miks polttareihin vain häävieraat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja popsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

popsu

Jäsen
28.08.2009
545
0
16
niin siis lueskelin tuossa yhtä keskustelua aiheesta ja en pysty ymmärtämään että miten joku voi ajatella kutsun polttareihin sillä lailla että "joutuu maksumieheksi" jos ei kutsua häihin ole.

No mä en käsitä että miten polttareissa vois olla eri kaverit kuin häissä.. tai jos on niin pienet häät ettei kaikkia kavereita kututa niin tuntuu älyttömältä pitää jotain isoja polttareitakaan. Weird, say I!

No musta se on vähän noloa että jos olet niin hyvä kaveri että tulet polttareihin julimaan niin mikset ole niin hyvä kaveri että pääsisit häihin vieraaksi? Kuitenkin aika pitkälti työ päivä pyörii niin häiden ympärillä niistä höpöttäen.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
No mä en käsitä että miten polttareissa vois olla eri kaverit kuin häissä.. tai jos on niin pienet häät ettei kaikkia kavereita kututa niin tuntuu älyttömältä pitää jotain isoja polttareitakaan. Weird, say I!

no niinno. itse saattasin loukkaantua jos kaverin polttareihin ei kutsua tulisi. sen ymmärtäisin jos häihin en kutsua saisi. paras ystävä asia erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Morsein:
No musta se on vähän noloa että jos olet niin hyvä kaveri että tulet polttareihin julimaan niin mikset ole niin hyvä kaveri että pääsisit häihin vieraaksi? Kuitenkin aika pitkälti työ päivä pyörii niin häiden ympärillä niistä höpöttäen.

mä en kyllä tahtoisi polttareissa häistäni höpötellä.:D
ja häihin ei vaan välttämättä pysty kutsua kaikkia. kauheeta että ihmiset loukkaantuu niin helposti, eihän sitä ikinä voi mennä naimisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja popsu:

mä en kyllä tahtoisi polttareissa häistäni höpötellä.:D
ja häihin ei vaan välttämättä pysty kutsua kaikkia. kauheeta että ihmiset loukkaantuu niin helposti, eihän sitä ikinä voi mennä naimisiin.

No mulla ainakin polttareissa oli ne lähimmät ja lähimmät vaan kutsuttiin häihin.. Ja kyllä tosiaankin niistä häistä ja avioliitosta yleensäkin siellä polttareissa tuli höpöteltyä, joskaan se ei ollut se pääasia mutta kuitenkin... Kyllä siinä tulee aikalailla maksumiehen kuva jos saa kutsun vaan polttareihin kun ne tuntuvat tänä päivänä tulevan kalliimmiksi ja kalliimmiksi vaan.

minä osallistuisin mielelläni kaverin polttareihin, vaikka en kutsua häihin saisikaan. Mielestäni polttarit ovat juhlat kavereiden kesken ja häät sitten enemmän sukulais voittoisia.

Toisaalta kukin tyylillään :)

mä oon nuori ja tyhmä, mutta en edes tiennyt että näin asia menee. siis että samat kutsutaan. siltikin itse olisin vaan todella iloinen polttarikutsusta vaikka en häihin pääsisikään.

eihän sinne pakko ole mennä jos tuntuu liian kalliilta

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
minä osallistuisin mielelläni kaverin polttareihin, vaikka en kutsua häihin saisikaan. Mielestäni polttarit ovat juhlat kavereiden kesken ja häät sitten enemmän sukulais voittoisia.

Tänä päivänä se trendi on enemmänkin että häät ovat hyvät juhlat kavereille, karsitaan niistä sukulaisista sitten enemmän.

