Miksen pysty jättämään miestäni vaikka hän tekee minut onnettomaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Olen miettinyt mitä ihmettä se oikein on. Rakkauteni ei vaan lopu, ja vaikka yrittäisin erota, en pysty, kaksi kertaa olen yrittänyt, mutta perunut.

Loma oli juuri, olimme kaksi viikkoa yhdessä koko ajan. Kolme kertaa jouduin itkemään hänen takiaan, ja muunkin ajan tunsin oloni kireäksi ja stressaantuneeksi, ei ollenkaan sellaiseksi jollaiseksi pitäisi , kun on rakastamansa miehen seurassa.

Meillä on hyviäkin hetkiä, mutta eniten minua rassaa miehen negatiivisuus ja empatiakyvyn puute. En saa häneltä tukea tai lohtua kun tarvitsisin, kipeänäkin joudun vääntämään kättä että saisin vain levätä, ja hän vahtisi lasta. Hän ei myöskään jaksa kuunnella huoliani, eikä aina ilojanikaan. Usein kun koitan jutella, hän puuhaa jotain lapsen kanssa, niin että joudun kyselemään kuulitko, kuulitko? (sitä kysyn joka päivä noin 5 kertaa) Lisäksi mies on sovinistinen ja rasistinen, opettanut lapsellemmekin (3,5) v. juttuja n**kereistä, ja että naiselle pitää huutaa "hyvä peppu" yms. Pitää naisia miehiä tyhmempinä, ja hänen mielestään naisilla ei pitäisi olla äänioikeutta. Kotitöitä mies ei tee koskaan oma-aloitteisesti, pyytämälläkin vain ehkä imuroi, joskus viikko sen jälkeen kun olen nätisti pyytänyt, usein en jaksa odottaa siihen asti vaan teen sen itse. Muitakin kotitöitä hän tekee pyytämällä, venyttäen viimeiseen asti. Vapaa-aikanaan hän on paljon poissa omissa jutuissaan, eli minulle kotitöiden lisäksi lankeaa ehkä 90% lapsen hoidosta vapaa-aikana. Niin, kärsimätönkin hän on, tiuskii minulle tai lapselle. Lisäksi vahtii usein tekemisiäni ja huomauttelee mtä teen väärin, vaikka itse ei tekisi mitään. Tietää mielestään (lähes) kaiken, ja on sanonut että on omasta mielestään 99% aina oikeassa.

Yritin jättää hänet ekan kerran -11 keväänä, ja tokan kerran viime talvena, mutta peruin, koska mies vannoi rakkauttaan. Ja eroajatus tuntui hirveältä. Tiedän että minä tässä nyt roikun miehessä joka ei tee minua onnelliseksi. Tunnen olevani lievästi masentunut, kaipaisin elämääni rauhaa ja harmoniaa. Jos minulla joskus olisi vielä mies, toivoisin hänen olevan kiltti, lempeä ja huomioonottava, empaattinen ihminen kuten itsekin olen.

En silti ole vain hiljaa alistunut, pistän kyllä kovan kovaa vastaan miehelleni, ja sekin repii kun riitaa on ehkä joka toinen päivä. Ei se tee lapsellekaan hyvää, kyllä hän on ollut niitä kuulemassa useinkin.

Silti ajattelen että jos lähden, olen perheenrikkoja. Ja sitä mieskin on sanonut, että ydinperhe on lapselle parhaaksi. Mies osaa syyllistää hyvin, ja on välillä jopa saanut minut uskomaan että minä olen hankala ihminen, ja että hän on kärsivällinen ihminen kun jaksaa minua. Kuitenkin kun suutun, se johtuu ihan aina miehestä. Mies saattaa ensin olla minulle todella inhottava täysin syyttä, ja kun suutun, hän pistääkin kaiken minun syykseni.

Miksi sitten alunperin aloin olla hänen kanssaan, ja tein lapsenkin? Ihan yksinkertaisesti siksi että ensihuuma oli vielä päällä, kun aloin odottaa, 1 v. 7 kk tapaamisestamme. Hänen todellinen luonteensa ei ollut tullut esiin, hän oli aivan toisenlainen. Hän muuttui omaksi itsekseen aika pian lapsen syntymän jälkeen, ja äitiyslomalla jo huomasin hoitavani kodin ja lapsen 99% yksin. Biologinen kellokin tikitti, lapsentekoikää ei ollut pahemmin enää jäljellä, eikä lasta ollut vielä kummallakaan. Eli ihan omaa syytäni.

