Miks mun miehen pää on "luusta"?

  • Viestiketjun aloittaja ei ymärä
  • Ensimmäinen viesti
ei ymärä
Mies lomautetaan ainakin n. 2 kk:ksi. Lapsi 1.5 pph:ssa. Mies katsoo, että on hänen omaa aikaansa eli lapsi voi olla hyvin hoidossa. No mä yllättäen eri mieltä. Musta miehen tarttis kyllä hoitaa ainakin se puolet siitä ajasta. Kokonaan ei voi hoitaa, kun menetetään muuten aivan niin mahtava perhepäivähoitopaikka.

Mutta kertokaa mulle, miksi mun mies ei ymmärrä tätä juttua. Siis mulla tulee luista ja ytimistä, että lapsi pois hoidosta, jos olen kotona (siis vastaavassa tilantessa, jos olisin), mutta miehelleni ei tällaista tunnetta synny. Muuten on osallistunut lapsensa hoitoon mitä parhaiten ja muutenkin ollut siis läsnä yms. lapsen syntymästä lähtien. On siis tosiaan isä. Jotenkin tämä työjuttu vaan on sellainen, että siitä jos on vapaata, niin se tarkoittaa sitä, että se on sitten OMAA aikaa.
 
Sano, että perhepäivähoitaja ihmettelee varmaan miksi lapsi koko pvän hoidossa jos kerran isä kotona! Mies varmaan pelkää, ettei pärjää kotona lapsen kanssa kahdestaan?! Olisko hotomaksu pienempi, jos lapsi olisi vaan puolipäivähoidossa isän lomautuksen ajan? Vetoa taloudelliseen puoleen, että on halvempaa ja kaikki raha tarpeen lomautuksen aikana.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tutteli78:
Sano, että perhepäivähoitaja ihmettelee varmaan miksi lapsi koko pvän hoidossa jos kerran isä kotona! Mies varmaan pelkää, ettei pärjää kotona lapsen kanssa kahdestaan?! Olisko hotomaksu pienempi, jos lapsi olisi vaan puolipäivähoidossa isän lomautuksen ajan? Vetoa taloudelliseen puoleen, että on halvempaa ja kaikki raha tarpeen lomautuksen aikana.
hoitomaksu olisi pienempi jos päiviä olisi jo se 4-5 pv/kk vähemmän. Eikä meinaan suostua tuohonkaan. Miten muuten järkevä ihminen voi olla noin tyhmä!Tosta raha-asiasta kyllä mainitsin.
 

Yhteistyössä