Tänä päivänä se trendi on enemmänkin että häät ovat hyvät juhlat kavereille, karsitaan niistä sukulaisista sitten enemmän.

itse en kyllä uskaltaisi sukulaisia kamalasti karsia.
mutta nyt kun on lueskellut kuinka moni ihminen siitä kovasti loukkaantuu kun ei kavereiden häihin saa kutsua niin empä taida mennä naimisiin ollenkaan. itse kun kuulun niihin jotka ei joka asiasta loukkaannu niin ei osaa ajatella.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Minulle on oikeastaan itsestäänselvää, että polttariporukasta kaikki kutsutaan häihin.

mites on jos pari menee naimisiin ja häät ovat pienet esim. 30 henkilöä, eli lähimmät sukulaiset ja pari ystävää. Kaverit järjestävät morsiuparin tietämättä polttarit. Onko pari siis velvollinen kutsumaan nämä mahdollisesti 10 kaveria / puoliso häihin myös? Eihän morsiuspari yleensä itse polttareitaan järjestä, joten eiväthän he voi tietää ketä polttareihin on kutsuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
No munkin mielestä on vähän outoa, jos joku kaveri kutsutaan polttareihin mutta hän ei kuitenkaan "kelpaa" häävieraaksi.

mutta sehän on vaan niin että jostain on pakko karsia vaikka ei haluaisi. meillä menee varmaan etusijalle ihan parhaat ystävät ja sitten ne joissa pariskunnasta molemmat ovat jommankumman kavereita.

No munkin mielestä on vähän outoa, jos joku kaveri kutsutaan polttareihin mutta hän ei kuitenkaan "kelpaa" häävieraaksi.

mutta sehän on vaan niin että jostain on pakko karsia vaikka ei haluaisi. meillä menee varmaan etusijalle ihan parhaat ystävät ja sitten ne joissa pariskunnasta molemmat ovat jommankumman kavereita.

No siinähän se karsinta sitten on jo suoritettu myös polttareita ajattellen :)

Minulle on oikeastaan itsestäänselvää, että polttariporukasta kaikki kutsutaan häihin.

mites on jos pari menee naimisiin ja häät ovat pienet esim. 30 henkilöä, eli lähimmät sukulaiset ja pari ystävää. Kaverit järjestävät morsiuparin tietämättä polttarit. Onko pari siis velvollinen kutsumaan nämä mahdollisesti 10 kaveria / puoliso häihin myös? Eihän morsiuspari yleensä itse polttareitaan järjestä, joten eiväthän he voi tietää ketä polttareihin on kutsuttu.

Yleensä se osallistujalista kysytään kuitenkin morsiamelta =) Ja jos on kyse noin pienistä häistä niin eiköhän ne vieraatkin jo aika lailla tiedä ketä sinne on tulossa. Ja ensin tulee yleensä hääkutsu ja sitten vasta aletaan polttareita suunnittelemaan, ei toisinpäin.

No se on sitten teidän tyyli. :) EIhän siinä mitään, mulle on kuitenkin itsestäänselvää, että polttareihin tulevat tulee häihinkin. Näin toimin silloin jos mulla joskus on polttarit, kuin myös silloin jos mulle esitetään kutsu polttareihin. Mulla on sen verran kompakti ja ylipäänsä mulle tärkeä ystäväpiiri, että mahtuvat kyllä kaikki niin häihin kuin polttareihinkin.

itse en kyllä uskaltaisi sukulaisia kamalasti karsia.
mutta nyt kun on lueskellut kuinka moni ihminen siitä kovasti loukkaantuu kun ei kavereiden häihin saa kutsua niin empä taida mennä naimisiin ollenkaan. itse kun kuulun niihin jotka ei joka asiasta loukkaannu niin ei osaa ajatella.

Miksi et uskalla sukulaisista karsia? Mä en ainakaan kainostellut yhtää sitä että jätin serkkuja kutsumatta kun mielummin kutsuin hyviä ystäviäni sinne.. Joiden kanssa ollaan muutenkin yhteydessä kuin vaan sukupuun kautta...

