Miksei seksiä "saa" pitää intiiminä asiana tai "romantisoida" sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmmm";26820379]No ainakin olet kertonut ettet työnnä sisääsi mitään masturboidessa ja teet sitä 1-2 krt päivässä ja käytätä siihen myös suihkua. Jos joskus olisit mun lapsen hoitaja pk:ssa, niin olisin vähän että too much information..[/QUOTE]

Miten tuo selostuksesi liittyy nyt siihen, että olen muka kertonut, millaisesta seksistä pidän vaikkei kokemuksia ole?

[QUOTE="vierailija";26814756]Miksi tytsi kokoaja sanot että et ole harrastanut irtosuhteita? En ole minäkään ikinä. Harrastin seksiä ekan kerran 15 vuotiaana ensimmäisen poikaystävän kanssa,ja se oli romanttista ja ihanaa. Hänen kanssa olin yhdessa yli 5 vuotta. Toinen partnerini on nykyinen mieheni jonka kanssa olen ollut naimisissa 10 vuotta. Ei seksin harrastaminen nuorena tarkoita että "jakaa kaikille".
Minu mielipide asiasta on että jos on säästynyt vakavalta suhteelta noin kauan on joko hieman naiivi tai muuten vain ruma ja miehet pysyvät kaukana.[/QUOTE]

:laugh: Vakava suhdeko on elämän ainoa sisältö ja päämäärä, johon kaikkien tulisi pyrkiä mahd. nopeasti?

Ihan pakko nyt tehdä tällainenkin aloitus. :D Täällä niin monesti kuittaillaan kokemattomammille tai esim. irtosuhteita harrastamattomille siitä, että seksiä pidetään liian "pyhänä", asiana. Siihen "pitäisi" suhtautua kauhean kylmästi ja "rutiininomaisesti" ja saa helposti osakseen ivaa ja kommentteja naiiviudesta tms, jos haluaa pitää seksin omalla kohdallaan intiiminä ja kauniina asiana, joka kuuluu vain parisuhteeseen tai ihmissuhteeseen, johon liittyy syvempiä tunteita. Miksei ihminen saa olla romantikko? Onko maailmassa jotenkin liikaa lämpöä ja tunnetta? Miksi on haitallista suhtautua seksiin jonain muuna kuin kauppatavarana, kertakäyttöhyödykkeenä tai muutenkaan asiana, jota voi tehdä kenen tahansa kanssa?

Tajuskohan kukaan, mitä ajan takaa. :D Mun mielestä kukin saa toimia näissä asioissa siten kuin haluaa, olla vaikka koko elämänsä selibaatissa, odottaa avioliittoon asti, harrastaa yhden illan juttuja, harrastaa seksiä vain parisuhteessa jne. En oikein ymmärrä sen ajatuksen tuputtamista, että jokaisen tulisi suhtautua seksiin jotenkin "kevyesti".

Olet hieno nainen, tytsi89! :) Voi kun löytäisin jostain kaltaisesi naisen.

Seksi on intiimeintä ja romanttisinta mitä tiedän, ja ehdottomasti parhaimmillaan palavasti rakastuneena.

Minulle ei pelkkä fyysinen suoritus todellakaan riitä (lue: jätän mieluummin väliin), vaan ihana rakastelu on todellakin kiinni tunteesta.

*ja muoks*

Ne intohimon ja rakastumisen tunteet voivat todellakin olla läsnä myös ns. yhden illan jutussa aivan yhtälailla kuin avioliitossakin. Tai ihan vaan pelkässä seksisuhteessa.

Mulle riittää, että pelissä on romanttisia tunteita. Ei mun avioliitossa tarvitse olla. Tarkoitin lähinnä "tunteettomia" irtosuhteita.

Viimeksi muokattu:
Siksi, että seksi ei ole intiimiä ja romanttista. Se on likaista, hikistä, siinä lähtee kaikenlaisia ääniä molempien molemmista päistä. Se ei ole myöskään kaunista katsottavaa (prkl laajakuvatelkkari ja heijastus).

Olisin itse selvinnyt vähemmillä estoilla ja ahdistuksilla, jos olisin tämän tajunnut alusta asti. Nyt 26-vuotiaana vasta opettelen nauttimaan asiasta, joka ei ole yhtään romanttista. Ei kynttilöitä, ei hellyyttä, ei pehmeitä sanoja (joskus toki mutta on niin kornia että nauretaan silloin yhdessä kesken touhun) vaan rynkytystä ja itsensä hieromista, hikeä ja huohotusta.

Saa seksin toki romantisoida, mutta minulle se tuotti vain vakavia vaikeuksia.

