Miksei naapuri päästä 3-vuotiastani sisälle leikkimään???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uppotukki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Häh. Ainakin mun mielestä tottakai 6v saa mennä oman kaverinsa luokse. 3v tulee sitten kotiin tai jää aikuisen kanssa pihalle.

Meillä myös. Usein käy esim. niin, että esikoinen 5½ v tulee kysymään saako mennä "Nooran" luo (eli samanikäisen kaverinsa luo, asuu vastapäisissä taloissa). Kuopus 3½ v saattaa jopa itkeä tirauttaa, mutta ei mene mukaan. Jää sitten kotipihaan, tulee kotiin, tms. Meidän Majakka ja Perävaunu ovat kuitenkin kaksi erillistä, eri ikäistä lasta, ja molemmilla pitää olla oikeus omiin ystäviin.

3-vuotiaat voi olla aika rasittavia, ei mikään ihme ettei päästä, en minäään jaksais, aina omien lisäks siis. Leikkiikö 3-vuotiaat edes yhdessä, siis sinun ja naapurin? Päästätkö itse naapurin lapset teille leikkimään vai onko ne aina sielä toisessa osoitteessa? On mukavaa jos lapset viihtyy yhdessä, mutta vuoroin vieraissa...

Ymmärrän naapuriasi.

Hän haluaa, että 6-vuotiaat saavat leikkiä rauhassa omia leikkejään. On varmaan selkeä viesti sinulle, että sinun pitäisi vahtia 3-vuotiastasi eikä jättää tätä isonsisaruksen hoiviin pihalle. Ei naapurin tarvitse olla lapsesi vahti. 6-vuotias on jo iso eikä niin vahdittava.

No en nyt ole ajatellut tätä 3-vuotiastani mitenkään riesana. Naapurin 6-v käy meillä joskus leikkimässä. 3-vuotiaani osaa kyllä mennä ulkona isoveljensä kanssa eikä ole ikinä mitään sattunut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No en nyt ole ajatellut tätä 3-vuotiastani mitenkään riesana. Naapurin 6-v käy meillä joskus leikkimässä. 3-vuotiaani osaa kyllä mennä ulkona isoveljensä kanssa eikä ole ikinä mitään sattunut.

Sanoit, että 3-vuotiaasi kulkee joka paikkaan isoveljensä perässä. Ehkä juuri siksi isompi hakeutuu naapuriin, kun tietää ettei pienempi sinne pääse...? Niin rakas kuin se sisarus onkin, on isomman saatava olla myös rauhassa ilman häntä. 3-vuotiaan ja 6-vuotiaan kehitystaso, leikit yms ovat ihan eri tasolla, vaikka tuonikäiset hienosti myös yhdessä leikkivätkin.

Onko naapurin 3 v ollut teillä leikkimässä?

ja toista ei ole kertaakaan kutsuttu hoploppiin, toinen kutsuttu jo kaksi kertaa. Keksin sitten itse jotain kivaa siksi aikaa tälle toiselle..Ovat niin erilaisia lapsia, että ei tosiaan aina käy kaveriporukat yksiin.
Aikonaan kyläilin paljon lasten kanssa ja isommat ovat vuoden ikäerolla. Silloin aina molemmat tuli mukana ja kyläpaikassa leikkivät kahdestaan, mut minä olin vahtimassa itse pieniä lapsia..joskus harvoin vahditttiin vuorotellen toisen luona.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Häh. Ainakin mun mielestä tottakai 6v saa mennä oman kaverinsa luokse. 3v tulee sitten kotiin tai jää aikuisen kanssa pihalle.

Meillä myös. Usein käy esim. niin, että esikoinen 5½ v tulee kysymään saako mennä "Nooran" luo (eli samanikäisen kaverinsa luo, asuu vastapäisissä taloissa). Kuopus 3½ v saattaa jopa itkeä tirauttaa, mutta ei mene mukaan. Jää sitten kotipihaan, tulee kotiin, tms. Meidän Majakka ja Perävaunu ovat kuitenkin kaksi erillistä, eri ikäistä lasta, ja molemmilla pitää olla oikeus omiin ystäviin.

Meillä samoin.

Alkuperäinen kirjoittaja linnunrata:
Ymmärrän naapuriasi.

Hän haluaa, että 6-vuotiaat saavat leikkiä rauhassa omia leikkejään. On varmaan selkeä viesti sinulle, että sinun pitäisi vahtia 3-vuotiastasi eikä jättää tätä isonsisaruksen hoiviin pihalle. Ei naapurin tarvitse olla lapsesi vahti. 6-vuotias on jo iso eikä niin vahdittava.

Näin! En minäkään rupeaisi vahtimaan naapurin pikkulapsia vain koska oman lapsen kaveri tulee käymään.

Minustakin 3 v on vielä lian pieni leikkimään vieraassa paikassa ilman aikuisen valvontaa. 6 v jo voi olla saman ikäisen kaverinsa kanssa, jos äiti vaikka lähtee käymään kaupassa.

Uskon ettei hän ole riesa,varmaan ihana, mutta todellakin itse ajattelisin että sen ikäinen on hoidossa meillä kun tulee yksin. En vois keskittyä kouluhommiin esim. kun ajattelisin, että onkohan lapsella kaikki hyvin toisessa pääätä taloa?

