Miks mulla on tää tunne?? (miehestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Martsuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Martsuli

Vieras
Eli musta tuntuu että se ei kestä/jaksa tätä suht vaikeeta vauva aikaa. Vauva valvottaa lähes koko yön ja minä oon kiukkunen, väsynyt ja itkettää koko ajan. Tai en koko aikaa itke mutta aika helpolla tulee parku nykyään.

Pelottaa että se laittaa mulle viestin jossa käskee mun häipyä lapsien kanssa kun hän ei jaksa. Mitään merkkejä tästä ei oo ollu paitsi tänään lähti vihaisena töihin (kai). Siksi kai kun ei vastaa mun viestiini kun kysyin että onko huono aamu.

Toivottavasti tää on vaan mun väsyyneenä kehittämä vainoharha mut pelko on ihan aito... :ashamed: :ashamed:

Sori purkaus oli vaan vähän pakko päästää nää pois mun päästäni...

Sama täällä, mut jos oot sen oikeen löytäny, niin kyllä sen nyt pitäs tajuta et tää vauva arki ei oo ikuista, et tää on vaa ohimenevä vaihe elämässä :) Ja kaikilla nyt on huonoja päiviä joskus, et toivottavasti vain ylireagoit *hali*

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Sama täällä, mut jos oot sen oikeen löytäny, niin kyllä sen nyt pitäs tajuta et tää vauva arki ei oo ikuista, et tää on vaa ohimenevä vaihe elämässä :) Ja kaikilla nyt on huonoja päiviä joskus, et toivottavasti vain ylireagoit *hali*

Toivotaan näin todellakin ja :hug: sinnekkin :)

Montako lasta teillä on? Saatko järjestettyä itelles aikaa häiriöttömään nukkumiseen? Saako mies tarpeeks levättyä?

Vauva-aika aika oli meilläkin uuvuttavaa ja meil on sentään vasta yks... Allergia vaivas eikä kumpikaan saanu kummosia unia. Hermot oli sit kireellä ja välillä mietin miten ihmeessä me kestetään toisiamme.

Koita puhua miehes kanssa noista fiiliksistä ja keksiä yhdessä joku ratkasu, että molemmat jaksaisitte paremmin. Ei tuo vaihe loputtomiin kestä, joten tyhmä mies on, jos nyt sut lasten kanssa yksin jättää. Enkä mä usko, että on sellasta tekemässä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
puhu tästä sun miehelle ja anna sen olla töissä ees "rauhassa".

Juu annan en mä viitsi sitä siellä häiritä mut oli pakko tänään laittaa kysely perään ku se on huono puhumaan vaikka aina mulle sanoo miten täytyy olla avoin ja rehellinen.. Siltä sitä tietoo joutuu aina kaivamalla kaivaan...

Seki mua ihmetyttää kun on nyt viime viikot miettiny ihan kamalasti työ asioita eli aina ku kysyn että mitäs mietit ku oot noin mietteissäs niin se on aina työjuttuja. Siis melkeen vois sanoa että kerran kyselin varmaan 6-8kertaa päivän aikana että mitä mitä, mutta juu työjuttuja.
Eikä kannata ihmetellä miksi kyselen siltä niin usein kun se on vaan jotenki jäänyt päähän jo suhteen alku ajoilta mutta sillon sanottiin että "euro ajatuksistas" ja mies tekee siis ihan samaa että ei siitä ainakan sen pitäis olla vihanen :ashamed:

Oon huomannu, että jos toisella on känkkäränkkäaamu, niin parempi tosiaan antaa mennä töihin ja olla töissä ihan rauhassa ilman että otan mitään yhteyttä päivän aikaan..Mies saa känkkiksen usein sitten pois päivän aikana. Vauva aikana väsyy äiti, väsyy isä. Tuskin silti pihalle laittaa :hug: anna toisenkin olla väsynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Montako lasta teillä on? Saatko järjestettyä itelles aikaa häiriöttömään nukkumiseen? Saako mies tarpeeks levättyä?

Vauva-aika aika oli meilläkin uuvuttavaa ja meil on sentään vasta yks... Allergia vaivas eikä kumpikaan saanu kummosia unia. Hermot oli sit kireellä ja välillä mietin miten ihmeessä me kestetään toisiamme.

Koita puhua miehes kanssa noista fiiliksistä ja keksiä yhdessä joku ratkasu, että molemmat jaksaisitte paremmin. Ei tuo vaihe loputtomiin kestä, joten tyhmä mies on, jos nyt sut lasten kanssa yksin jättää. Enkä mä usko, että on sellasta tekemässä. :)

Meillä on kaks lasta ja ei oikeen itelle jää aikaa nukkumiseen tai lepäämiseen kun esikoinen on 2v ja ei tule kuuloonkaan että hän nukkuis päiväunia. päivä menee esikoisen venkoilua ja mustasukkasuus kohtauksia katsellessa ja tuhoja siivotessa. Mies mun mielestä saa nukuttua ihan hyvin sitä kun ei yleensä herätä edes maanjäristys. Mutta ilmeisesti viime yönä on valvonu... Olen ainakin koittanu olla yöllä niin hiljaa kun vaan mahdollista että mies sais nukkua. Jos esikko herää yöllä niin sillon potkin miehen ylös, ainakin jos pienempi huutaa samaan aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Oon huomannu, että jos toisella on känkkäränkkäaamu, niin parempi tosiaan antaa mennä töihin ja olla töissä ihan rauhassa ilman että otan mitään yhteyttä päivän aikaan..Mies saa känkkiksen usein sitten pois päivän aikana. Vauva aikana väsyy äiti, väsyy isä. Tuskin silti pihalle laittaa :hug: anna toisenkin olla väsynyt.

