miksei köyhät muka voi syödä terveellisesti ja huolehtia kunnostaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei rikas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Parhaimmillaan hampurilaisiakin saa eurolla 3-4 ja eurolla talvisaikaan ei saa edes yhtä tuorekurkkua. Hyvä jos yhtä tomaattia, kahta enempää ei ainakaan. Kummalla köyhän maha täyttyy paremmin?
Totta turiset =) Joskus tuntuu, että on oikeastaan ihan mukavaa olal näin vanha. Kun mä olin lapsi, ei talvisiakaan ollut kaupoissa tuoretta kurkkua eikä hampurilaisista oltu vielä Suomessa kuultukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Parhaimmillaan hampurilaisiakin saa eurolla 3-4 ja eurolla talvisaikaan ei saa edes yhtä tuorekurkkua. Hyvä jos yhtä tomaattia, kahta enempää ei ainakaan. Kummalla köyhän maha täyttyy paremmin?
Totta turiset =) Joskus tuntuu, että on oikeastaan ihan mukavaa olal näin vanha. Kun mä olin lapsi, ei talvisiakaan ollut kaupoissa tuoretta kurkkua eikä hampurilaisista oltu vielä Suomessa kuultukaan.

Niimpä, joskus miettii kun vaikka kehitysmaita kuin siellä taistellaan joka ruoanmurusta ja Suomessa valitetaan et miten joku kehtaa syödä hampurilaisia sun muita.. :D Vähän vois miettiä noita asioita miten on asiat jossain muualla ja saadaa olla onnellisia kun meiltä löytyy ruokaa vaikka minkälaista ja kaikille jotain mieluista.

Ketä kiinnostaa kehitysmaat, nyt puhutaan suomesta.

Sitten en ymmärrä että rahat ei riitä ruokaan, mutta ostetaan silti kevyttä. Vähemmän kaloreita suurempaan hintaan. Ja sikanaudasta, ette kai te hölmöt kaada sitä rasvaa pois? Sehän on juuri syy ostaa sikanautaa kuivan paistikinnakkeen sijaan.

Ihan vaan sen verran sotken että soija ja muut pavut ei muuten rouheena allergiaperheen pöydässä komeile, sen enempää kun pähkinätkään. Tuo kasvisruoka kun ei vaan sovi kaikille ihan terveydellisistä syistä...

No ei ole liikoja käyttää mihinkään, ja silti meillä syödään terveellisesti.
Makaronin kanssa paljon kasviksia- myös parjattua perunaa...... :kieh:
Kaurapuurot kunniassa, herkutteluun leivotaan paljon itse.

Suhteellisen vähän meillä nelihenkisenä perheenä mielestäni menee ruokaan.
Paremmin ruisleipä vattan täyttää kun tarjoussatsi ranskanleipää...

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä.
Meillä ei sairastella ja syödään terveellistä kotiruokaa, jota saa halvalla itse tehtynä.

talvella ei tietenkään tarvita kalliita toisten selkänahasta tuotettuja tomaatteja espanjasta, eikä muutakaan tuontikamaa. Kotimainen kaali, perunat, (porkkanat) ym. riittävät c-vitamiiinin lähteeksi. muutenkin vuodenajan mukaan.

se on vain rikkaiden pääomanomistajien (kesko ym) propagandaa, että pitää olla kaikkea kallista. Jos ei ole varaa ostaa kalliita erikoisia hedelmiä, ei voi muka syödä lehtien mukaan terveellisesti. Se on höpöhöpö, niissä ei ole mitään terveellistä. torjunta-aineita pääasiassa.

Yhteistyössä