytäny :headwall:
tän mäkin kyllä vielä ymmärrän , samoin ne rattaiden valjaat! Mutta miksi äiti ei voi yksinkertaisesti pitää lasta kädestä kiinni!
Se ei ole helppoa reuhtovan ipanan kanssa. Kiskoo ja repii koko ajan. Siinä ei paljon muut aehdi, kun keskittyä pitämään lasta kiinni. Ja se se vasta on hirveän näköistä repimistä... Valjaissa saa lapsi kuitenkin kulkea tavallaan vapaammin, kuin kädestä kiinni pitäen.
Mutta ei valjaissa kyllä opi muuten tottelemaan, jos revitään ku koiraa. Ei tartte kuunnella äidin käskyjä. Silleen niitä hirviöitä kasvaa kylmässä lieassa. B) :xmas:No voi hymy sun kanssas. Eihän valjaat opeta tottelemaan, ei ne ole mikään rangaistus vilkkaudesta. Ne on suoja, turva ja antaa mahdollisuuden kulkea vilkkailla paikoilla lapsen kanssa. Ja korostan, että itse olen käyttänyt niitä vain siinä hankalimmassa karkailuvaiheessa. Sen yli kasvaa. Nyt meillä tuo pahin villikko ja karkailija on 4-v ja tottelee jo suht hyvin, eikä todellakaan enää lauko tielle, noin vain.
Tossa noin 2-vuotiaana käytin hällä valjaita, muilla en ole joutunut käyttämään.
Suojana ja turvavarusteena minäkin ne näen. :flower: vieraalle tällä erää
En siis mitenkään rangaistuksena, enkä edes kasvattamisena sinällään. Toki jokainen opettaa liikennekäyttäytymistä lapsilleen, mutta ei sanat niin kovin hyvin uppoa aina 2- vuotiaaseen. Kuten ei uppoa aina se kuuluisa "the esimerkkikään" (kasvatus)