Selittäkää mulle tää silmälasikortti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sipuli

Tunnettu jäsen
31.05.2007
8 334
48
48
Kun mä ajattelin jos tilaisi piilarit mut enhän mä ymmärrä mikä tässä on mitäkin :ashamed:

sf cyl ax
od -1.00 -0.25 95
os-1.00 -0.25 105

Niin et mitä noi nyt meinaa?
Mä muistan ainoastaan et joku oli oikea silmä ja joku vasen noista merkinnöistä :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Kun mä ajattelin jos tilaisi piilarit mut enhän mä ymmärrä mikä tässä on mitäkin :ashamed:

sf cyl ax
od -1.00 -0.25 95
os-1.00 -0.25 105

Mä muistan ainoastaan et joku oli oikea silmä ja joku vasen noista merkinnöistä :saint:

Niin tuo ei ole piilarikortti, eli tosiaankin sun pitää käydä optikolla hakemassa se. Niihin tarvitaan halkaisijaa ym. mitä ei tuossa kortissa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:

sf cyl ax
od -1.00 -0.25 95
os-1.00 -0.25 105

Niin tuo ei ole piilarikortti, eli tosiaankin sun pitää käydä optikolla hakemassa se. Niihin tarvitaan halkaisijaa ym. mitä ei tuossa kortissa ole.

En mä kyllä ole koskaan tollaisia tarvinnut piilareihin :o

Katselin tuolta Lenswayn sivuilta tietoa. Halkaisijahan on noissa kyllä valmiina mitä kattelin. Mutta tuo cyl ax liittyvät varmasti taittovikaan eli sylinteri ja akseli.

Bvr BC Dia
1-Day Acuvue Moist (30) -2.00 8.5 14.2

Nämä on ne arvot jotka tarvitsin eilen tilatessani Lenswayn piilarit. Ja ne löytyivät piilolasikortista = resepti.

Alkuperäinen kirjoittaja Emma:
Katselin tuolta Lenswayn sivuilta tietoa. Halkaisijahan on noissa kyllä valmiina mitä kattelin. Mutta tuo cyl ax liittyvät varmasti taittovikaan eli sylinteri ja akseli.

Taittovikaa ei halpispiilareilla voi korjata.

Wikipediasta kaivettua tietoa..
OD = oikea silmä (lat. oculus dexter)
OS = vasen silmä (lat. oculus sinister)
Sf = Sfäärinen voimakkuus. Hajataitteisessa silmässä tarvitaan kaksi eri voimakkuutta korjaamaan näkö tarkaksi. Sf -voimakkuus ilmoittaa yhden tarvittavista voimakkuuksista.
Cyl = Sylinterin voimakkuus. Laskemalla yhteen sf ja cyl -voimakkuudet etumerkkeineen saadaan tietää hajataitteiseen silmään tarvittava toinen varsinainen voimakkuusarvo.
Ax = sylinterin asento asteissa (sylinterin akseli)

Yhteistyössä