Miksi aina sanotaan että laiskat äidit ei imetä?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä kyllä pidän parempana sitä, että mielummin antaa pullosta maitoa kuin alkaa oman mielenterveyden uhalla väkisin yrittämään imetystä. Kun kaikki ei oikiasti jaksa eikä tästä saisi mun mielestä syyllistää.

Jos mä saan lisää lapsia, niin toivon toki, että imetys onnistuu ja voin imettää n. vuoden ikäiseksi asti.

Mutta tuohon alkuperäiseen väittämääsi, eikö siis omalla kohdallasi ollut niin, että imetys olisi vaatinut enemmän työtä verrattuna pullotteluun? Jos olisit halunnut imetyksen onnistuvan, niin sun olisi pitänyt nähdä sen eteen vaivaa, olisi pitänyt voittaa ne hankaluudet jne. Eli tässä mun mielestä juurikin pätee se, että pullon ja korvikkeen kanssa pääsit lopulta helpommalla!

Enkä siis todellakaan sano, että sun olisi pitänyt tehdä se työ. Jokainen äiti päättää ihan itse omalta kohdaltaan imetyksen keston. Mutta mielestäni et voi väittää, että imetys on helppoa ja pullottelu sen sijaan vaikeaa ja työlästä.

Imetyksen onnistuminen vaatii aika usein melkoisen kovan työn alkuun. Ei se itsestään onnistu, ellei äiti ole motivoitunut.

Yhteistyössä