Seksi voi olla hyvinkin romanttista, kaikkine hikine ja ähkimisineen. Mutta jos on tuollainen sydämetön robottinainen kuten sinä, niin eipä ihme että seksi on pelkkää panemista ja vähän kuin kättelisi tuntemattoman kanssa.

Mulle seksi on aina intiimiä vaikka kyse olis yhden illan jutusta. Mulle intiimiys tarkoottaa sitä, että seksi on kahdenkeskistä.

Se, että mä pystyn harrastamaan yhden illan juttuja ei tarkoota sitä, että mä en nauttisi intiimiydestä ja romantiikasta. Jos mä oon parisuhtees, niin ei siihen muita mahdu ja on sitä romantiikkaa.

Yhden illan jutut ei tarkoota sitä, että levittää jalkansa jokaaselle vastaantulijalle eikä arvosta parisuhdetta, romantiikkaa ja uskollisuutta.

Yhden illan juttujen sun muiden panojen harrastaminen tarkoittaa sitä, että on joko jonkin verran tai täysin kyvytön muodostamaan henkistä kontaktia miehen/ naisen kanssa, ja siksi ainoa keino kokea läheisyydentunteita on hypätä heti sänkyyn. Ympäriinsä paneskelu kertoo siis siitä, että on vähän vajavainen henkisiltä kyvyiltään.

minulla ainakin seksi alussa teini-iässä ihan luontaisesti oli liittyneenä rakastumiseen yms muuhun sellaiseen. myöhemminkin nykyjään en voi harrastaa seksiä kenenkään kanssa jota en koe niin viehättäväksi etten voisi rakastua häneen. ratioonaalinen mieli sitten blokkaa sen raksastumisen pois tilanteen mukaan.

Yhden illan juttujen sun muiden panojen harrastaminen tarkoittaa sitä, että on joko jonkin verran tai täysin kyvytön muodostamaan henkistä kontaktia miehen/ naisen kanssa, ja siksi ainoa keino kokea läheisyydentunteita on hypätä heti sänkyyn. Ympäriinsä paneskelu kertoo siis siitä, että on vähän vajavainen henkisiltä kyvyiltään.

Entäpä ihminen, joka on ollut vaikkapa 10v liitossa, joka on päättynyt vaikka leskeski jäämiseen. Tämä ihminen sitten menee ja panee pari kertaa ympäriinsä, kunnes siitten taas vaikka vakiintuu.

Onko tällainen ihminen henkisesti kyvytön ja jos, niin miten vatussa, kun takana ja kenties edessäkin on kuitenkin vuosikausia kestänyt liitto?

Typerää tuomita ihminen henkisesti vajaaksi, jos se tykkää panna muulloinkin, kuin vain silloin, kun ilmassa on vaaleanpunaisia hattaraunelmia.

Tai jos asian kääntää toistepäin, niin onko siitä lopulta mitään haittaa, jos ihminen on tuollalailla henkisesti vajavainen? Ei mun nähdäkseni.

Jokainen saa tottakai pitää seksiä intiiminä ja romanttisena. Eihän siinä mitään pahaa ole. Mun mielestä paha on ainoastaan se että siihen ladataan hirveästi paineita ja odotuksia. Eikä ne paineet koske vain sua vaan etenkin kumppania, jonka pitäisi toteuttaa sun vuosien prinsessaunelmat ja singota jonnekin kiertoradan taakse kuten kioskikirjallisuudessa ikään.

Tuo Chefin esimerkki oli ihan loistava. Olet tavannut elämäsi miehen kaikki synkkaa, parhaassa tapauksessa olette naimisissa ja on The Hääyö. Kaikki on siis täydellistä. Ja entä sitten ellei se olekaan sitä mitä olet odottanut? Ei sitä tajunnan räjäyttävää tapahtumaa, vaan jotain ihan muuta. Ehkä jopa surkeaa. Tai jos toinen osottautuukin enemmän vaikka kinky-ihmiseksi, ja sä taas haluasit jotain ihan muuta.

Itse en ikinä ns. ostaisi sikaa säkissä, vaikka en pahemmin yhden yön suhteita ole harrastanutkaan. Mutta jos yhteen meinataan mennä ja jopa naimisiin asti, niin olisi se kiva tietää natsaako seksinkin puolesta.

• Tykkää
Reactions: chef
Entäpä ihminen, joka on ollut vaikkapa 10v liitossa, joka on päättynyt vaikka leskeski jäämiseen. Tämä ihminen sitten menee ja panee pari kertaa ympäriinsä, kunnes siitten taas vaikka vakiintuu.

Onko tällainen ihminen henkisesti kyvytön ja jos, niin miten vatussa, kun takana ja kenties edessäkin on kuitenkin vuosikausia kestänyt liitto?