Kertokaa nyt, miten saan järkeä päähäni, ja pystyn jättämään miehen? Yksinjääminen pelottaa, taloudellinen pärjääminen, sekä lapsen kanssa pärjääminen, varsinkin kun tiedän että olisin hänen kanssaan eronkin jälkeen aika pitkälti kahdestaan, uskon ettei mies tapaisi häntä todellakaan joka toinen viikonloppu, kun on vihjaillut jopa ulkomaille muutosta jos ero tulisi.

Potkikaa minua perseelle, kiitos!!!!

Oho tulipa pitkä, toivottavasti joku jaksoi lukea. Mutta joka sana on juuri niin kuin se on.

Sinä pelkäät muutosta ja olet laiska ja mukavuudenhaluinen.

Ydinperhe, jossa isä on mulkvisti ja äiti tommonen nössö ei ole hyväksi yhdellekään lapselle. Lapsesi häpeää jo pian nössöyttäsi.

Ettei miehestäni tulisi liian negatiivinen kuva, niin hänellä on kyllä hyviäkin puolia. Hän on loistava isä, (silloin kun hänen hermonsa kestävät, ja hän on paikalla) hyväntuulisena leikkisä ja veijarimainen. Osaa yllättää positiivisesti, on teknisesti todella näppärä-osaa korjata ja rakentaa lähes mitä vaan-taloja, autoja yms. Joskus menee pari viikkoakin ihan mallikkaasti, ja olen jo alkanut ajatella että ehkä vaan kuvittelen olevani onneton. :-D Sitten tulee taas joku juttu.

Esim. loman aikana lapsi alkoi ruokapöydässä kakoa syödessään kanaa. Pelästyimme että hän on tukehtumassa. Miehen ensireaktio oli, että hän alkoi syyttää minua, että olen varmaan jättänyt kanan luun lapsen ruokaan, ja nyt hän tukehtuu siihen. Taputtelin lasta selkään muutaman kerran ja tilanne menikin sillä ohi, ei hän ollut tukehtumassa, oli vain pahanmakuinen pala tms.

Vielä yksi esimerkki tuli mieleen. Kun lapsi oli vauva, jätin vahingossa auton avaimet oveen kun tulin vauvan kanssa kotiin. Mies oli tullut perässä aika pian, huomannut avaimet ja ottanut ne. Mutta silti mies antoi minun huomata että ne ovat hävinneet, ja panikoitua ihan totaalisesti. Kun tulin itku silmässä autolta eikä avaiia ollut sielläkään, hän heitti ivallisesti hymyillen avaimet jalkoihini.

Noita vastaavia esimerkkejä voisi kirjoittaa vaikka kuinka paljon.

No, enpä saanut positiivisia puolia kauheasti kirjoitettua, vaikka se oli kyllä alunperin tarkoitukseni. Ehken vain näe niitä enää. :-(

[QUOTE="vieras";26691514]Sinä pelkäät muutosta ja olet laiska ja mukavuudenhaluinen.

Ydinperhe, jossa isä on mulkvisti ja äiti tommonen nössö ei ole hyväksi yhdellekään lapselle. Lapsesi häpeää jo pian nössöyttäsi.[/QUOTE]

Kiitos sinulle, juuri tätä tarvitsin, ihan oikeasti. Tiedän itsekin että juuri näin asia on.:-(

Unohdin mainita että mies tissuttelee olutta aika paljon. Ei nyt ympäripäissään ole kovin usein, mutta lähes joka ilta ottaa vähintään 3 olutta. Joskus tosin on ollut viikkojen taukoja. Juoneena hän muuttuu ilkeäksi ja sarkastiseksi, enemmän kuin selvinpäin.

Väkivaltainen mies on ollut kerran 2 v. sitten-ei ole lyönyt, mutta kuristi kaulasta, kun ei halunnut että laitan astianpesukoneen päälle, koska pesuaineen haju käy hänen nenäänsä.

Sinä pelkäät yksinjäämistä ja pärjäämistäsi kahdestaan pienen lapsen kanssa, siksi pysytelet mieluummin huonossa suhteessa.

Ero tulee olemaan vaikea ja raskas, koska mies pitää sinusta kiinni kynsin ja hampain, miksei pitäisi , hänellähän on mukava elämä kun on kaltaisesi kiltti vaimo. Mutta sitten kun otat sen askeleen, et takuulla kadu. Tiedän mistä puhun, olen käynyt läpi melkein saman.

Miehesi kuulostaa jollain tavalla luonnevikaiselta.

