Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Parempi vaihtoehtohan se on kun se toinen ääripää, eikö?
Kerrotko vielä mikä sun mielestä on se toinen ääripää, ja miksi se on huonompi?
Mä nimittäin ihan oikeasti uskoisin kuuluvani sinne toiseen päähän, eikä meidän lapset näytä voivan mitenkään huonosti...
jos kerran ääripäistä puhutaan, niin olisikohan täydellinen välimpitämättömyys se toinen ääripää? :xmas:
tuskin kuitenkaan sellainen olet.
Otetaas ihan vaikka esimerkit:
"mä laitoin pojalle varalta toppahaalarin ku sielä tuulee niin,ettei vaan saa kylmää" (eletään toukokuuta)
"Sun kannattaa varmaan ottaa se tuulitakki mukaan kun lähet eskariin, yöllä on ollu pakkasta."
"ai,teidän tyttö aivasti.No ei me sitte tulla kylään,jos se on vaikka flunssaa niin saadaan kohta tartunta."
"Ai aivasti? Terveydeksi. Tullaanko me kylään vai onks teillä jotain muuta ohjelmaa?"
"voi kauhistus,nyt se keksi tippui (puhtaalle,juuri pestylle) lattialle.Älä kulta vain laita sitä enää suuhun!Äiti antaa uuden"
"Putosko, oho!? Annas mä pyyhkäsen ne pahimmat karvat, se on ihan hyvä vielä."
"älä vaan anna vauvan (konttausikäisen) koskea noihin kenkiin ettei se saa niistä bakteereja".
"Kappas, kannattaako niitä ison rahan muovileluja ostaakaan, kun kengätkin ajaa asian ihan yhtä hyvin?"
"meidän poika aivasti kaks kertaa.Ei me nyt päästä leikkipuistoon,pidän sen sisällä varmuuden vuoksi ainaki pari päivää."
"Vähän pärskyttää ja räkä valuu, täytyy muistaa ottaa nenäliinapaketti mukaan pihalle."
"uskaltaakohan niitä sorsia mennä syöttämään ku sielä on sitä linnunkakkaa ja ku on se lintuinfluenssakin."
"Nyt lähetään tytöt siivoomaan talli ja kanala. Tosson sulle talikko, sä voit ottaa ton harjan ja pienin voi kerätä vaikka käsin noi irtokokkareet."
"voi lapsikulta,älä vain nouse sinne (pieni ehkä 10cm korkuinen kivi,lapsi 2,5v),tiput vielä.Pysy tässä tasaisella alueella vaan!"
Mä en oikein tykkää, että kiivetään siellä omenapuissa, kun ne omenat tippuu tossa rytäkässä ja kolhiintuu ihan ruskeiksi." (keskimmäinen, 2v8kk)
"ei me voida nyt tulla ulos kun siellä onniin liukasta,ettei poika vaan kaadu ja lyö päätänsä (poika 2v ja pihassa yksi neliömetrin kokoinen jäätikköalue,muuten sulaa).
"Jes, koko piha jäässä! Istukaas, tytöt, tohon jätesäkin päälle, niin mä kiskon teitä pitkin pihaa, okei?"