miks tää ruuanlaitto on mulle joka päivänen ongelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
mä en kertakaikkiaan osaa tehdä ruokaa sillee järkevästi. siis tarkotan et en jaksa ikinä miettiä mitä ruokaa tekis ja sit viimetipassa tulee kauhee paniikki et mitä laittais ja sit on jo niin nälkä et vtuttaa koko ruuanlaitto :ashamed: oon koittanu viikon ruokalistaakin,mut ei tuu mitää :ashamed:

nyt taas tilanne se,et oon yhdestä asti lorvannu kotona ja mies soitti kahdelta et on viiden aikaa kotona ja se on tieto et sil on kauhee nälkä, mut mä en keksi mitä ruokaa laittasin! :ashamed:

eilen syötii jauhelihakastiketta ja makaronia ja nyt olis kaapissa makkarapaketti ja perunaa, mut en taas jaksa kastiketta ja keitetyt perunat ja paistettu makkara on aika kuiva yhdistelmä? enkä jaksa eriksee mitää kastiketta väsätä.

miten mä saankin tästä tehtyä näin vaikeeta??!!! |O :ashamed:

mä en tee muusia ku ehkä kaks kertaa vuodessa ku se on musta niin perseestä :D siis se kuoriminen, pilkkominen ja muussaaminen :D ja mies ei syö keittoja :ashamed:
tiedän et tää on ihan tyhmää, mut kunhan taas urputan kun en muutakaan keksi :D

Tee vielä suklaakiisseliä niin takuulla hermot lepää.....hahahaa!
Itsellä sama vika ton ruoanlaiton suhteen ...suuria suunnitelmia välillä on ja ku ne menee mönkään niin entistä rasittavammalle tuntuu koko ruoan väsäys...:)

Jos olisit vähän aiemmin laittanut, niin olisin kehottanut sua tekemään lohkoperunoita. Nyt ne ei ihan viideksi kerkiä, vartin yli ehkä jos heti teet :)

Siis kuorit perunat, pilkot lohkoiksi, öljyä, suolaa, pippuria ja muita mausteita. Ja kun ne on jonkin aikaa kypsyneet, niin sekaan ne makkarat, joissa viiltoja ja juustoa niissä viilloissa.

Kuori perunat, pilko ja paista kevyesti pienessä tilkassa öljyä. Lisää makkarakuutiot ja erilaisia vihanneskuutioita mitä kaapista sattuu löytymään (kesäkurpitsa, porkkana, bataatti, paprika jne.) ja kuullota vielä kevyesti. Sit sekaan 1-2desiä vettä, tomaattipuretta ja mausteita (oregano, basilika, curry, paprika, chili, mustapippuri) ja annat hautua vielä n.10min (riippuen tietty sun perunapalojen koosta) ja sit onkin hyvä vähän erilainen pyttäri edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaiza80:
Kuori perunat, pilko ja paista kevyesti pienessä tilkassa öljyä. Lisää makkarakuutiot ja erilaisia vihanneskuutioita mitä kaapista sattuu löytymään (kesäkurpitsa, porkkana, bataatti, paprika jne.) ja kuullota vielä kevyesti. Sit sekaan 1-2desiä vettä, tomaattipuretta ja mausteita (oregano, basilika, curry, paprika, chili, mustapippuri) ja annat hautua vielä n.10min (riippuen tietty sun perunapalojen koosta) ja sit onkin hyvä vähän erilainen pyttäri edessä.

tästä listalta meiltä löytyy tasan perunat ja chili :laugh:

mulla menee niin hermo tähän perkeleen jokapäiväseen pähkäämiseen, ruuanlaitto on ihan kivaa ehkä kerran viikossa ja muu onkin paskamaista pakkopullaa.

Ala tekemään sellaista ruokaa jota tekee mieli tai jota on kiva tehdä. Mä en esim. tykkää tehdä kastikkeita, joten meillä on niitä tosi harvoin. Noista linkeistä löytyy kivoja ja hyviä ruokaohjeita.

http://www.kotimaisetkasvikset.fi/finfood/ff2.nsf/kkreseptihaku?OpenForm

http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku

mulla tänään oli vähä semmonen tilanne,ku 4:si teen ruuan aina ja kolmelta hoksasin että häh,mitä teen ku ei oo mitään ruokavärkkiä!!! =) no onneksi löyty pakasteesta ranskanpottuja ja jääkaapista muutama nakki... selevittiin sitte,vaikka niin älyttömän hyvää ruokaa ei ollukkaa...

Yhteistyössä