Annetaan :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Martsuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:

Annetaan :ashamed:

:D :hug:

No oli se soittanukki jo mulle. Pyyteli kamalasti anteeks ku lähti niin tökerösti aamulla ja pusitteli lopettaessa :heart: Kai se musta sit tykkää kumminki vielä =)

Meillä on kaks lasta ja ei oikeen itelle jää aikaa nukkumiseen tai lepäämiseen kun esikoinen on 2v ja ei tule kuuloonkaan että hän nukkuis päiväunia. päivä menee esikoisen venkoilua ja mustasukkasuus kohtauksia katsellessa ja tuhoja siivotessa. Mies mun mielestä saa nukuttua ihan hyvin sitä kun ei yleensä herätä edes maanjäristys. Mutta ilmeisesti viime yönä on valvonu... Olen ainakin koittanu olla yöllä niin hiljaa kun vaan mahdollista että mies sais nukkua. Jos esikko herää yöllä niin sillon potkin miehen ylös, ainakin jos pienempi huutaa samaan aikaan.

Ettei olisi mitään työhuolia, siis töiden riittävyyden jne. suhteen?

Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:

Ettei olisi mitään työhuolia, siis töiden riittävyyden jne. suhteen?

hmmm, ei en usko. Kyllä miehelle on tullu soittoja koko ajan että töitä tuppaa paljon.

Ainainen väsymyt tekee ihmisestä oudon.. :)
Mä kans kysyin mieheltä kun kolmonen oli huono nukkuja ja aina olin pahalla päällä, että milloinhan pistät vaihtoon mut.. Mut ei aikonut laittaa :) Sitä vain tulee niin vainoharhaiseksi kun pään sisus on täyttä puuroa väsymyksen takia!!

tsiisus...menet tohon vipuun....toinen nainen sillä on ja oli aikonut viettää juhannuksenkin sen kanssa!jostain syystä suunnitelmat mönkään ja nyt jää kotio...huoh....tekosyitä nuo työjutut ym.Jos olisi asiat ok,pysytyisitte jotenkin keskustelemaan asioistanne.On sulla oikeus titää mm.työhön liittyvää tms.hoh hoijaa...ja miksi miehet saavat tehdä oman mielen mukaan?väsymys ja kenkää???just joo...yleensä nainen jää kotio lasta hoitamaan ja on kestää kaiken...

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
tsiisus...menet tohon vipuun....toinen nainen sillä on ja oli aikonut viettää juhannuksenkin sen kanssa!jostain syystä suunnitelmat mönkään ja nyt jää kotio...huoh....tekosyitä nuo työjutut ym.Jos olisi asiat ok,pysytyisitte jotenkin keskustelemaan asioistanne.On sulla oikeus titää mm.työhön liittyvää tms.hoh hoijaa...ja miksi miehet saavat tehdä oman mielen mukaan?väsymys ja kenkää???just joo...yleensä nainen jää kotio lasta hoitamaan ja on kestää kaiken...

:o Justiis juu.. No ei sillä varmaan ainakaan toista naista oo :D
Miks sillä pitäis olla kun mä oon just hyvä sille :kieh:

Neuvolas sanottiin että eniten erotaan juuri tässä ekan vauvavuoden aikana, tajusin kyllä rankkuuden kun väsyttää, kiukuttaa ja vauva vaatii kyllä koko ajan. yhden vuoden paikkeilla alkaa helpottaa, sinnitelkää ..älkää luovuttako

Mulla oli joskus samanlaisia tuntemuksia ja luulen et ne oli kuitenkin vain mun hormonit. Juttelin miehelleni tuntemuksistani varovasti. Kerroin että oon väsynyt ja kiukkuinen ja hänkin varmasti. Sovittiin et koitetaan parhaamme ola loukkaantumatta jos toinen sanoo väsyneenä jotain tyhmää. Kerroin että pelottaa et hän jättää mut yksin vauvan kanssa. Hän vannoi ettei tulis mieleenkään jne.. Se helpotti kovasti. Koita säkin jutella miehellesi, mutta varovaisesti ja kilttiin sävyyn. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja mies:

No voi hyvää päivää.. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Kinderi:
Neuvolas sanottiin että eniten erotaan juuri tässä ekan vauvavuoden aikana, tajusin kyllä rankkuuden kun väsyttää, kiukuttaa ja vauva vaatii kyllä koko ajan. yhden vuoden paikkeilla alkaa helpottaa, sinnitelkää ..älkää luovuttako

Koitetaan juu. Mä sitä mietin että kun toi meidän esikko oli niiin helppo lapsi, siis nukkui yöt ja oli sitten päivisin hereillä, niin että mies kuvitteli tämän olevan samanlainen lapsonen. Ja nyt kun ei olekkaan niin helppo niin haluaa pois tästä sotkusta ja äkkiä.

Koitan jutella sille josko tulis sitten kerralla selväksi nää asiat ja helpottais munkin olo...

Alkuperäinen kirjoittaja Miten:
2-vuotias ei nuku enää päikkäreitä? Pitäisi kyllä vielä nukkua! Moneltako herää aamulla? Ota viereen, lue joku kirja ja nukutte molemmat.

Miksi pitäis?

Hän menee nukkumaan n.20.30 ja herää sitten joskus klo.10. Ei tollasten unien jälkeen päivällä enää väsytä. En mä häntä pakotakkaan nukkumaan jos ei kiinnosta ja joskus on kyllä koitettu tota viereen ottamista niin siitä ei tuu ku painimatsi kun haluaa myllätä sängyssä äitin kanssa ja minkäs teet mä ainakin tykkään "riehua" lapseni kanssa kun sitä niin kivasti pyytää :)

Yhteistyössä