Miksei helteistä saa valittaa, mutta muista sääoloista saa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jokaisessa jotain hyvää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jokaisessa jotain hyvää

Vieras
Esim. pakkaset sai porukan tällä palstalla aivan hajalle viime talvena! Mutta se oli aivan sallittua valittaa sellaisesta säästä. Mutta annappas jos kesähelteistä valittaa, niin leimataan vaikka ja miksi. Miksei jokainen saa valita mieleistänsä säätä? Vai onko se se, ettei missään nimessä saisi valittaa säästä, oli se millainen tahansa?

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Minusta se on lähinnä turhaa se valittaminen, koska emme sille säälle mitään voi. Mutta jos siltikin haluaa valittaa, niin siitä vaan :)

No nää jotka valittaa aina muista säistä, ja pitäis olla hellettä; valittavat nyt tästä helteestä

AIVAN!!!
Mä en yleensä pakkasilla valita, mutta tämmönen yhtä soittoa jatkuva helle ei sovi mulle laisinkaan. Siis ihan fyysisestikin, mua ei vaan ole luotu tälle ilmalle. Ja kyllä mä pakkasella palelen, voi että mä jaksankin palella, mut hei! Aina voi lisätä vaatetta, peittoa, lämpöä...

Alkuperäinen kirjoittaja valivali:
Minusta se on lähinnä turhaa se valittaminen, koska emme sille säälle mitään voi. Mutta jos siltikin haluaa valittaa, niin siitä vaan :)

No nää jotka valittaa aina muista säistä, ja pitäis olla hellettä; valittavat nyt tästä helteestä

Voi olla. Niin tarkkaan en muista. Mutta ymmärrän kyllä senkin, että samaa henkilöä, jota talvella pitkä pakkaskausi harmitti, nyt tämä helle rasittaa.

Mä valitan helteestä. Ei tätä kertakaikkiaan kestä. Ois ihan ok olla kotona, mutta kun pitää olla töissä pienessä kuumassa kopissa maski naamalla. Ja oon vielä raskaana.

Mä taas en yleensä valita talvisäästä (no, viime vuonna valitin kerran kun pihalla oli 20 pakkasta ja auto ei lähtenyt käyntiin..) enkä muutenkaan jos on viileempää tai pilvistä, joten katson nyt ihan oikeutetuksi valittaa.:D Kestän paljon paremmin kylmää kun kuumaa, kylmälle sentään saa helpommin tehtyä jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Mä valitan helteestä. Ei tätä kertakaikkiaan kestä. Ois ihan ok olla kotona, mutta kun pitää olla töissä pienessä kuumassa kopissa maski naamalla. Ja oon vielä raskaana.

Mä taas en yleensä valita talvisäästä (no, viime vuonna valitin kerran kun pihalla oli 20 pakkasta ja auto ei lähtenyt käyntiin..) enkä muutenkaan jos on viileempää tai pilvistä, joten katson nyt ihan oikeutetuksi valittaa.:D Kestän paljon paremmin kylmää kun kuumaa, kylmälle sentään saa helpommin tehtyä jotain.

N A U T I !
smack.gif

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Koska tätä lämmintä kestää tän viikon ja sitten se on taas ohi 11 kuukaudeksi. N A U T I !

Kaikki ihmiset ei pidä helteistä, miks sillon pitäis nauttia? Ei kaikki ihmiset pidä syksyn koleudestakaan ym

Koska tätä lämmintä kestää tän viikon ja sitten se on taas ohi 11 kuukaudeksi. N A U T I !
Mä olisin niiiiiiin paljon onnellisempi jos tätä paskaa ei olisi edes viikkoakaan. En nauti tästä hetkeäkään ja itken ilosta sitten, kun lämpötila laskee taas 20 asteeseen, ehdottoman maksimi on 25 astetta.

Tälle kun ei mitään voi. Kaikkea muuta säätä vastaan voi suojautua mutta kuumuutta vastaan ei. Mikään muu säätila ei aiheuta tällaisia terveydellisiä ongelmia joista kärsii jopa perusterveetkin, pitkäaikaissairaista nyt puhumattakaan.

Te vaan unohdatte minkälaista paskaa se on tippua vaihdevian takia talvella -30 asteessa Rekolan seisakkeelle, ja odottaa toimivaa junaa siinä paskakylmyydessä tunti niin että sormet ja varpaat ei enää liiku.

