Keittiönoita
Mä en edes ymmärrä, miksi tänä päivänä pitäisi mennä yllätysvierailulle, kun jokaisella on jo kännykkä, jolla voi soittaa ja kysyä, sopiiko vai eikö sovi.
Se on ihan totta. Jos luit tuota edellistä ketjua, niin selitin sinne. Itse tarjoan aina jotain, mutta olen alkanut miettimään, että miksi enää tarjoaisin niille, jotka eivät mullekaan mitään tarjoa. Viimeinen pisara oli se kun kaveri, joka useasti on meillä kahvitellut ja syönyt, kehtasi syödä itse meidän aikana, eikä tarjonnut yhtään mitään meille. Ja todella harvoin heillä käyn matkan takia (he ovat meilläpäin sukulaistensa vuoksi useimmin). Ja ihan oli sovittu tapaaminen... Otin kyllä tuosta herneet nenuuni. En siis siksi, että kaverisuhde kärsisi, mutta en enää ajatellut kertaakaan heille tarjota mitään.. Ja taidanpa itse hörästä kahvia heidän vieressään kun meille tulevat.Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:Ap:lla on tainnut jäädä naapurissa kaffet saamatta vaikka on naapurille tarjonnut... Ehkä et ole ollut tervetullut kylään silloin? Ehkäpä heillä ei OLLUT kahvia? Jokainen saa varmaan tehdä kotonaan niinkuin tahtoo. Ota ens kerralla termari mukaan jos oot kahvinorja
Näin meilläkin!Kyllä mie ainakin keitän kahvit kutsutuille ja kutsumattomillekin
Ymmärrän hyvin jos oot vetäny herneet nenuun, olipas ajattelematonta! ta ens kerralla vaan termari mukaan ja joku hyvä viineri kanssa, kato miten sitten suu pannaanAlkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Se on ihan totta. Jos luit tuota edellistä ketjua, niin selitin sinne. Itse tarjoan aina jotain, mutta olen alkanut miettimään, että miksi enää tarjoaisin niille, jotka eivät mullekaan mitään tarjoa. Viimeinen pisara oli se kun kaveri, joka useasti on meillä kahvitellut ja syönyt, kehtasi syödä itse meidän aikana, eikä tarjonnut yhtään mitään meille. Ja todella harvoin heillä käyn matkan takia (he ovat meilläpäin sukulaistensa vuoksi useimmin). Ja ihan oli sovittu tapaaminen... Otin kyllä tuosta herneet nenuuni. En siis siksi, että kaverisuhde kärsisi, mutta en enää ajatellut kertaakaan heille tarjota mitään.. Ja taidanpa itse hörästä kahvia heidän vieressään kun meille tulevat.Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:Ap:lla on tainnut jäädä naapurissa kaffet saamatta vaikka on naapurille tarjonnut... Ehkä et ole ollut tervetullut kylään silloin? Ehkäpä heillä ei OLLUT kahvia? Jokainen saa varmaan tehdä kotonaan niinkuin tahtoo. Ota ens kerralla termari mukaan jos oot kahvinorja
Mulle on vaikea muistaa, että osa on sellaisia kahvihampaita ja vetää herneen nenään. Mihin hävisi se maassa maan tavalla? Mulle kelpaa parhaiten vieraisilla mehu.Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Miksette tarjoa? Mikä on syy?
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:Ymmärrän hyvin jos oot vetäny herneet nenuun, olipas ajattelematonta! ta ens kerralla vaan termari mukaan ja joku hyvä viineri kanssa, kato miten sitten suu pannaanAlkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Se on ihan totta. Jos luit tuota edellistä ketjua, niin selitin sinne. Itse tarjoan aina jotain, mutta olen alkanut miettimään, että miksi enää tarjoaisin niille, jotka eivät mullekaan mitään tarjoa. Viimeinen pisara oli se kun kaveri, joka useasti on meillä kahvitellut ja syönyt, kehtasi syödä itse meidän aikana, eikä tarjonnut yhtään mitään meille. Ja todella harvoin heillä käyn matkan takia (he ovat meilläpäin sukulaistensa vuoksi useimmin). Ja ihan oli sovittu tapaaminen... Otin kyllä tuosta herneet nenuuni. En siis siksi, että kaverisuhde kärsisi, mutta en enää ajatellut kertaakaan heille tarjota mitään.. Ja taidanpa itse hörästä kahvia heidän vieressään kun meille tulevat.Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:Ap:lla on tainnut jäädä naapurissa kaffet saamatta vaikka on naapurille tarjonnut... Ehkä et ole ollut tervetullut kylään silloin? Ehkäpä heillä ei OLLUT kahvia? Jokainen saa varmaan tehdä kotonaan niinkuin tahtoo. Ota ens kerralla termari mukaan jos oot kahvinorja
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:Mulle on vaikea muistaa, että osa on sellaisia kahvihampaita ja vetää herneen nenään. Mihin hävisi se maassa maan tavalla? Mulle kelpaa parhaiten vieraisilla mehu.Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Miksette tarjoa? Mikä on syy?