[QUOTE="vieras";26691637]Ehkä sinua vaan pelottaa tulevaisuus "yksin" ja siksi et ole pystynyt lähtemään?[/QUOTE]

Luulen että niin se on. Vaikka kuvittelen rakastavani miestäni enkä siksi halua erota. Mutta en oikeastaan tajua miksi häntä rakastaisin. :-(

Kerron tässä nyt loputkin, edelleen totta joka sana. Mies ei ole tehnyt päivääkään töitä suhteemme aikana. Silti hänellä vain jostain rahaa riittää- omaisuutta on. Mies ei kerro raha-asioistaan, ja epäilen jotain hämärää. Tiedän hänen ainakin kiertävän veroja.

Erotessani joutuisin todella tiukille rahallisesti- pieni palkka ja raskas työ, joutuisin pieneen asuntoon, luopumaan autosta , ehkä vuorotöihin ja lapsi joutuisi vuoropäiväkotiin yms.

Tiedän että olen laiska pelokas luuseri.

Kaiken lisäksi, viime vuonna tapasin aivan ihanan miehen. Ihastuin, mutten alkanut suhteeseen, en siis ole pettänyt, ainakaan fyysisesti. Tapasin hänet vain kaksi kertaa, ja puhelimessa olemme puhuneet 3-4 kertaa. Olen ollut hänelle avoin kaikesta, ja hän on sanonut että odottaa minua vaikka maailman tappiin saakka. Tämä mies on täysin eri maata, erittäin kiltti ja hyväntahtoinen, empaattinen ja positiivinen, kunnollinen mies. Mutta luulen kyllä että vaikka ero tulisi, mies saisi silti odottaa, en usko kykeneväni suhteeseen vielä pitkään aikaan jos eroaisin. Kirjoittelimme hiljattain, ja hän edelleen vain odottaa. Mutta pelkäänpä että saa vain odottaa. Se vasta luuseriutta olisikin paeta yksinäisyyttä aloittamalla heti uusi suhde.

[QUOTE="höh";26691663]Haluatko oikeasti antaa lapsesi kasvaa tuollaisen sekopään lähellä? Pian mies kohdistaa kiukuttelun hänenkin suuntaan, ellei ole jo kohdistanut.[/QUOTE]

No, on jo kohdistanut kuten aloituksessani kerroin, huutaa lapselle aika usein.

[QUOTE="vieras";26691641]Sinä pelkäät yksinjäämistä ja pärjäämistäsi kahdestaan pienen lapsen kanssa, siksi pysytelet mieluummin huonossa suhteessa.[/QUOTE]

Tästä minullakin johtuu.

Kun miettii että ollakko miehen kanssa vai ei. Enemmän olen tuon ein kannalla kun tuntuu että elämästä puuttuu jotain enkä ole onnellinen. Enkä tule olemaan jos tässä liitossa jatkan. Miehessä on sellaisia "vikoja" ja tapoja jotka ärsyttävät aina vaan enemmän eikä ne miksikään muutu. Enemmän sitä tykkää olla silloin kotona kun mies on jossain.
Mutta sitten jos eroaa niin arki ei välttämättä ole helppoa kolmen alakouluikäisen kanssa. Töissäkin teen välillä iltavuoroa klo 20 asti ja melkein joka lauantain olen töissä. Missäs lapset silloin on kun töissä olen? Isä ei välttämättä suostu lapsien kanssa aina silloin olemaan.
"Tukiverkkokin" on todella huono.

http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...ko-3-alakouluikaista-yksin-tyopaivasi-ajaksi/

Tuota lasten keskenään olemista kyselinkin jo.

mulla lähes sama tilanne, todennäköisesti pysyn tässä suhteessa kuitenkin siihen asti että lapset pärjää omillaan, koska on en jaksa niitä huoltajuus- ym kiistoja mitkä tästä erosta väistämättä seuraisi. Uutta miestä en kuitenkaan enää ota saman katon alle kun tästä eroon pääsen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös;26691743:
Tästä minullakin johtuu.

Kun miettii että ollakko miehen kanssa vai ei. Enemmän olen tuon ein kannalla kun tuntuu että elämästä puuttuu jotain enkä ole onnellinen. Enkä tule olemaan jos tässä liitossa jatkan. Miehessä on sellaisia "vikoja" ja tapoja jotka ärsyttävät aina vaan enemmän eikä ne miksikään muutu. Enemmän sitä tykkää olla silloin kotona kun mies on jossain.
Mutta sitten jos eroaa niin arki ei välttämättä ole helppoa kolmen alakouluikäisen kanssa. Töissäkin teen välillä iltavuoroa klo 20 asti ja melkein joka lauantain olen töissä. Missäs lapset silloin on kun töissä olen? Isä ei välttämättä suostu lapsien kanssa aina silloin olemaan.
"Tukiverkkokin" on todella huono.

http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...ko-3-alakouluikaista-yksin-tyopaivasi-ajaksi/

Tuota lasten keskenään olemista kyselinkin jo.