Te vaan unohdatte minkälaista paskaa se on tippua vaihdevian takia talvella -30 asteessa Rekolan seisakkeelle, ja odottaa toimivaa junaa siinä paskakylmyydessä tunti niin että sormet ja varpaat ei enää liiku.

Ei ole tollasia ongelmia

Minä mitään unohda, en edes tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä:

ja paskat, tätä helvettiä voi kestää vielä monta viikkoa

Tätä mäkin pelkään :(

Viime yönä itkua tihrustin: niin on kuuma, hiki, kauhea olla. Menin ulos, ei yhtään raikkaampaa siellä. Tulispa se vesisade meillekin, juoksisin pitkin pihoja! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainahan suomalainen säästä valittaa. Kukas sen estäisi :D

Yrittäkööt vaan! :D

Viime talvena käskettiin vain pukea kunnolla.
Sadepäivänä pitää laittaa sedekamppeet päälle.
Helteellä jokaisen on suunnistettava rannalle.

Toistaiseksi raekuuro on kai sellainen että siitä sopii valittaa :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ei pysty nauttimaan:
Mä olisin niiiiiiin paljon onnellisempi jos tätä paskaa ei olisi edes viikkoakaan. En nauti tästä hetkeäkään ja itken ilosta sitten, kun lämpötila laskee taas 20 asteeseen, ehdottoman maksimi on 25 astetta.

Tälle kun ei mitään voi. Kaikkea muuta säätä vastaan voi suojautua mutta kuumuutta vastaan ei. Mikään muu säätila ei aiheuta tällaisia terveydellisiä ongelmia joista kärsii jopa perusterveetkin, pitkäaikaissairaista nyt puhumattakaan.

Tota en ymmärrä miten kuumuutta vastaa ei voi suojautua, muka?

Alkuperäinen kirjoittaja valivali:

No enkä tasan ole valittanut. :snotty:
Nyt on niiiiin mun ilmasto. Elukoita vaan käy sääliksi.
Ja talvella kun kitisin niistä pakkasista, niin huomasin, että ei niistäkään saa valittaa; kyllä suomalaisen tarttee kylmää kestää vinkumatta, pukeudu oikein ja nauti talvesta jne. läpäläätä ja diipadaapaa.

Palstallahan tunnetusti ei saa valittaa mistään, vaikka joka toinen ketju onkin valitusta jotain asiaa koskien ;)

Ja mun puolesta ne jotka ei viihdy, voi aivan rauhassa avautua asiasta. Kyllä mä ymmärrän, että joka keli ei ole kaikkia varten, kun itsekin kammoan niitä pakkasia.

Alkuperäinen kirjoittaja kaikkia muita säitä vastaan voi suojautua:
Mä haluun tietää miks tulipalopakkaselta ei muka voi suojautua?

Miten sen teet jos on esim. 50-60 astetta pakkasta?

No samalla tavalla kun 30 asteen pakkasella. Laitan puita öljy/puukeskuskattilaan ja takkaan kans. Kuinkas sinä suojaudut kuumuudelta?

Just näin.

Jotkut vaan valittaa valittamisen ilosta. Seuraavaksi valittavat sateista, pimeydestä, lumentulosta, pakkasista jne jne. Aiheet ei lopu.

Alkuperäinen kirjoittaja kaikkia muita säitä vastaan voi suojautua:
Mä haluun tietää miks tulipalopakkaselta ei muka voi suojautua?

Miten sen teet jos on esim. 50-60 astetta pakkasta?

No samalla tavalla kun 30 asteen pakkasella. Laitan puita öljy/puukeskuskattilaan ja takkaan kans. Kuinkas sinä suojaudut kuumuudelta?

Ok. Mä ajattelin tuolla ulkona olemista ja siellä suojautumista. Tokihan sisällä onnistuu suojautuminen säässä kuin säässä.
Jatkan sitten samalla linjalla eli lämpöpumpun avulla suojaudun kuumuudelta. Siis sellaisella mikä mös viilentää ilmaa. Meillä sisällä on mukavaa olla, ei ole yhtään kuuma, päivällä ei yöllä.

Yhteistyössä