Miksei piilarit päässä saa saunoa?

• Viestiketjun aloittaja Mie
  • Ensimmäinen viesti
Ekaa kertaa kuulin asiasta...
Jos ne vaikka mahdollisesti kuivaa siellä ja sitten niitä ei saa pois? Tai jotain vastaavaa? Eihän ne nyt voi millään siellä ainakaan sulaa, mullahan olis sitten jo monet sulaneet silmiin...

muovilabrasta
Ehkäpä siinä voi olla pari vaaraa. Linssit kuivuvat silmiin lämmössä. Linssien muovi muuttaa koostumustaan yli 60 astetta lämmössä. Bakteerit pääsevät linnseihin hien mukana, lisäänkö vielä jotain. Kukapa sitä kuitenkaan millään lailla kieltäisi.

eivät oo sulaneet
Vähä kait varmaan sen takii et pöpöt lisääntyy ja ne voi kuivua silmiin,erityisesti jos tyyppi on oiekin kuvivasilmänen.Tällöin on kyllä aika vaikeeta pitää piilareita.

Itse pidän saunoessa piilareita;)

Saraldo
Mä en ole muuta huomannut kuin että ne voi oikeasti vähän huurustua. Ja jos niitä yrittää ottaa heti saunan jälkeen pois silmistä, ne on liian pehmeät eli se kuumuus pehmentää niitä lisää.

Mulle optikko sanoi juuri kuivumisen olevan se pahin ongelma ja sen takia ei suositella saunottavaksi piilareiden kanssa. Ei kuitenkaan kieltänyt suoraan eikä pelotellut sen pahemmin. Mulla ollut sekä kuukausilinssejä että kertakäyttöisiä.

Uimahallissa on tullut saunottua piilarien kanssa ja silloin on aina kosteuttavia silmätippoja mukana, on niin inhottava tunne muuten silmissä jälkikäteen. En myöskään uskalla yrittää ottaa piilareita heti pois, paljon helpompaa kun silmät on vähän palautuneet, joskus ollut vaikeuksia yrittää niitä tahmoja saada silmästä irti heti saunan jälkeen :/

kl
Optikon ohjeen mukaan saa saunoa mutta ei saa laskea vettä suoraan silmiin. Piilarit eivät siedä vesijohtovettä kuivuudentunteen ja bakteerivaaran takia. Kertakäyttöpiilarit ovat turvalliset koska ne voi heittää sitten pois eivätkä pöpöt jää itämään.

juu
Oon käyttäny nyt näit kuukauden kestopiilareita jonku aikaa ja optikko sano et joo voi käydä saunas nää pääs. Oon ottanu semmosii sadanki asteen löylyjä eikä oo mitään viel tapahtunu, eli testattu on.

Yhteistyössä