"Eikä tässä vielä kaikki: lisää työttömien kuritusta tulossa” – sd-kansanedustaja ei mene halpaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Työttömät joutuisivat olemaan tunnin töissä per viikko...

"Ensi vuonna työllisyystilastoja kaunistavatkin lukuisat työttömyystukia saavat henkilöt, jotka ovat töissä vähimmillään vaadittavat 18 tuntia kolmessa kuukaudessa eli keskimäärin reilun tunnin viikossa."

Työttömät joutuisivat olemaan tunnin töissä per viikko...

"Ensi vuonna työllisyystilastoja kaunistavatkin lukuisat työttömyystukia saavat henkilöt, jotka ovat töissä vähimmillään vaadittavat 18 tuntia kolmessa kuukaudessa eli keskimäärin reilun tunnin viikossa."
Se on kyllä ihan liikaa. Ihan käsittämätöntä miten aikuista voidaan pakottaa moiseen orjuuteen jossa 0.05% viikkotunneista joutuu töissä oleen tai hakeen töitä tms.

Sairasta orjuttamiata

Sillä välin kun te marisette täällä, ystävällinen mamu toi ruokakuljetusfirman kautta mulle lounaat. Toiset ne on iloisia töistä, toiset vaan valittaa.. ja mä osallistun teidänkin elantoonne pienistä yrittäjäntuloista maksamistani veroista.

Hyvä, että systeemiä uudistetaan!

Kuka helvetti niitä työhakemuksia edes ehtisi lukea? Väärät ihmiset joutuu hakemaan vääriä työpaikkoja
Mikä on väärä työ? Jep repe-the-putkimies ei voi hakea ehkä lääkäriksi. Mutta Repe-the-putkimies voi kyllä siivota? Tai toimia " talkkari" hommissa jne. Ja liisa-lastenhoitaja itseasiassa voi tehdä samaa kuin Repe.

Ei mut ku se työ on huonoa, liksa surkea ja joutuu tekeen töitä ties milloin...

Sillä välin kun te marisette täällä, ystävällinen mamu toi ruokakuljetusfirman kautta mulle lounaat. Toiset ne on iloisia töistä, toiset vaan valittaa.. ja mä osallistun teidänkin elantoonne pienistä yrittäjäntuloista maksamistani veroista.

Hyvä, että systeemiä uudistetaan!

Olet siis luomassa tänne orjatyömarkkinoita. Todennäköisesti sinunkin verovaroistasi maksetaan sen pienipalkkaisen mamu-kuskin asumiset ja muut tuet, kun palkka ei riitä elämiseen.

Mikä on väärä työ? Jep repe-the-putkimies ei voi hakea ehkä lääkäriksi. Mutta Repe-the-putkimies voi kyllä siivota? Tai toimia " talkkari" hommissa jne. Ja liisa-lastenhoitaja itseasiassa voi tehdä samaa kuin Repe.

Ei mut ku se työ on huonoa, liksa surkea ja joutuu tekeen töitä ties milloin...

Ei se mene noin kuin kuvittelet. Minulla on insinöörin koulutus ja työkokemusta yli 20 vuotta. Ajattelin juuri hakea välinehuoltajan paikkaa (vastaa siivoushommia), mutta kas kummaa, siihenkin vaaditaan alan tutkinto ja vankkaa työkokemusta. Sama juttu siivojan pesteissä.

Hei sinä, "Mä en halua työlläni elättää työttömiä mamuja enkä suomalaisia."
Mitä vit**a sä teet sit töissä?! Onko tullut mieleen, että kun teet työtä niin saat palkkaa. Mitä teet palkalla? Jos ostat ruokaa niin elätät sitä kuka sen ruuan on sinne tehnyt työllä. Jos käytät julkista niin se raha menee kuskien palkkaan. Se,että raha kiertää ruokkii kaikkia niin sinua,minua,matuja jne. Lähinnä valtio vetää välistä omiin viinabileisiin mitä saadaan lukea lehdistä. Tiesitkö, että työttömät maksaa 25% veroa siitä rahasta minkä saavat. .

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Minulla on ystävä, joka ei ole vuosiin ollut työelämässä. Oli ensin sairaana pitkään, mutta sittemmin toipunut mutta keksii vaikka mitä verukkeita, ettei tarvitsisi edes hakea töitä, ja niitäkin on tarjottu.

Suoraan sanottuna vituttaa, että hän saa reilusti asumistukea tuosta vaan, ja siihen vielä muut tuet ja korvaukset. Kerran raha-asioista puhuttiin, niin hämmästyi, kun annoin ymmärtää, etteivät tuloni ole suinkaan suuren suuret ja perhe kuitenkin elätettävänä.

Ei voi olla oikein, että tällainen jatkuu ja ymmärrän hyvin, että töitä voi olla joidenkin vaikea löytää mutta se, ettei edes hae, ei viitsi, niin kyllä se on veronmaksajia kohtaan niin väärin.

