Miksi äitejä kytätään ja syyllistetään kaikkialla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heh, kuinkahan paljon mä saan arvostelua osakseni, kun hoidan kohta 2,5kk 9 kuukauden ikäistä kummipoikaani. :D Mulla ei kuitenkaan ole omia lapsia enkä ole paljon hoitanut noin pieniä vauvoja niin en varmaan tee kaikkea oppikirjojen mukaan. Pääsen tutustumaan pahamaineisiin perhekahviloihin/kerhoihinkin. ;)

Minä olen törmännyt arvosteluun vain kerran, ja sekin tuli äidiltäni siitä, että kerroin meidän ottaneen tosi tarkkaan selvää rokotteista ja niiden mahdollisista haittavaikutuksista ennen kuin annoimme rokottaa lapsemme. Äiti ei tätä ymmärtänyt.

Sitten toisenlaista ohjausta tulee miehen lapsettomalta siskolta, ja se on aika ärsyttävää. "Kato nyt sillä on suussa taas jotain, ota nyt äkkiä pois", "varo sen päätä" (tätä usein silloin kuin lapsi oli vastasyntynyt) "etkai sä tuota meinaa laittaa sille?" jne. Näihin en jotenkin osaa suhtautua, tulee olo että hän pitää minua ihan surkeana äitinä kun en koko ajan pidä taaperoani silmän alla, eli siis uskallan hetkeksi kääntää myös selän :D

pahimpia syyllistäjiä ovat tiettyyn jäykkään kaavaan, elämänasenteeseen tai aatteeseen juuttuneet äidit. kestovaippa- ja kantoliinafanaatikot ovat pahimpia. itse omistan kantoliinan, ja ok, lapsi ei siinä viihdy, eli en sitä käytä. on kestovaippoja, vauvalle tuli ihottumaa märistä vaipoista ja villasta, en käytä. ja arvatkaa saako tästä kuulla, vaikka osaliinailen ja osakestoilen joskus. olen pettynyt, kun hyvä ajatus ei toiminut, mutta se ei riitä, ku siitä vielä syyllistetäänkin. ostin matkarattaat, ja sain kuulla siitä, etten viitsi kantaa liinassa lastani.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Heh, kuinkahan paljon mä saan arvostelua osakseni, kun hoidan kohta 2,5kk 9 kuukauden ikäistä kummipoikaani. :D Mulla ei kuitenkaan ole omia lapsia enkä ole paljon hoitanut noin pieniä vauvoja niin en varmaan tee kaikkea oppikirjojen mukaan. Pääsen tutustumaan pahamaineisiin perhekahviloihin/kerhoihinkin. ;)

Siis hoidat vaan päivisin vai ihan 24/7?

Alkuperäinen kirjoittaja puutun heti:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:

Siis hoidat vaan päivisin vai ihan 24/7?

No hui, päivisin tietenkin! En mä edes suostuisi hoitamaan 24/7. :D Vahdin kummipoikaani ja hänen siskoaan (serkkujani) 5 kertaa viikossa, 7,5h/päivä.

Ei mua ainakaan kukaan kyttää tai syyllistä. Tai sitten en ole vaan huomannut, kun ei oikeasti juurikaan kiinnosta, mitä joku on minusta äitinä tai muutenkaan mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja juuri:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
en mä ole hirveemmin muualla kuin tällä palstalla törmännyt siihen arvosteltuun ja taivasteluun sun muuhun.
tosi elämässä oon tavannut vain mukavia, normaaleja äitejä 99%:sesti, jotka joo saattaa hämmästellä,ihmetellä,miettiä ja jutella erilaisista lapsiin(kin) liittyvistä asioista,mutta ilman sitä puhtdasta vittumaisuudensävyä joka esim.tällä palstalla useimmiten rehottaa.

Samoin täällä. IRL en ole törmännyt siihen että kukaan arvostelisi toisten valintoja. Puhua voidaan mutta ei arvostella, äiti-ihmiset tuntuvat olevan ihan suvaitsevaisia täällä päin. Ainoa joka on arvostellut on lapseton kaverini, jolla on nyt hirveä ekoinnostus päällä. Sitä rupesi sanomaan kun käytän kersoilla kertiksiä. Totesin että katotaan asiaa sitten kun sulla on omia lapsia, tämä on mun valintani.

Ja jos joku tulisi paukuttamaan päätänsä mulle jossain korvikehyllyn vieressä mä varmaan juottaisin sellaselle eukolle litran sitä korviketta... Kysyisin vielä että oliko se nyt kuolemaksi. :kieh:

Arvaappa montako kertaa olen käynnyt jälkikäteen mielessäni sen "keskustelun" jonka olisin halunnut silloin syöltää tuolle naiselle? Jotenkin karmaisevaa kun ei osata ajatella että elämässä voi olla erillaisia tilanteita jolloin ei sit vaikka tuo imetys onnistu.

no turha sitä jälkikäteen on mahtailla....olisit sanonut sanottavasi silloin eikä myöhemmin....

arvosteluun olen törmännyt vain täällä.

Minulle on sattunut kauheita juttuja esikoisenkanssa. Ja kukaan ei arvostellut. Esim. lapsi ei halunnut olla kiinni rattaissa ja tippui siwan kivilattiale pää alaspäin.

Muut kaupassa olijat vaan sanoivat, että ei tainnut käydä pahasti kun itkee noin kovaa.
Jos olisi hiljaa, olisi käynyt pahasti.

Vielä pienempänä vauvan vaunut menivät ympäri koska jarrut olivat rikki. Tuolloinkin ihmiset sanoivat samalla tavalla... eivät pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Ei mua ainakaan kukaan kyttää tai syyllistä. Tai sitten en ole vaan huomannut, kun ei oikeasti juurikaan kiinnosta, mitä joku on minusta äitinä tai muutenkaan mieltä.

Peesi. Ei ole kukaan minullekaan tullut mitään sanomaan ja nettikeskusteluista en ala vainoharhaiseksi.

Yhteistyössä