Miksi äiti pitää lasta koirana?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se myy. Katos, täydelliset äidit tuntee itsensä todella onnistuneiksi ja viisaiksi. Kattovat meitä ja toteavat: voi luoja mikä sakki, onneksi me ollaan näin älykkäitä.:)

Hmmm, yhden naisen orkesteri ja teitä katsotaan... Onko täydellisten äitien joukko ympäripäissään ja näkee kaiken vähintään kahtena, vai onko sun persoonasi jotenkin jakautunut (yksi soittaa tuubaa ja toinen pasuunaa)?

Se myy. Katos, täydelliset äidit tuntee itsensä todella onnistuneiksi ja viisaiksi. Kattovat meitä ja toteavat: voi luoja mikä sakki, onneksi me ollaan näin älykkäitä.:)

Hmmm, yhden naisen orkesteri ja teitä katsotaan... Onko täydellisten äitien joukko ympäripäissään ja näkee kaiken vähintään kahtena, vai onko sun persoonasi jotenkin jakautunut (yksi soittaa tuubaa ja toinen pasuunaa)?

Ok. Olet väärinymmärtämisen Euroopanmestari! Onnea! En väittele kanssasi.:)

Meillä esikoinen oli valjaissa kun liikuttiin kaupungilla. Sellanen jokapaikkaan pinkoja, että oli hiukan pakko.... Rattaissakaan (turvassa) ei suostunut kovin pitkään istumaan. Ihan normaali siitä tuli, vaikka äiti hihnassa taluttikin ;) :D

Alkuperäinen kirjoittaja naksu:
Omaa laiskuutta kun ei jaksa opettaa miten kuljetaan. Ikinä en valjaita omille lapselle laittais enkä kyllä muidenkaan.

Näin minäkin olisin sanonut vielä kahden lapsen jälkeen. Varo vaan, ehkä säkin vielä saat sen ei-ihan-niin-tottelevaisen lapsen. Mutta muista sitten, että kaikki onkin vaan omaa laiskuttasi ja taitamattomuuttasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Pikkusen päiväkodissa roikkui valjaat eteisen naulakossa, hän kysyi minulta; "äiti, tiiäkkö, jotkut pitävät lapsiaan kiinni näissä. Mä luulin, et vain koiria pidetään hihnassa?."

Että silleen. Ja hyvää yötä.

:xmas:

Turvana ne on meilläkin,harvoin kylläkin mutta silloinkin kun ne on käytössä niin mä en todellakaan riuhdo lasta niissä!
Kyllä silloin kävellään ihan normaalisti samaan tahtiin kuin ilman valjaitakin tehdään.

Mulla oli valjaissa kiinni vielä koiran fleksi, koska poika ei suostunut käveleen käsi kädessä eikä myöskään valjaissa vieressä. Vauva, 2 kävelyikäistä ja tämä talutushihna lapsi (autismidg). Tuo oli ainut keino jolla hänen + muiden lasten kanssa pääsimme yhdessä kävelemään, sillä muuten poika olisi juossut yhteensuuntaan ja toiset toiseen. Mihin minä vaunujen kanssa, ei olisi saanut ketään kiinni. Mulle oli aivan sama mitä joku sanoi/ajatteli

Mulla oli valjaissa kiinni vielä koiran fleksi, koska poika ei suostunut käveleen käsi kädessä eikä myöskään valjaissa vieressä. Vauva, 2 kävelyikäistä ja tämä talutushihna lapsi (autismidg). Tuo oli ainut keino jolla hänen + muiden lasten kanssa pääsimme yhdessä kävelemään, sillä muuten poika olisi juossut yhteensuuntaan ja toiset toiseen. Mihin minä vaunujen kanssa, ei olisi saanut ketään kiinni. Mulle oli aivan sama mitä joku sanoi/ajatteli

Ei se kenellekään muulle kuulunutkaan - paitsi tietenkin näille toistaiseksi täydellisille äideille, jotka eivät vielä ole ehtineet tarpeeksi nähdä elämän eri puolia. Mutta Siperia opettaa.

Mä en oikeen tykkää ajatuksena niistä valjaista. Mulla oli pienenä semmoiset, mutten muista että niitä olisi koskaan käytetty. Silloinkin tunsin niiden olevan jollain tavalla alentavat kapineet. Ymmärrän kyllä tavallaan että jos se on ainut keino turvata lapsen kulku väkijoukossa.

NO, otetaanpa esimerkiksi vaikka..markkinat..tai lentokenttä.. Kumpiko on huonompi äiti, se joka pitää vilkkaan lapsensa valjaissa paikassa jossa on paljon väkeä vai se jonka lasta kuulutellaan "täällä 3 vuotias Erkki odottelee äitiään"?

Taas on niin käsipäivää sakkia liikkeellä!! :headwall: :headwall:
Ihan varmasti jokainen vanhempi joka laittaa lapselleen valjaat niin heti näkee edessään koiran eikä lapsen! Justjust! Tehän fiksuja olette! Munki pitäis varmaan hommata lapsille valjaat vaan sen takia ku välillä tuntuu että haluaisin koiran! Sillainhan se sitten olis kuin 2 kärpästä yhdellä iskulla! :laugh:
Mä uskon että jokainen ajattelee vaan lasten turvallisuutta. Joku laitto ettei niillä markkinoilla ollu ku 100 ihmistä! Kyllä siinä on jo sen verran väkeä että yks parivuotias pääsee katoamaan!
Hmm..taidanpa lähtä lenkille...voivoi ku ei ole koiraa seuraksi, mutta ei se mitään, laitan lapsen valjaisiin niin sitten se on koira...! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sinterella:
Taas on niin käsipäivää sakkia liikkeellä!! :headwall: :headwall:
Ihan varmasti jokainen vanhempi joka laittaa lapselleen valjaat niin heti näkee edessään koiran eikä lapsen! Justjust! Tehän fiksuja olette! Munki pitäis varmaan hommata lapsille valjaat vaan sen takia ku välillä tuntuu että haluaisin koiran! Sillainhan se sitten olis kuin 2 kärpästä yhdellä iskulla! :laugh:
Mä uskon että jokainen ajattelee vaan lasten turvallisuutta. Joku laitto ettei niillä markkinoilla ollu ku 100 ihmistä! Kyllä siinä on jo sen verran väkeä että yks parivuotias pääsee katoamaan!
Hmm..taidanpa lähtä lenkille...voivoi ku ei ole koiraa seuraksi, mutta ei se mitään, laitan lapsen valjaisiin niin sitten se on koira...! :D

Ja vapaana juoksevaa koiraa pidetään kuin lasta. Öhhh....

Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
no ymmärrän juuri ja juuri nuo valjaat..ite en moisia laittas ikinä lapselle |O

Mä oon köyttänyt 1 vuotiaan syöttötuoliin, kun ei siinä kiipimättä suostunu istumaan.

Eikä mun lasten, koskaan pitäny ottaa leluja tai kirjoja pöytään.

Ja mun ei koskaan pitäny menettää hermojani lapsiini...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
no ymmärrän juuri ja juuri nuo valjaat..ite en moisia laittas ikinä lapselle |O

Mä oon köyttänyt 1 vuotiaan syöttötuoliin, kun ei siinä kiipimättä suostunu istumaan.

Eikä mun lasten, koskaan pitäny ottaa leluja tai kirjoja pöytään.

Ja mun ei koskaan pitäny menettää hermojani lapsiini...

:o :D :D :D

Yhteistyössä