Miksei tämä asunto mene kaupaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ulkona täytyisi ottaa pois se villiviininriekale, kun ei siinä mitään kasva. Hankkikaan vaikkapa katoksellinen keinu pihalle sille tyhälle tilalle, niin ei ole noin aukea. Lisäksi hiekkakasa, jossa on kaivinkone, sellainen metallinen, mitä ei kukaan kanna mukana, kaikkien käytössä;)

Villiviini sopisi siihen oikein hyvin(y) Korkea talo näyttäisi kodikkaammalta kasvien suojassa. Sisälle laittaisin kaksi tiskikonetta sellaiselle korkeudelle, että kuka vaan pystyy ne kumartumatta täyttämään - tyhjennyshän tapahtuu vuorotellen, puhtaat käyttöön:cool:. Tummat lattiat--- himosiivoojalle, siis: osta uusi robotti-imuri kaupantekijäisiä;)
Villiviini on talon tuho. Kivan näköinen, mutta tunkeutuu seinärakenteisiin.

Minua jäi askarruttamaan mitä tarkoittaa "Huolto vuoroviikoin", onko talon rappukäytävän siivous vuorotellen jokaisen kontolla, lumenluonti, nurmikon leikkaus, saunan siivous jne.
Minä kyllä tahtoisin parvekkeen jolla nauttia aamukahvit joten sen puute estäisi minua kiinnostumasta asunnosta. Asunto sinällään on ihan okei, helppoahan tuohon olisi ostajan itse tehdä mieleisensä pintaremppa.
Esitteestä en näin nopeasti vilkaisemalla löytänyt tietoa montako asuntoa taloyhtiössä on, sekin tieto olisi ehkä hyvä.

Vuokrattu - tarkoittaa sitä, että kestää kauan, ennenkuin itse pääsee muuttamaan. Tosin toisessa paikassa lukee Heti vapaa. eli ilmoitus on hyvin ristiriitainen tiedoiltaan. En tunne tuota paikkaa ja hintatasoa, ei varmaan kiinnosta vuokra-asuntosijoittajiakaan, kun ei ole mennyt kaupaksi.

Kuvat on suoraan sanottuna surkeita. Taloyhtiöllä viihtyisä pihapiiri grillikatoksineen. Kuvassa on epämääräinen ryjäkasa pihan perällä. Huolto: vuoroviikoin Karkotaa monet, kun kerrostaloelämän mukavin puoli puuttuu eli joutuu pihatöihin, ruohonleikkuuta ja lumitöitä riittänee.

ei päätettyjä remontteja 12.10.2015 päivätyn isännöitsijäntodistuksen mukaan. Yhtiössä ei ole laadittua PTS:ää tai kunnossapitotarvesuunnitelmaa. - Ei mitään suunnitelmia eteenpäin? Vanha talo, aina pitäisi olla selvillä, mikä on kunto ja missä vaiheessa tulee vaatimaan korjausta. Aika vanha isännöitsijäntodistus, tosin uusi maksaa aina, mutta kolmea kuukautta pidetään sen käyttöikänä eli tuohan on suoraan sanottuna antiikkinen.

Ei asuta itse siinä, asunto on vuokralla. Kuvat on ottanut kiinteistövälittäjä.
Hyviä vinkkejä tullutkin jo paljon. Vuoroviikoin tarkoittaa juurikin sitä, että jokainen omalla viikollaan huolehtii rapunsiivouksen. Pihahommat talkoomaisesti jne..
Ap.

Ota ap huomioon, että mistä tahansa taloihin tai asuntoihin liittyvissä kysymyksissä saa keskustelupalstoilta lähes poikkeuksetta runsaasti niitä "ihan pommi" -kommentteja. Ei kauheasti väliä minkälainen asunto on kyseessä, kamala se silti on tavalla tai toisella. :D

Tämä tiedossa en ole herneiden ystävä, joten kaikki kommentit tervetulleita
Ap.

Ei mun mielestä sisustaa kannata lähtä remppaa ees tuohon hintaan. Talo on jo nii vanha että millon on jo purkukuntoinen?
Kylppäri oli hyvä. Keittiös ehkä maalaisin puunväriset osat ja kaappeihin korkeintaa laittaisin dc fixil päälystettä. Tai sit yrittäisin bongata käytettynä hyvännäköset.