Mullakin tukiverkko todella olematon. Ja rahallisesti en pärjäisi todennäköisesti, ellen menisi vuorotöihin. Mulla tosin lapsia vain yksi, mutta melko haastava tapaus.

Sillä ei ole _yhtään mitään_ merkitystä, että mies "vannoo rakkauttaan", kun kerran hänen tekonsa eivät ole mitenkään sovussa sanojen kanssa.

Ja entä sitten, jos hän joskus sattuu olemaan hyvällä päällä ja tekemään kivoja juttuja? Hänhän tekee niin vain kun hänelle itselleen sattuu sopimaan, ja on sitten muuten täysi paskiainen. Sillä asialla ei ole mitään tekemistä epäitsekkyyden tai muista ihmisistä välittämisen kanssa.

Katso tuota tekstiäsi ja mieti, mitä ajattelisit, jos tietäisit jonkun toisen, ihan mukavan ihmisen olevan tuollaisessa parisuhteessa. Ajattelisitko, että hän ei ansaitse muuta? Ei ole mitään syytä, miksi sinäkään ansaitsisit tuollaista kohtelua.

[QUOTE="mauku";26691755]mulla lähes sama tilanne, todennäköisesti pysyn tässä suhteessa kuitenkin siihen asti että lapset pärjää omillaan, koska on en jaksa niitä huoltajuus- ym kiistoja mitkä tästä erosta väistämättä seuraisi. Uutta miestä en kuitenkaan enää ota saman katon alle kun tästä eroon pääsen...[/QUOTE]

Voimia sinullekin! *halaus*

Huoltajuuskiistat ovatkin uuvuttavia, ja siinä mielessä ymmärrän sinua.

Meille niitä ei tulisi, sen verran olemme puhuneet, että lapsi jäisi minulle, ja mies todennäköisesti muuttaisi aika kauas, eli ei näkisi lasta usein. Olisin siis melko totaalinen yh.

Elareitten suhteen tulisi riitaa, koska mies on sanonut ettei haluaisi niitä maksaa. Sitä en häneltä kuitenkaan kysyisi. Ei hän ole nytkään osallistunut lapsen kuluihin mitenkään.

[QUOTE="a p";26691766]Mullakin tukiverkko todella olematon. Ja rahallisesti en pärjäisi todennäköisesti, ellen menisi vuorotöihin. Mulla tosin lapsia vain yksi, mutta melko haastava tapaus.[/QUOTE]

Näitä kaikkiahan sitä miettiikin. Voisi saada asumistukea, elatusmaksuja, yh-lisän lapsilisään mutta se arjen pyörittäminen yksin...

Sun tilanteessa lähtisin, jos mies ei lapsesta taistele. Elatusmaksut määräytyy tulojen perusteella, jos isällä ei ole varaa tai ei hoida maksuja niin kela maksaa ja perii käsittääkseni myöhemmin elatusvelvolliselta.
Yhden lapsen kanssa pärjäät kyllä, jopa paremmin kun ei ole aikuista "lasta" nurkissa pyörimässä. Täytyy vain uskaltaa ottaa se ratkaiseva askel. Auringonpaistetta elämääsi <3

[QUOTE="vieras";26691798]Näitä kaikkiahan sitä miettiikin. Voisi saada asumistukea, elatusmaksuja, yh-lisän lapsilisään mutta se arjen pyörittäminen yksin...[/QUOTE]

Minä en saisi edes asumistukea kun on sen verran hyvä palkka. mutta velkaa on tullut, aika pitkälti sen takia kun mies ei ole ollut töissä. esim. hoitovapaata en olisi ilman velkaa voinut pitää ollenkaan.

no, uskon että voisin jotenkin pärjätä, jos asuisin suht pienessä asunnossa, luopuisin autosta, pyytäisin lyhennysvapaata yms.

mutta se kaikki pelottaa kauheasti, ja lisäksi arjen pyörittäminen yksin.

