miks tyttöjen äidit näyttävät vanhemmilta kuin poikien?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja daisy ja gatsby
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";25166417]joku sanonta on, että tyttölapset vievät äitinsä kauneuden. en muita tarkkaa sanamuotoa.[/QUOTE]

No tää piti kyl paikkansa raskausaikana :D Naama kukki jne... Sen jälkeen onneks normalisoitui :P

[QUOTE="a p";25166417]joku sanonta on, että tyttölapset vievät äitinsä kauneuden. en muita tarkkaa sanamuotoa.[/QUOTE]

Mun mielestä tuo sanonta tarkoittaa nimenomaan raskausaikaa, kun arvuutellaan kumpi sieltä on tulossa... Vanhan kansan uskomuksia.

No siksi tietenkin, että tyttöihin ja naisiin liittyvät asiathan ovat kaikki aina negatiivisia. Koska pojat ja miehet ovat niin paljon parempia ja arvokkaampia. Tyttö sen sijaan tuo vanhemmilleen, varsinkin äidille, vain ikäviä asioita. Vanha kansa jo tiesi tämän, ja suuressa patriarkaalisuudessaan oli laatinut uskomuksensa ja sananpartensa pönkittämään miesten ja polkemaan naisten itsetuntoa. Jotta kukin tietäisi arvonsa.

Minä, 26-vuotias yhden tytön äiti, olin oman äitini kanssa shoppailemassa viikonloppuna. Kaupantäti kauppasi tuotettaan, katsoi minuun, ja totesi, että talon nuorisokin tykkää. Jaha.

[QUOTE="öhöm";25166418]Voi apua, mulla on tyttö ja poika! Miltähän mä näytän...etupuoli nuupahtanut, takapuoli hehkeä?![/QUOTE]
Näin se on :) Naama mulla on nuupahtanut jo aikoija sitten, mutta perspuoltani en ole juurikaan tutkinut. Äsken oli pakko käydä peilin edessä ja jumankekka...mulla ei ole edes selluliittia pehvassa. Persukseni on siis paremmassa kuosissa kuin naamani :)

[QUOTE="minä";25166394]Mitäs jos on molemmat, tyttö ja poika? Mitä sitten tapahtuu?[/QUOTE]

Tytön jälkeen kuihtuu ja pojan jälkeen ei ainakaan yhtä nopeasti, joten toivottavasti tyttö on syntynyt ensin (eikä ikäero ole kovin suuri) ;)

Yhteistyössä