No ei tietenkään morsiuspari niitä järjestä, mutta yleensähän annetaan kaasolle ja bestmanille lista niistä ketä halutaan polttareihin kutsua. En minä ainakaan laittaisi ketään sellasta siihen listalle jota ei häihin kutsuta. Omituista kaasoilta/bestmaniltä jos ei edes kysy ketä morsiuspari polttareihinsa haluaa..

Yleensä se osallistujalista kysytään kuitenkin morsiamelta =) Ja jos on kyse noin pienistä häistä niin eiköhän ne vieraatkin jo aika lailla tiedä ketä sinne on tulossa. Ja ensin tulee yleensä hääkutsu ja sitten vasta aletaan polttareita suunnittelemaan, ei toisinpäin.

No itse sitten varmaan syyllistyyi aivan suuremman luokan mokaan, kun en kutsunut polttareissa olleita 15 kaveriani häihini. Tosin häät olivat viikon päästä yllätyspolttareista ( siis minulle yllätys). Ystäväni olivat ne minulle järjestäneet, vaikka olivat täysin tietoisia siitä, että häihin on kutsuttu vain vanhempamme, sisaruksemme perheineen ja isovanhempamme sekä molempien parhaat ystävät ( 1kpl kummaltakin). Lämmitti todella mieltä ja antoi ystävistäni todella välittävän kuvan.

no ehkä tää on lähinnä sellanen juttu että kun oltiin tossa pari kuukautta sitten parin todella hyvän ystävän kanssa istumassa iltaa niin yksi meidän yhteinen kaveri laittoi viestiä toiselle näistä ystävistä ja tuli sitten myös seuraksi. itse en siis enää ole ollut yhteydessä tähän ihmiseen juurikaan, mutta siihen ei sen kummempaa syytä löydy. sitten juttelin siinä yksistä tulevista polttareista joihin en edes kutsua odottanut vaikka häihin sainkin koska en ole morsiammen kaveri vaan sulhasen kaverin avokki.
niin tämä kaveri sitten alkoi heti innostumaan että sitten kun mä menen naimisiin niin hän haluaa olla kyllä suunnittelemassa niitä polttareita ja osallistua niihin.. minusta olisikin aivan luonnollista että tämä kaveri osallistuu polttareihin koska ollaan oltu joskus hyviäkin ystäviä ja koska hän tuntee myös mahdollisen kaason hyvin niin ei olisi ihmekkään jos olisi polttareita suunnittelemassa. tätä kaveria en kuitenkaan häihin kutsuisi koska ei olla juurikaan nykyään tekemisissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No ei tietenkään morsiuspari niitä järjestä, mutta yleensähän annetaan kaasolle ja bestmanille lista niistä ketä halutaan polttareihin kutsua. En minä ainakaan laittaisi ketään sellasta siihen listalle jota ei häihin kutsuta. Omituista kaasoilta/bestmaniltä jos ei edes kysy ketä morsiuspari polttareihinsa haluaa..

:D :D

Kaikilla ei ole kaasoja/bestmanejä... osa todella voi mennä naimisiin ilman niitäkin ja silti ystävät saattavat järjestää polttarit ihan vain ilahduttaakseen naimisiin menijää ja juhliakseen yhdessä.

ja oikeastaan musta tuntuu hassummalta laittaa rahaa tuon mieheni kaverin morsiammen polttareihin, vaikka häihin pääsenkin, kuin jonkun oman kaverin polttareihin jonka häihin en olisi menossa.

ja oikeastaan musta tuntuu hassummalta laittaa rahaa tuon mieheni kaverin morsiammen polttareihin, vaikka häihin pääsenkin, kuin jonkun oman kaverin polttareihin jonka häihin en olisi menossa.

ennemmin minäkin osallistun kaverini polttareihin kuin jonkun lähes ventovieraan, vain sen takia että olen saanut kutsun häihinkin. Kummassakohan tapauksessa tulisi enemmän maksumiehen rooli mieleen :D

Yhteistyössä