Miksei tämä kosketa ketään? Lentokone syöksynyt taas mereen

Hewletin Paccardi

Aktiivinen jäsen
08.01.2008
2 243
0
36
Matkustajakone syöksyi mereen lähellä Komoreita
30.06.2009 06:49, päivitetty 30.06. 07:51

Jemeniläisen Yemenia Airin matkustajakone on syöksynyt mereen Intian valtamerellä lähellä Komorien saariryhmää.

Lentoyhtiön mukaan koneen kyydissä oli 142 matkustaa ja 11 miehistön jäsentä. Matkustajat olivat tiettävästi Ranskan ja Komorien kansalaisia.Toistaiseksi ei tiedetä, onko turmasta eloonjääneitä.

Tarkkaa onnettomuuspaikkaa ei toistaiseksi tiedetä. Viranomaiset arvioivat, että kone putosi mereen noin 5-10 kilometrin päässä rannasta. Pelastusalukset ovat aloittaneet etsinnät, mutta kova merenkäynti vaikeuttaa työtä.

Airbus A310 -matkustajakone oli matkalla Jemenin pääkaupungista Sanaasta Komorien pääsaarelle Moronin kaupunkiin. Lento oli saapunut Jemeniin Pariisista.

Komorien saariryhmä sijaitsee Afrikan itärannikolla Madagaskarin ja Mosambikin välissä.
STT-Reuters-AFP-DPA

Koska hetki sitten oli vastaava ja sitä taivasteltiin ihan riittämiin. Ei ihmisillä riitä mielenkiinto uudelleen saman tapaiseen onnettomuuteen. Lisäksi tuo tapahtui "siellä jossain" kun taas tämä Air Francen kone olisi voinut sisältää tuttuja.

Vvarmaan siksi kun oli Jemenissä. Ei eurooppalaisia. Jos sieltä matkustajien joukosta löytyy joku suomalainen tai joku jolla on ollut suomalainen isoisoisä niin jo alkaa kiinnostamaan.

Niin se vaan menee.

Jaa-a, liekö mä olen kylmä ihminen, mutta en jaksa surra kaikkea mahdollista. Jos sille tielle alkaisin, niin järkihän siinä menisi. Ennen olin ihan liian tunteellinen, murehdin kaikkea mahdollista jopa oman mielenterveyteni kustannuksella. Nykyään olen saanut tietoisesti kovetettua itseäni, ja hyvä niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Normiäippä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mua ei kosketa tuntemattomien kuolemiset jossain kaukana, niitä kuolee tuhansia joka hemmetin päivä.

Ihmetyttää vaan kun Air Francen mereen putoaminen aiheutti niin suuren kohun, tämä taas ei lainkaan

Ei järkytykset kuuntele järjen ääntä, turha sitä on taivastella. Jos tunnereaktiot syntyisivätkin siitä, kuinka monta ihmistä on kerrralla kuollut esim. Ruandan kansanmurha keräisi suuret sympatiat.

Ihmiset ovat inhimillisiä ja vain ihmisiä, siinä vastaus kysymykseen.

Mua kosketti se, että aamuteeveessä sanottiin, että pelastustöitä vaikeuttaa se, ettei komorin saarilla ole meripelastuskalustoa. Saariryhmä ilman pelastuskalustoa? Ei ehkä kannata lomailla siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mua ei kosketa tuntemattomien kuolemiset jossain kaukana, niitä kuolee tuhansia joka hemmetin päivä.

no mulla vähän sama. saa olla kokoajan taivastelemassa jonkun kuolemaa jos kaikesta ottais..ei kerkeis yhtään elää omaa elämäänsä..

