Miksette tarjoa kahvia vieraille? -te jotka ette sitä tarjoa

Eli kysyn nyt vielä teiltä, jotka eivät tarjoa kahvia vieraille, syytä, miksette tarjoa kahvia/teetä tjms.? Onko siihen joku erityinen syy? Ettekö välitä asiasta? Piheyttäkö? (ei meille tulla syömään-periaate). Unohdatte sen aina?

Mitä mietitte, jos teille tulee sellainen vieras, joka on aina tarjonnu teille jopa ruuat, jonka olette ilomielin syönyt, mutta ette tarjoa yhtään mitään itse?

vieras
Mulla on pari kaveria jotka ei tarjoa kahvia, musta se on outoa koska itse aina kysyn haluatteko kahvia, teetä tai jotain. Ja aina jotain tarjottavaa myös. Ollaan noille kavereille tarjottu muutamaan otteeseen ruuatkin, heillä ei koskaan mitään ja jos sattuukin sitten käymään niin että kahvit heillä keitetään ( jos heidän alkaa tekee mieli ) ei mitään tarjottavaa ainakaan ole.
En sitten tiedä olenko mä outo vai noi kaverit?

Terttuleena
Meillä ei aina ole kahvia, varsinkin jos tilanne yllättää, koska me ei juoda sitä itse. Joskus en ole kehdannut keittää jäljellä olevista poroista, koska porot on haisseet jo "kaapilta". tarjoan toki sitten jotain muuta kostuketta pullanpainikkeeksi.

vieras
Mä tarjoon kahvit/teen vieraille mutta en esim. meidän yhdelle naapurille.Tulevat kutsumatta,komentelevat meidän lapsia meidän omassa kodissa eli lapset tekee jotain mitä he eivät hyväksy mutta me kyllä.Ja en pidä siitä että naapuri kylään tullessaan ottaa tv:n kaukosäätimen käteensä ajaen lapset pois että saa ite kattoa mitä haluaa.Asiasta on sanottu mutta ei mene perille.Joten minä en tarjoa sitten kahvia:D

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta et kutsumattomille vieraille vai?
En. Jos jollain on otsaa tulla häiritsemään mua kysymättä ensin, sopiiko se mulle, mulla on myös otsaa olla tarjoamatta kahveja tai mitään muutakaan. Onneksi ystäväni tietävät, että teen usein iltaisin ja viikonloppuisin töitä kotoa käsin eivätkä teekään yllätysvierailuja. Eivät myöskään tule päivisin yllättäen työpaikalleni odottamaan, että alkaisin töiden lomassa keitellä heille kahvia.

vieras
Aina tarjotaan niin kutsumattomille kuin kutsutuillekin vieraille kahvit ja kahvin kanssa jotakin. Sehän kuuluu asiaan. Uskomatonta jos jotkut ei tee näin?
Ja siis mihin vain me menemme niin aina kahvit saadaan. HArvemmin kyllä ihmisillä sitten mitään sen kahvin kanssa. Mutta ymmärrän, että ei kaikilta aina löydy keksiä ja pullaa kaapista.

nip
tädit tarjoilee kahvia.Itse kiusaannun jos joku alkaa jtn tuputtaa. Aina vois kysästä et haluutko jtn juotavaa. Tuntuu,että vierailusta tulee tiukkapiponen ja virallinen jos tarjotaan kahvia. Itse en tarjoa kahvia koska ei ole kahvinkeitintä,meidän taloudessa ei juoteta vieraille stimulantteja.

vieras
kahvit saa aina; eri juttu on se, löytyykö tarjottavaa kahvin kanssa, pyrin kuitenkin pitämään jotakin vierasvaraa, mutta meillä tuntuu aina "joku" vainuavan mun kätköt jopa pakastimesta...

Meillä saa ainakin aina kahvia ja teetä, mutta mulla ei jemmassa ole mitään muuta tarjottavaa. Sempä takia en tykkääkään kutsumattomista vieraista.... Mutta jos vieraita kutsun, varaan kyllä AINA jotakin tarjottavaa, siis syötävää.

Alkuperäinen kirjoittaja nip:
tädit tarjoilee kahvia.Itse kiusaannun jos joku alkaa jtn tuputtaa. Aina vois kysästä et haluutko jtn juotavaa. Tuntuu,että vierailusta tulee tiukkapiponen ja virallinen jos tarjotaan kahvia. Itse en tarjoa kahvia koska ei ole kahvinkeitintä,meidän taloudessa ei juoteta vieraille stimulantteja.
No tarjoaako kaverisi sulle yleensä jotain? Syötkö sitten ilomielin muilla silti?

Liinuska74 käymässä
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Jotkut tyypit ottaa päähän, ku jatkuvasti änkeemässä kahville. Kerran yhelle tutulle sanoin, tuu vaan kahville, tai ovelle, niin annan sulle euron, että pääset nesteelle nauttimaan kahvis
Mä taas tykkään, että kaveri pistää viestiä: ootko kotona, keitätkö kahvit.
Ihan oikeasti, eiks se oo kiva, että joku ajattelee sua ihan extempore ja tulee käymään. Kuin se, että sun pitää erikseen kutsua, että joku viitsii tulla teille?
Mä ainakin oon niin laiska kyläilemään, että oikein hävettää, mutta jos todella yleinen mielipide on tämä, että kutsumattomille ei tarvi keittää kahvia tai mitään muutakaan, niin ehkä on hyväkin pysyä kotona. Vaikken tietty kahvin takia kylään meekään, vaan siksi, että näkisin kavereita, mutta
mun mielestä se, että ei tarjoa mitään, tai ei edes kysy, että ottaisitko jotain, on selvä merkki siitä, että "emäntä" vaan odottaa, että vieras tajuais lähteä. Mä en menisi sellaiseen paikkaa toiste, ellei pyydettäisi.

:LOL: Ap:lla on tainnut jäädä naapurissa kaffet saamatta vaikka on naapurille tarjonnut... Ehkä et ole ollut tervetullut kylään silloin? Ehkäpä heillä ei OLLUT kahvia? Jokainen saa varmaan tehdä kotonaan niinkuin tahtoo. Ota ens kerralla termari mukaan jos oot kahvinorja ;)

nip
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja nip:
No tarjoaako kaverisi sulle yleensä jotain? Syötkö sitten ilomielin muilla silti?
Ei tarjoa,jotkut kysyy et haluutko jtn juotavaa.Yleensä on periaate et "help yourself"

Yhteistyössä