Miksei kukaan kertonut että loppuraskaudessa voi tuntua tosi KAMALALTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eikestähirveää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eikestähirveää

Vieras
Olen sairaana (kuumetta), mulla on lonkat kipeät ja närästää. En saa nukuttua, koska kurkku on kipeä, närästys polttaa kurkkua lääkityksestä huolimata ja olo muutenkin jo ahdistunut tästä. Viikot vasta 36. Onko tämmöinen suoraan sanottuna paska olo kovinkin yleistä? Miksei kukaan kertonut? Miten tätä voi jaksaa ehkä vielä 6 viikkoa? Tätä on siis jo kestänyt pitempään, tosin kipeäksi tulin vasta. Järkyttävän huono olo :(

jos yhtään lohduttaa nii minä olen vasta rv 25 ja närästys välillä voimakasta tai vähintään joka päiväistä. aina kun nousen istumasta tai nukkumasta niin välilevyä ja lonkkia ja nivusia särkee että kävely on jo vaikeaa. painon tunnetta tuolla alhaalla ym. kivaa. odotan kylläkin jo kolmatta.

koitetaampa jaksaa näitä vaivoja vaikka väkisin.

On yleistä. Noin 95% odottajista arviolta kokee noin. Ja miksikö? Siksi, että on ihan tarkoituksen mukaista, että äiti on todellakin motivoitunut niinkin kamalaan tapahtumaan kuin synnytys. ;) Ja tulevaisuuden varalle, ettet muutaman viikon kuluttua sano "miksei kukaan kertonut", synnytyksen jälkeen vasta kipeä olo onkin. Se, että kivut unohtuu siihen paikkaan kun vauva syntyy on ihan höpöhöpöä. Ja silti, kolme kertaa tuokin on tullut koettua. Viimeisellä vasta voin sanoa todella nauttineeni joka hetkestä. Kyllä nuo vaan siltikin on niitä elämän parhaita hetkiä kaikkine kamaluuksineen. ;)

Täällä odotetaan kuudetta rv.24 olo on hyvä, kolottaa joka paikkaa välillä ja lantion löystyminen vaivaa sekä närästys. Oksenteluki jatkuu vielä, mut kyl tää tästä ;)
Närästykseen auttaa muuten pähkinä, joka päivä jos syön niin ei tarvi närästyksestä kärsiä :)

Miksei kukaan kertonut että ALKUraskaus on kamalaa? Oksettaa, väsyttää, palelee aivastuttaa, itkettää, tissit on tulessa, jatkuva nälkä, selkä kipeä, närästää, turvottaa ja pelottaa! Ja 31 viikkoa pitäis jaksaa vielä!

Itsellä kamalinta on kyllä ollut lähinnä mielialanvaihtelut, koko ajan saa olla ripsarit poskilla :/ fyysisessä olossa en vieläkään huomaa juuri muutosta, mitä välillä närästää ja nyt kuitenkin jo 35+6 (täytyy varmaan koputtaa puuta). Sainkin juuri kommentin, etten voi olla vielä valmis synnyttämään, kun en näytä kärsivän raskaudestani lainkaan - toivonpa vain ettei se kaikki sitten kostaudu silloin h-hetkellä, se kyllä jännittää...
Alkuraskaus tosin oli kärsimystä, silloin kyllä väsytti ja oksetti. Mutta tsemppiä siis sulle "huoh", itsellä ainakin alkoi helpottaa siinä kymppiviikolla :)

Yhteistyössä