miksi äidit haluaa mennä töihin,kun lapsi on vasta 9 kk-1 v ikäisiä

Miksi äidit vievät jo 9 kk ikäisiä vauvoja päiväkotiin? sen ikäisen pitäisi vielä imeä rintaa ja olla äidin kanssa.

1 vuotiaskin on tosi pieni päiväkotiin. Hoitajat ei rakasta lasta siellä. Kotona tai isoäidin hoidossa lapsi saa kokea että häntä rakastetaan ehdoitta. Perusturvallisuus kehittyy.

Ei alle 3 v kaipaa kavereitakaan vaan haluaa olla vanhempiensa kanssa.

Miksi äidit ei voi olla 3 v kotona, sehän on tosi lyhyt aika elämässä. Se aika, kun lapset on pieniä, menee tosi nopeasti. Eikö työelämä voi odottaa sen 3 vuotta, kyllä töitä ehtii tekemään kyllästymiseen asti koko loppuelämän...En voi ymmärtää miksi äideillä on kiire töihin. Valaiskaa nyt hiukan miksi joku haluaa mennä töihin mieluummin kuin hoitaa rakasta suloista omaa lastaan?

Olen 1 1/2 vuotiaan lapsen kanssa kotona ja mitään kiirettä ei töihin ole.
 
Kata-76
No vaikka siks että ihmiset on erilaisia luonteeltaan. Se, että äiti menee töihin ei tee hänestä huonoa äitiä, tai äitiä joka ei rakasta lastaan (vaikka selkeästi niin ajatteletkin). Miksi isä voi olla töissä ilman moraalisaarnaa?
 
vieras
Sen vuoksihan äidit menevät töihin, että saavat rahaa ja pidettyä paremman elintason. Itse olin esikoisen kanssa kotona, kunnes tämä täytti kolme. Kuopus on vielä sen verran pieni, että en ole asiaa ehtinyt edes miettiä. Mutta meillä siis eletään sen verran vaatimattomasti (esim. pieni omakotitalo --> pieni laina ) , että kotonaolo on mahdollista. Monilla kun on niin suuret velat, että töihin on pakko heti mennä. Kaikilla ei ole elämässä samat arvojärjestykset.
 
sama...
ja sitten vielä...jotkut hankkii enemmän kuin sen yhden lapsen. Silloin kotivuosia voi todellakin tulla enemmän kuin tuo kolme. Ihan terapeuttista käydä välillä muuallakin.
 
Tuli tuosta 9kk ikäisestä päivähoidossa mieleen, että itse olen hoitanut aikanaan sen ikäistä hoidossa. Lapsi pärjäsi hyvin, mutta ei varmasti tee lapselle hyvää olla 9 tuntia päivässä 5 päivää viikossa hoidossa :'( Se on aivan liian paljon. Olisin ymmärtänyt, jos sen ikäinen olisi vaikka puolipäivää hoidossa muutaman päivän, mutta tuo väh. 9t/pvä ja joka arki päivä!! |O
 
K
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sen vuoksihan äidit menevät töihin, että saavat rahaa ja pidettyä paremman elintason. Itse olin esikoisen kanssa kotona, kunnes tämä täytti kolme. Kuopus on vielä sen verran pieni, että en ole asiaa ehtinyt edes miettiä. Mutta meillä siis eletään sen verran vaatimattomasti (esim. pieni omakotitalo --> pieni laina ) , että kotonaolo on mahdollista. Monilla kun on niin suuret velat, että töihin on pakko heti mennä. Kaikilla ei ole elämässä samat arvojärjestykset.
Muuten hyvä perustelu, mutta arvojen kanssa on hyvin vähän tekemistä sillä mikä kullekin sopii parhaiten.
 
vieras
Tää on tosi arka aihe täällä, varaudu että kohta saat paskaa niskaan :D Tottakai , koska tämä aihe ottaa monen omatunnolle kun on ne lapset siellä hoidossa. En minäkään sitä ymmärrä, mutta toisaalta tiedän ettei kaikki äidit vaan jaksa ajatella näitä vaan haluaa tehdä muutakin....
Niin tai näin, minä hoidan omat kotona 3v asti, ja siitäkin ropisee tynnyreittäin kakkaa niskaan ;) Tosin ei tällä palstalla vaan ihan oikeassa elämässä. Mä vielä hui kauhistus olen kotona kun kuopus tulee 3v, isompikin on siihen asti kotona :) Ehkä aloitamme kerhon kuitenkin hälle.
 
bud
Älä sä sillä päätäs vaivaa. Vaikka onhan se outoa, jos alle vuoden ikäisen haluaa viedä hoitoon, eriasia on sitten, jos on pakko. Meillä joutuu tyttö hoitoon 1.8v iässä ja mun sydän särkyy, mä aivan varmasti itken, kun joudun sen hoitoon jättään ekan kerran. Mutta lainaa on lyhennettävä ja jääkaappia täytettävä..
 
Et sitten jaksanut lukea jotain niistä sadoista ketjuista joita täällä on aiheesta vaan päätit aloittaa taas yhden lisää?

Jääkös teillä näillä näkymin lapsiluku yhteen? Meinaan kotona pitäisi olla vähän pidempäänkin kuin se 3 vuotta jos lapsia tulee vaikka 3 tai 4 ja ikäeroakin heillä on...
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sen vuoksihan äidit menevät töihin, että saavat rahaa ja pidettyä paremman elintason. Itse olin esikoisen kanssa kotona, kunnes tämä täytti kolme. Kuopus on vielä sen verran pieni, että en ole asiaa ehtinyt edes miettiä. Mutta meillä siis eletään sen verran vaatimattomasti (esim. pieni omakotitalo --> pieni laina ) , että kotonaolo on mahdollista. Monilla kun on niin suuret velat, että töihin on pakko heti mennä. Kaikilla ei ole elämässä samat arvojärjestykset.
Mites sitten, kun jotkut menee töihin vaikkei olisi penniäkään lainaa? Arvojärjestykset voi olla erilaisia, mutta kenen arvojärjestys on paras. Vaikka äiti tai isä kävisikin töissä, se ei silti tarkoita, että hän olisi hylännyt lapsen tai lapsella olsii jotenkin turvaton ja puutteellinen lapsuus. Työaikojakin on erilaisia, perheitä on erilaisia ja järjestelyjä on erilaisia.
 

Yhteistyössä