Mä käänsin aikoinaan asian niin päin, että mietin asiaa vain ja ainoastaan lasten parhaan -kannalta. Mies oli ihana suurimman osan ajasta, mutta n. kerran kuussa lähti juomareissulle ja palaili vasta 3-4 päivän päästä. En halunnut että lapsemme kasvavat sellaisen mallin vaikutuksen alaisena, näkevät äidin ensin sairaana huolesta, sitte. Ihan talvina ja lopuksi hyväksyvän tuollaisen käytöksen kerta toisensa jälkeen. Lisäksi hän käyttäytyi humalassa hyvinkin rumasti minua kohtaan - luulen että myös lapseni olisivat oppineet saman mallin sitten omaan elämäänsä.
Nyt nuo kaksi ovat kunnialla aikuisiksi kasvattamiani ja voin olla heistä ylpeä.
Tärkeintä on turvallinen ja onnellinen ympäristö lapselle, sitten sinun onnesi ja vasta sitten raha ja muu ylimääräinen. Suomessa työssäkäyvä yh-äiti tulee kyllä toimeen tyydyttävästi aina.

[QUOTE="a p";26691575]Unohdin mainita että mies tissuttelee olutta aika paljon. Ei nyt ympäripäissään ole kovin usein, mutta lähes joka ilta ottaa vähintään 3 olutta. Joskus tosin on ollut viikkojen taukoja. Juoneena hän muuttuu ilkeäksi ja sarkastiseksi, enemmän kuin selvinpäin.

Väkivaltainen mies on ollut kerran 2 v. sitten-ei ole lyönyt, mutta kuristi kaulasta, kun ei halunnut että laitan astianpesukoneen päälle, koska pesuaineen haju käy hänen nenäänsä.[/QUOTE]

oletko lukenut Maria Jotunin kirjan: HUOJUVA TALO, kannattaa lukea, tulee mieleen ihan kirjan pariskunta, jossa mies alisti ja nainen alistui, mies oli luonnevikainen alkoholisti.

• Tykkää
Reactions: Mehukatti
[QUOTE="Mintus";26691939]Mä käänsin aikoinaan asian niin päin, että mietin asiaa vain ja ainoastaan lasten parhaan -kannalta. Mies oli ihana suurimman osan ajasta, mutta n. kerran kuussa lähti juomareissulle ja palaili vasta 3-4 päivän päästä. En halunnut että lapsemme kasvavat sellaisen mallin vaikutuksen alaisena, näkevät äidin ensin sairaana huolesta, sitte. Ihan talvina ja lopuksi hyväksyvän tuollaisen käytöksen kerta toisensa jälkeen. Lisäksi hän käyttäytyi humalassa hyvinkin rumasti minua kohtaan - luulen että myös lapseni olisivat oppineet saman mallin sitten omaan elämäänsä.
Nyt nuo kaksi ovat kunnialla aikuisiksi kasvattamiani ja voin olla heistä ylpeä.
Tärkeintä on turvallinen ja onnellinen ympäristö lapselle, sitten sinun onnesi ja vasta sitten raha ja muu ylimääräinen. Suomessa työssäkäyvä yh-äiti tulee kyllä toimeen tyydyttävästi aina.[/QUOTE]

Tämä on hyvä pointti. Olen ajatellut että lapselle on paras jos on ydinperhe koossa, kiva asuinalue ja riittävän kokoinen asunto, päiväkotipäivät suht lyhyitä yms. Mutta sitten vastapainona tuo henkinen puoli. Lapsi kärsii jo, kun näkee usein äidin surullisena. Lapselle on tullut jo jonkinlaisia oireita. Lapsi on tässä muutaman kk sisällä alkanut ihan yhtäkkiä hyökkäämään isäänsä vastaan. Jos isä vaikka istuu tuolissa kaikessa rauhassa katsomassa telkkua, lapsi saattaa mennä lyömään tätä naamaan. Ja muutama vk sitten heitti ihan yhtäkkiä isäänsä suht isolla leikkiautolla takaraivoon. sitä ei ollut edeltänyt minkäänlaista riitatilannetta, ei kerrassaan minkäänlaista, nämä tulevat aina ilman ennakkovaroitusta. Olen melko varma että nämä jutut ovat lapsen oireilua.

oletko lukenut Maria Jotunin kirjan: HUOJUVA TALO, kannattaa lukea, tulee mieleen ihan kirjan pariskunta, jossa mies alisti ja nainen alistui, mies oli luonnevikainen alkoholisti.

Googlettelin vähän, ei ole kyllä tuollainen tilanne, eikä mies tippaakaan. Kyllä minun mieheni on PALJON normaalimpi, huomattavasti. Ei hän ole mielestäni narsisti. enkä nyt ala keittiöpsykiatriksi tässä, mutta epäilen että asperger-piirteitä on jonkin verran. Mm. empatiakyvyn puute ja aistiyliherkkyyksiä.

Yhteistyössä