Typerää tuomita ihminen henkisesti vajaaksi, jos se tykkää panna muulloinkin, kuin vain silloin, kun ilmassa on vaaleanpunaisia hattaraunelmia.

Tai jos asian kääntää toistepäin, niin onko siitä lopulta mitään haittaa, jos ihminen on tuollalailla henkisesti vajavainen? Ei mun nähdäkseni.

Kyllä siitä on haittaa ja ihan helvetisti. On ollut todella ikävä edes yrittää suhdetta sellaisten pinnallisten ja eläinmäisten naisten kanssa, jotka eivät tosiaankaan osaa muodostaa henkistä kontaktia läheisyyden tuntemiseski. Sellainen henkisesti vajavainen yksilöhän ei käytännössä edes ole suhteessa silloin, jos suhteen osapuoli on vaikka kuukauden muualla. Henkisesti vajavainen ihminen tippuu pois tunteistaan heti, jos niitä ei fyysisesti vahvisteta jatkuvasti.

Kyllä siitä on haittaa ja ihan helvetisti. On ollut todella ikävä edes yrittää suhdetta sellaisten pinnallisten ja eläinmäisten naisten kanssa, jotka eivät tosiaankaan osaa muodostaa henkistä kontaktia läheisyyden tuntemiseski. Sellainen henkisesti vajavainen yksilöhän ei käytännössä edes ole suhteessa silloin, jos suhteen osapuoli on vaikka kuukauden muualla. Henkisesti vajavainen ihminen tippuu pois tunteistaan heti, jos niitä ei fyysisesti vahvisteta jatkuvasti.

Siis oletko sinä mitenkään muuten naisten kanssa tekemisissä, kuin kumppaninetsintämielessä?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26820794:
Siis oletko sinä mitenkään muuten naisten kanssa tekemisissä, kuin kumppaninetsintämielessä?

Enpä pahemmin enää. Joskus nuorempana olin, mutta opin, ettei se toimi. Nainen miehen "kaverina" on vähän kuin tarina sammakosta ja skorpionista:

Skorpioni ja sammakko tapasivat joen rannalla.
Skorpioni halusi ylittää joen, ja se pyysi sammakkoa kuljettamaan hänet selässään, koska ei osannut uida.
Sammakko kauhistui: "En uskalla ottaa sinua selkääni, sillä olet vaarallinen skorpioni, ja voit pistää minua piikilläsi!"
Skorpioni ei tästä lannistunut, vaan selitti sammakolle, että ei tietenkään ole niin tyhmä, että pistäisi tätä, sillä silloin hänkään ei pääse joen yli ja hukkuu itsekin.
Sammakko epäröi. Skorpioni aneli ja pyysi sammakkoa auttamaan, ja lopulta sammakko vakuuttui siitä, ettei skorpionista ole vaaraa, ja lupasi uida joen yli skorpioni selässään. Ne lähtivät matkaan.

Puolessa välissä jokea skorpioni pisti sammakkoa, ja ne molemmat vajosivat aaltoihin.
Viimeisinä hetkinään sammakko kysyi hukkuvalta skorpionilta, miksi tämä petti lupauksensa ja pisti häntä, vaikka nyt molemmat hukkuvat.
Skorpioni vastasi: "Minkä minä luonnolleni voin"

Tai sitten sä et vain yksinkertaasesti voi yleistää noin koska et tiä mitä kukin ajattelee ja tuntee.

Mä en tajua tuota, että jos harrastaa yhden illan juttuja ei muka voisi osata rakastaa jne. Ei ne yhden illan jutut mitenkään poissulje parisuhdetta, läheisyyttä ja henkistä kontaktia sen sopivan ihmisen kans.

Eikä yhden illat jutut tai seksisuhteet tarkoota sitä, että paneskelee ympäriinsä. Luulisi aikuusen ihmisen tuon tajuavan. Ei mulle ainakaa kelpaa kuka tahansa.

• Tykkää
Reactions: chef

Jos mä panen pari kertaa jotain randomia, niin sitten mun kanssani ei kukaan kykene muodostamaan henkistä kontaktia läheisyyden muodostamiseksi?

Melko...värikäs väittämä, etten sanoisi.

Ettet nyt pikkuisen liioittelisi :D :D :D

Tai sitten sä et vain yksinkertaasesti voi yleistää noin koska et tiä mitä kukin ajattelee ja tuntee.

Mä en tajua tuota, että jos harrastaa yhden illan juttuja ei muka voisi osata rakastaa jne. Ei ne yhden illan jutut mitenkään poissulje parisuhdetta, läheisyyttä ja henkistä kontaktia sen sopivan ihmisen kans.

Eikä yhden illat jutut tai seksisuhteet tarkoota sitä, että paneskelee ympäriinsä. Luulisi aikuusen ihmisen tuon tajuavan. Ei mulle ainakaa kelpaa kuka tahansa.

