Miks mun sose on ensin liisteriä ja sitten kuin vaahtoa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piuku

Vieras
Miten teette soseet? Mä teen näin, että keitettyjen perunoiden sekaan tilkka vettä ja sitten sauvasekoittimella. Helposti jää kokkareita ja lopuksi sose on kuin liisteriä. Porkkanat soseutan samalla tavalla ja lopuksi sose on kuin jotain moussea.... ihmekä, jos tulee vauvalle ilmavaivoja =o( Eri perunalaatujakin olen kokeillut.

itse oon huomannu saman.. eilen kuitenkin laitoin perunoiden ja porkkanan sekaan sitä keitinlientä, ja vain tilkkasen vauvan juomaa maitoa. soseesta ei tullu ihan niin vaahtomainen.. kokeileppa.

Mä tein esikoiselle pakastealtaasta saatavasta perunasta.olikohan oolannin, ja se on sellaista raasteen tapaista tms (luomu) ja kun sen sekoitti veteen niin siitä tuli ihan sileä muusi!
en muista mikä sen oikea nimi nyt oli, joku muusi-juttu kait =)

Mäkin sain perunasoseesta helposti liisteriä ja porkkanasoseesta moussea, kunnes yhdistin potut ja porkkanat ja hyvä koostumus tuli :) En tosiaan tiedä mistä johtui ettei nuo ainesosat yksinään oikein pelittäneet...

Ei sauvasekottimella perunaa muusiksi, tulee varmasti liisteriä.. Perunanuijalla tai vatkaimella mielummin. Tai ihan haarukalla saa tarpeeksi sileetä,kun laittaa tarpeeksi nestettä..

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Mä tein esikoiselle pakastealtaasta saatavasta perunasta.olikohan oolannin, ja se on sellaista raasteen tapaista tms (luomu) ja kun sen sekoitti veteen niin siitä tuli ihan sileä muusi!
en muista mikä sen oikea nimi nyt oli, joku muusi-juttu kait =)

Tämä se on mistä tein
:wave:
9776.jpg

Yhteistyössä