Vali vali.

Mä joudun tekee asioita 5 päivää viikossa että saa vastineeksi rahaa. Sitä kutsutaan työksi.

On se kamalaa kun valtio vaatii työttömyystuella eläviltä vähän toimintaa rahan vastikeeksi. Kyykykytystä. Hävetkää. Ihan oikeasti hävetkää.
Sinä joudut tekemään asioita joita kutsut työksi.
Kerrot saavasi siitä rahaa. Sitä rahaa kutsutaan palkaksi.

Se palkka on yleensä aika hyvä motiivi tehdä töitä.

Jos palkallisia töitä olisi tarjolla niin mitään työttömyysongelmaa ei olisi olemassa!

Mutta kun ei ole niin se on tietysti työttömien vika?
Joten työttömyysongelma ratkaistaan sillä, että komennetaan työttömät lapioimaan lunta toistensa nilkoille. Jos lumi loppuu tai sulaa niin tilataan lisää lunta lapioitavaksi. Pääasiahan on se, että lapiot heiluu ja hiki virtaa. Ja kas, näin työttömyys on ratkaistu.

Mutta kuinka ratkaistaan se, että siitä työstä saatavaa rahallista vastinetta voisi kutsua palkaksi?
Se on liian iso ongelma nykyhallituksen pikkupojille mietittäväksi.
Ole onnellinen kun vielä voit kutsua omaa työvastikettasi palkaksi.
Jos palkkatyö alkaa ottamaan päähän niin siitä pääsee hyvin helposti eroon. En kyllä tunne ketään joka olisi vapaaehtoisesti vaihtanut palkkatyön palkattomaan lapiointiin mutta sinä voit olla se ensimmäinen?

Minulla on ystävä, joka ei ole vuosiin ollut työelämässä. Oli ensin sairaana pitkään, mutta sittemmin toipunut mutta keksii vaikka mitä verukkeita, ettei tarvitsisi edes hakea töitä, ja niitäkin on tarjottu.

Suoraan sanottuna vituttaa, että hän saa reilusti asumistukea tuosta vaan, ja siihen vielä muut tuet ja korvaukset. Kerran raha-asioista puhuttiin, niin hämmästyi, kun annoin ymmärtää, etteivät tuloni ole suinkaan suuren suuret ja perhe kuitenkin elätettävänä.

Ei voi olla oikein, että tällainen jatkuu ja ymmärrän hyvin, että töitä voi olla joidenkin vaikea löytää mutta se, ettei edes hae, ei viitsi, niin kyllä se on veronmaksajia kohtaan niin väärin.

Tämä on taas näitä marginaalisia esimerkkejä. Suurin osa työttömistä ei saa asumistukea tai muitakaan sossutukia ja on vielä perhe elätettävänä. Voin vaikka heti vaihtaa osia kanssasi, jos mielesi tekee leivättömän pöydän ääreen.

Näillä aktiivimalliuudistuksilla ei tuollaisiin työtävieroksuviin ole mitään vaikutusta, koska saavat lisää rahaa kuitenkin toiselta luukulta. Nykyinen keppipolitiikka rankaisee ainoastaan sitä suurta massaa, joka on hoitanut asiansa aina moitteettomasti, hankkinut ehkäpä oman asunnon ja perustanut perheenkin.

Koittaisit sinäkin löytää töitä, kun tuo maksasi ei kestä päivittäistä kaljan kittaamista.

Sinä joudut tekemään asioita joita kutsut työksi.
Kerrot saavasi siitä rahaa. Sitä rahaa kutsutaan palkaksi.

Se palkka on yleensä aika hyvä motiivi tehdä töitä.

Jos palkallisia töitä olisi tarjolla niin mitään työttömyysongelmaa ei olisi olemassa!

Mutta kun ei ole niin se on tietysti työttömien vika?
Joten työttömyysongelma ratkaistaan sillä, että komennetaan työttömät lapioimaan lunta toistensa nilkoille. Jos lumi loppuu tai sulaa niin tilataan lisää lunta lapioitavaksi. Pääasiahan on se, että lapiot heiluu ja hiki virtaa. Ja kas, näin työttömyys on ratkaistu.

Mutta kuinka ratkaistaan se, että siitä työstä saatavaa rahallista vastinetta voisi kutsua palkaksi?
Se on liian iso ongelma nykyhallituksen pikkupojille mietittäväksi.
Ole onnellinen kun vielä voit kutsua omaa työvastikettasi palkaksi.
Jos palkkatyö alkaa ottamaan päähän niin siitä pääsee hyvin helposti eroon. En kyllä tunne ketään joka olisi vapaaehtoisesti vaihtanut palkkatyön palkattomaan lapiointiin mutta sinä voit olla se ensimmäinen?

Yhteistyössä