Alkuperäinen kirjoittaja :
Uskon ettei hän ole riesa,varmaan ihana, mutta todellakin itse ajattelisin että sen ikäinen on hoidossa meillä kun tulee yksin. En vois keskittyä kouluhommiin esim. kun ajattelisin, että onkohan lapsella kaikki hyvin toisessa pääätä taloa?
Näin ajattelisin minäkin. Jos 3 veen haluaisi mulle hoitoon, siitä pitäisi sopia etukäteen eikä vain laittaa lasta oven taakse ja toivoa, että mä hoidan.

Ei 3-vuotiaat ulkoile yksin ulkona.

Meillä isot pojat vierailee toistensa kodeissa leikkimässä. Pikkuiset eivät todellakaan kulje mukana "samassa paketissa". Eivät myöskään isommat lapset leiki toisten kodeissa ilman lupaa. Ensin sovitaan vanhempien kesken, onko ok että meideän Lasse tulee leikkimään teidän Pekan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
En minäkään tajua, en tajua sitäkään miksei tuon kakkosluokkalaisen kaverille pääse KOSKAAN kotiin leikkimään, täällä kyllä ovat parhaimmillaan 10 tuntia päivässä :headwall:
Ei mene tasan kaikki asiat..ja tällä kaverilla kun ei ole edes sisaruksia että olisi kiinni mistään sellaisestakaan..
Joillekin vaan ei lasten kaverit pääse. Muistan itse omasta lapsuudestani tällaisen perheen, jonne ei koskaan kukaan naapurin lapsista päässyt leikkimään. Tämä äiti tosin oli ylihysteerinen kaikkien pöpöjen/siivouksen kanssa ja jos perheen lasta kävi hakemassa pihalle leikkimään, äiti pyyhki heti ovikellonkin rievulla, ettei vaan jää ovikelloon pöpöjä tai sormenjälkiä.

aarrgg.. meillä vähän samanlainen tilanne oma tyttö jo isompi 8v , naapurissa myös samanikäinen tyttö ja hällä pikkusisko 3v, en päästä pienempää sisälle sen takia kun on pari kertaa ollut mukana meillä niin isommat tytöt leikkivät meidän tytön huoneessa ja tämä pienempi tulee mun perässä kokoajan keittiöön yms, viimmeksi olin leipomassa pullaa niin tää tapittaa kokoajan vieressä ja kyselee saako hänkin leipoa yms. 3vuotias on liian pieni kyläilemään yksin

Ihmetyttää kyllä minuakin, mitä tämän ikäinen parivaljakko tekee KESKENÄÄN yhtään missään... 6 vuotias ei todellakaan ole kykeneväinen ottamaan vastuuta 3 vuotiaasta sisaruksestaan. Hyvä kun nyt itse pärjää ja osaa itsestään huolehtia. 3 vuotiaan paikka on AINA aikuisen vahdinnassa, ei toisen lapsen vastuulla. Jos jotain tapahtuu, se on turha silloin kummastella, että kuinka tässä nyt näin kävi, kun ei ole tähänkään asti mitään tapahtunut. Ja syyttää voi siinä vaiheessa aikuinen vain itseään, kun on jättänyt lapsensa vahtimatta.

Ja 3 ja 6 vuotiailla on kyllä niin valtavan erilaiset leikit ja erilainen kehitysaste, että on ihan hyväkin, että 6v saa leikkiä ihan oman ikäisten kavereidensa kanssa ilman pikkusisarustaankin ja etenkin ilman sitä "taakkaa", että joutuu vahtimaan pienempää.

3-vuotiaani osaa kyllä mennä ulkona isoveljensä kanssa eikä ole ikinä mitään sattunut.

... vielä.
Täytyykö oikeesti odottaa että jotain sattuu ennen kuin parantaa tapansa?!
Sitten voikin jo olla liian myöhäistä.
Ei 6-vuotias voi olla vastuussa 3-vuotiaan sisaruksensa tekemisistä ja selvästi ei sitä osaa ollakaan jos menee kaverin luokse ja jättää sisaruksen yksin ulos istumaan. Lapsihan voi harmissaan mennä mihin tahansa siitä kun yksinään on, et varmaan ole tullut edes ajatelleeksi?!
Jos 3-vuotiaasi yhtäkkiä katoaa ja hänet on viimeksi nähnyt 6-vuotias sisar ennen kaverin luokse menemistä niin siinä on vitsit vähissä kun etsinnät alkaa...

No, missäs se idioottimainen ap NYT luuraa? Varmaan vahtii ikkunasta kun kolmeveensä on naapurin portailla värjöttelemässä.

Vittu mikä idiootti tämä ap on, onkohan ottanut naapurin 3veetä leikkeihin mukaan ikinä?

Alkuperäinen kirjoittaja AP?:
No, missäs se idioottimainen ap NYT luuraa? Varmaan vahtii ikkunasta kun kolmeveensä on naapurin portailla värjöttelemässä.

Vittu mikä idiootti tämä ap on, onkohan ottanut naapurin 3veetä leikkeihin mukaan ikinä?

No kun tämä naapuri ei PÄÄSTÄ 3-vuotiastaan leikkimään meille! Aina isompi tulee vain ja pienempi jää äitinsä kanssa pihalle tai kotiin puuhastelemaan. Meidän pihallekaan ei saa tulla isompien kanssa kuin joskus.

Yhteistyössä