Pystyvätkö vuokralaiset tekemään itse ne muutokset, niin ei tartte muuttaa pois? Kauanko ovat asuneet ja viihtyvätkö alueella? Se on iso pointti, jos on saanut hyvät vuokralaiset(y)

Monelle varmaan aika iso no-no tuo siivous- ja pihatyöhomma. Lisäksi kun tuossa ilmoituksessa ei ainakaan ole mainintaa asuntojen määrästä, ei edes selviä että kuinka usein niitä hommia joutuu tekemään.

Tuon aikakauden talo ja varsinkin tuo ulkoverhous on myös varmasti monelle no-no. Kysymyksiä herättää varmasti myös se ettei ole tehty remonttisuunnitelmaa. Onko muuten taloyhtiön asiat OK?

Ja hinta on kyllä mielestäni aika kova Hyvinkäällä tuon ikäisestä/näköisestä/kaltaisesta kämpästä. Nuo pikkukerrostalot ei ole Hyvinkäällä kaliita. Parikymmentä tonnia hinnasta vielä pois niin ehkä paremmat mahikset löytää ostaja, ellei nyt ulko-ovella jo ole joku homeenhaju vastassa.

Miksi asunnon tiedoissa on kuvaus taloyhtiön saunasta, jos itse asunnossa ei ole saunaa? Sen kuvauksen voi esittää taloyhtiön tiedoissa, mutta ei itse asunnon. Samoin taloyhtiön osuuteen kuvaus itse talon rakennusmateriaaleista, sekä taloyhtiön suuruudesta, montako asuntoa siihen kuuluu ja minkä määrän kokonaisosuudesta asunto käsittää.

Kämppä oli ihan ookoo, kamalanruskeita kylppärikaakeleita lukuunottamatta. Mutta se talo itsessään näyttää siltä että lahoaa hetkenä minä hyvänsä. Ja piha oli kamala. Ja se on Hyvinkäällä.

Mä ostin ajallisesti yhtä kaukaa kokonaisen ok-talon halvemmalla.
(toki on remppaa siinäkin mut kuitenkin)

Vuoroviikoin - ei jessus. Kerrostalo, johon haluaisin vain sen takia, ettei tarvitsisi tehdä pihatöitä. (Muutenhan kerrostalo ei ole kiva paikka.) Eikä edes mainintaa, kuinka usein joutuisi tekemään talkkarin hommia.

nuo vuoroviikoin tehtävät kiinteistönhoitohommat ei vaan toimi.
ihmisillä on niin erilaiset käsitykset siitä, milloin ja miten hommat on kunnolla tehty.
en enää ikinä muuta minnekään missä pitää naapureiden kanssa hoitaa pihoja ja porraskäytäviä.

nuo vuoroviikoin tehtävät kiinteistönhoitohommat ei vaan toimi.
ihmisillä on niin erilaiset käsitykset siitä, milloin ja miten hommat on kunnolla tehty.
en enää ikinä muuta minnekään missä pitää naapureiden kanssa hoitaa pihoja ja porraskäytäviä.

Olen täysin samaa mieltä. Jos joutuisin jostain syystä muuttamaan kerrostaloon jossa kiinteistönhoito olisi vuoroviikoin niin esittäisin kyllä että minä siivoan ne porraskäytävät kerran päivässä mutta en tasan luo lumia enkä hoida pihaa muutenkaan.

Minulle kun ei kelpaisi kuitenkaan kenenkään toisen tekemät siivoukset, vahaukset ym. enkä voisi talvella nukkua yötäni rauhassa jos olisi minun lumenluontivuoroni...vahtisin koko yön sataako lunta ja olisin sitten kolaamassa sitä pois tunti ennen kuin kukaan talossa asuja lähtisi töihin.

Miksei mene kaupaksi?
- Ruma vanha talo.
- Huono taloyhtiö.
- Kiinteistönhoito vuoriviikoin. Asumisessa yhdistyy sekä pientalon että kerrostalon huonot puolet.
- Sekavat ja ristiriitaiset tiedot ilmoituksessa.
- Surkeat kuvat, kuvattu jollain perunalla. Kämppä näyttää ilmeisesti paljon huonommalta kuin onkaan. Ei mitään stailausta, roikkuu ja repsottaa, näyttää sekavalta, ankealta ja likaiselta.
- Onko hinta asetettu oikein alueen hintatasoon nähden?

Yhteistyössä