Meillä ei juoda kahvia tai teetä. Kun oikein kutsun vieraita, teen kahvia ja annan usein se paketin kotievääksi. Mutta pikaisesti vierailevalta kysytään kyllä usein haluuko juotavaa ("Jääkaapissa on vissyy, limuu, mehuu ja raanasta tulee vettä"), erityisesti jos tarjoan syötävää. Mutta en lähes koskaan kysy, keitänkö kahvit.
Mitäs tein pahasti?
No tämä on juuri se syy, miksi en yllätysvieraille tarjoa mitään. Koska sitten ne ei lähde ainakaan seuraavaan tuntiin pois vaan jäävät jutustelemaan. Kutsutut vieraat on tietenkin eri asia.Alkuperäinen kirjoittaja minä:No minä kyllä aina tarjoan... Mielestäni se on mukava tapa aloittaa vierailu; emäntä kysyy, keitetäänkö kahvit ja alkaa siinä sitten hääräillä kahvinkeittopuuhissa ja samalla jutustellaan. Näin tunnelmasta tulee rento, jos siis kyseessä vähän vieraammat vieraat. Ja kahvipöydässä on hyvä jatkaa jutustelua... ja sen jälkeenkin...
Vastasin sinne sulleAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Höh! Menit sitten aloittamaan uuden ketjun, kun oikein kunnolla avauduin tuolla toisessa ketjussa En jaksa samoja kirjoittaa enää tänne..
No meillä kyllä saattaa joku jäädä ilman tarjoamuksia. Pikaisesti piipahtavat kaverit tai isovanhemmat. Esim isovanhemmat käy kuitenkin lähes joka toinen päivä ohikulkiessaan. Ne kuitenkin menee kotiin kahveelle, siellä on kuulemma parempaa kuin meillä. Mutta kesällä kaikilta kysyttiin, haluuko jäätelöä.Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:Mulle on vaikea muistaa, että osa on sellaisia kahvihampaita ja vetää herneen nenään. Mihin hävisi se maassa maan tavalla? Mulle kelpaa parhaiten vieraisilla mehu.Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Miksette tarjoa? Mikä on syy?
Meillä ei juoda kahvia tai teetä. Kun oikein kutsun vieraita, teen kahvia ja annan usein se paketin kotievääksi. Mutta pikaisesti vierailevalta kysytään kyllä usein haluuko juotavaa ("Jääkaapissa on vissyy, limuu, mehuu ja raanasta tulee vettä"), erityisesti jos tarjoan syötävää. Mutta en lähes koskaan kysy, keitänkö kahvit.
Mitäs tein pahasti?
Lähinnä on kyse siitä, ettei tarjoa yhtään mitään. Jo se, että tarjoaa mehua, on tarjoamista. Ei se välttämättä kahvia tarvitse olla.
Ja tää on just se nykyajan ongelma, että ei ole aikaa yllätysvieraille. Toiset haluavat nähdä SINUA. Tulevat varta vasten sinua katsomaan. Mutta sinä toivot heidän lähtevän mahd. pian.?Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:No tämä on juuri se syy, miksi en yllätysvieraille tarjoa mitään. Koska sitten ne ei lähde ainakaan seuraavaan tuntiin pois vaan jäävät jutustelemaan. Kutsutut vieraat on tietenkin eri asia.Alkuperäinen kirjoittaja minä:No minä kyllä aina tarjoan... Mielestäni se on mukava tapa aloittaa vierailu; emäntä kysyy, keitetäänkö kahvit ja alkaa siinä sitten hääräillä kahvinkeittopuuhissa ja samalla jutustellaan. Näin tunnelmasta tulee rento, jos siis kyseessä vähän vieraammat vieraat. Ja kahvipöydässä on hyvä jatkaa jutustelua... ja sen jälkeenkin...
En ymmärrä minäkään.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä en edes ymmärrä, miksi tänä päivänä pitäisi mennä yllätysvierailulle, kun jokaisella on jo kännykkä, jolla voi soittaa ja kysyä, sopiiko vai eikö sovi.
Jos mun ystäväni HALUAVAT nähdä minua, he soittavat ja kysyvät, milloin mulla olisi aikaa. Jopa niin, että mä matkustan 3 tuntia bussilla köröttäen heidän luokseen. Kyllä mä ystäväniäkin tapaan, ei siihen tarvita yllätysvierailuja =)Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja tää on just se nykyajan ongelma, että ei ole aikaa yllätysvieraille. Toiset haluavat nähdä SINUA. Tulevat varta vasten sinua katsomaan. Mutta sinä toivot heidän lähtevän mahd. pian.?
Ihannoin niitä entisaikojen tapoja missä jokaisella on kotiinsa aina ovet auki... Itse rakastan yllätysiverailuja. Nehän tuovat vain sisältöä elämään
Tarjoatko sitten vieraille yhtään mitään?Alkuperäinen kirjoittaja lilli:meillä ei ole kahvinkeitinkä, kahvia eikä teepusseja. koska kukaan meillä asuvista ei juo kahvia tai teetä!