Jos harrastaa yhden illan juttuja enemmän kuin pelkästään kokeillakseen sitä, ihan siis tarkoituksella harrastaa seksiä tuntemattomien kanssa eikä halua vaihtaa yhteystietoja tms. niin kyllä se kertoo jostain katkoksista henkisen kontaktin luomisessa ja tunteiden syventämisessä toiseen ihmiseen. Sama homma vakipanoilun kanssa.

Älä ny aikuunen ihminen viitti jauhaa tuollaasta paskaa.

Jos mä oon parisuhtees, niin sitte mä oon. Jos toinen on kuukauden pois, niin sitte on. Ei mun tarvitte mennä kenenkää muun kans panemaan koska mähän oon parisuhtees.

Se, että ei sinkkuna halua olla ilman seksiä ei tarkoota sitä, että ihminen on pinnallinen, tunteeton eikä osaa luoda henkistä yhteyttä rakastamaansa ihmiseen. Naurettavaa vikinää muka aikuuselta ihmiseltä.

Tuskin edes oot mies vaan joku elämäänsä kyllästyny kotiäiti joka haluaa provota.

Enpä pahemmin enää. Joskus nuorempana olin, mutta opin, ettei se toimi. Nainen miehen "kaverina" on vähän kuin tarina sammakosta ja skorpionista:

Skorpioni ja sammakko tapasivat joen rannalla.
Skorpioni halusi ylittää joen, ja se pyysi sammakkoa kuljettamaan hänet selässään, koska ei osannut uida.
Sammakko kauhistui: "En uskalla ottaa sinua selkääni, sillä olet vaarallinen skorpioni, ja voit pistää minua piikilläsi!"
Skorpioni ei tästä lannistunut, vaan selitti sammakolle, että ei tietenkään ole niin tyhmä, että pistäisi tätä, sillä silloin hänkään ei pääse joen yli ja hukkuu itsekin.
Sammakko epäröi. Skorpioni aneli ja pyysi sammakkoa auttamaan, ja lopulta sammakko vakuuttui siitä, ettei skorpionista ole vaaraa, ja lupasi uida joen yli skorpioni selässään. Ne lähtivät matkaan.

Puolessa välissä jokea skorpioni pisti sammakkoa, ja ne molemmat vajosivat aaltoihin.
Viimeisinä hetkinään sammakko kysyi hukkuvalta skorpionilta, miksi tämä petti lupauksensa ja pisti häntä, vaikka nyt molemmat hukkuvat.
Skorpioni vastasi: "Minkä minä luonnolleni voin"

Eli sinä et ole koskaan elämäsi aikana ollut tekemisissä naisen kanssa, joka ei ole puukottanut sinua selkään? Sinulla ei ole sukulaisia, naapureita, työkavereita, opettajia, lääkäreitä tai ketään naisia tuttavapiirissä, jotka eivät ole sinua pettäneet tai käyttäneet hyväkseen. Onko tämä petturuus siis ilmennyt muissakin yhteyksissä, kuin parinmuodostustilanteissa?

Jos harrastaa yhden illan juttuja enemmän kuin pelkästään kokeillakseen sitä, ihan siis tarkoituksella harrastaa seksiä tuntemattomien kanssa eikä halua vaihtaa yhteystietoja tms. niin kyllä se kertoo jostain katkoksista henkisen kontaktin luomisessa ja tunteiden syventämisessä toiseen ihmiseen. Sama homma vakipanoilun kanssa.

Miten asia kuuluu sulle? Miksi sulle on ongelma se, että jotkut osaa erottaa pelkän seksin ja seksin rakkaussuhtees?

Suorastaan huvittavaa nuo sun väitteet. Yhden illan jutut ei poista sitä, että osaa rakastaa, tuntea ja olla uskollinen parisuhtees.

Jos mä panen pari kertaa jotain randomia, niin sitten mun kanssani ei kukaan kykene muodostamaan henkistä kontaktia läheisyyden muodostamiseksi?

Melko...värikäs väittämä, etten sanoisi.

Ettet nyt pikkuisen liioittelisi :D :D :D

Jos puolivahingossa päädyt (sinkkuna) jonkun sänkyyn, ilman suoraa ajatusta pelkkään seksiin, niin se ei vielä kerro vajavuudesta henkisen kontaktin muodostamisessa. Mutta jos sitä käy monta kertaa. Tai jos sen tekee ihan tarkoituksella, ilman pienintäkään ajatusta, että sen kumppanin kanssa voisi olla kivaa muutenkin kuin sängyssä, niin kyllä, jotain vajavuutta on henkisellä puolella.

Yhteistyössä