Miksi pitäisi kauheasti koskettaa? Ikävä asia totta kai kun ihmisiä kuolee, mutta sitä saisi surra joka päivä jos siihen lähtee, että jokaista kuollutta ihmistä suree. Tärkeämpää on olla läsnä omille läheisilleen ja iloita heidän kanssaan yhteisestä elämästä tässä ja nyt. Kaikkien onnettomuuksien märehtiminen, masentuminen sekä oman ja läheistensä elämän pilaaminen ei lopeta kauheuksien tapahtumista maailmassa, mutta on suru esim omille lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Koska hetki sitten oli vastaava ja sitä taivasteltiin ihan riittämiin. Ei ihmisillä riitä mielenkiinto uudelleen saman tapaiseen onnettomuuteen.

Näin se varmaan on. Kyllä mä tästä uutiset luin, tietysti tuntuu surulliselta kun näin on tapahtunut, mutta ei oikeestaan herätä minkaanlaisia tunteita. Kun taas tuosta Ranskan/Brasilian turmaa vatvoin mielessä ainakin viikon, näin painajaisia ja pohdin ihmisten viime hetkiä ja omaisten tuskaa jne.

ja kukapa luki jutusta että siinä oli RANSKAN JA komorien kansalaisia.. eli eikö se ranska enää ole eurooppaa..? no kauheeta on aina kun joku kulee ihan varmana jollekkin.. mie kannan surua ja murhetta omistani. Jos ja kun mies lähtee matkalle niin pidän mielessä että kone on joku kun jou airbus kone.. ne ei näy pysyvän ilmassa..sitäpaitsi.. viimenen hetki vo olla millon vaan..

Samalla tavalla koskettaa tämä onnettomuus kuin se edellinenkin. Mutta kuten jo monesti tässäkin ketjussa mainittu, jos sitä jokaista kuollutta jäisi suremaan, niin missä välissä elää omaa elämää?

minä panikoijana ihmettelen suuresti sitä miten nuo airbus koneet on tollasia :-O Ja mite ihmiset uskaltaa niillä vielä matkustaa,kun joka toinen viikko sellanen tippuu..hui.

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
minä panikoijana ihmettelen suuresti sitä miten nuo airbus koneet on tollasia :-O Ja mite ihmiset uskaltaa niillä vielä matkustaa,kun joka toinen viikko sellanen tippuu..hui.

finnair käyttää myös air buseja. lentäisitkö silti finnairilla?

Alkuperäinen kirjoittaja Mie vaan:
Vvarmaan siksi kun oli Jemenissä. Ei eurooppalaisia. Jos sieltä matkustajien joukosta löytyy joku suomalainen tai joku jolla on ollut suomalainen isoisoisä niin jo alkaa kiinnostamaan.

Niin se vaan menee.

Miten niin ei eurooppalaisia?

Matkustajat olivat tiettävästi Ranskan ja Komorien kansalaisia

En mä edes ole kuullut tuollaista uutista. Mutta eipä silti, ei se aiempikaan koneen putoaminen niin kovasti hetkauttanut... Vähän väliä jossain uppoaa alus, itsemurhapommittaja tappaa kymmeniä, Jenkit räjäyttää "vahingossa" jonkun koulun, kapinalliset tai sotilaalliset joukot tappaa satoja...

Alkuperäinen kirjoittaja sari:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Hui, reilu viikko sitten, kun lennettiin Espanjaan niin oltiin koko menomatka myrskyn silmässä. Hitto, mä pelkäsin niin :x

Huih..millasta se oli?

Kapteeni kuulutti koko ajan, että lennämme myrskykeskuksessa, pysykää paikoillanne ja turvavyöt kiinni. Ja kone tärisi koko ajan. En tiedä sitten kuinka suuresta vaarasta kyse eli onko kovin tavallistakin lennoilla, mutta pelkäsin kyllä silti ihan hulluna. En muutenkan lentämisestä liiemmin pidä.

Viime vuonna, kun lensimme Kreikasta kotiin niin salamoi oikein kunnolla, silloinkin kyllä kävi mielessä, että jos osuu koneeseen...

Yhteistyössä